Oh oh Cherso

Kalimera!

Afgelopen week heb ik een studiereis gemaakt naar het Griekse eiland Kreta, dat in september vorig jaar erg in de publiciteit is gekomen door het reality programma ‘Oh oh Cherso'. Het zal bij menigeen bekend zijn dat Chersonissos naast Lloret de Mar en Rimini een erg populaire bestemming is voor feestende jongeren. Een goede reden dus om een studiereis te maken naar deze veel gekozen vakantiebestemming om te ontdekken dat dit eiland zoveel meer te bieden heeft dan oh oh cherso alleen.

Op uitnodiging van Alltours, een Duitse touroperator, vertrok onze groep van twintig reisagenten richting de Griekse zon. De reis begon maandagochtend vroeg met de vlucht vanaf de luchthaven van Dusseldorf. Na een hartelijk welkom op de luchthaven van Heraklion vervolgde we onze reis naar Chersonissos per bus. Na een welkomstwoord en een rondleiding in eigen hotel stonden de dorpjes Stalis en Malia in de middag op het programma.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt vertrokken richting het dorp Agios Nikolaos, een superleuk havenstadje. Het begin van de middag stond in het teken van onze excursie naar Spinalonga, het voormalige lepra-eiland. We kregen een rondleiding van onze reisleidster en dat was zeker nodig. Zonder deze rondleiding was het eiland niet de moeite waard geweest. Weer aan wal in Agios Nikolaos hadden we de mogelijkheid om het dorpje zelf te ontdekken. In de avond zijn we in het dorpje Koutouloufari heerlijk wezen eten bij een echte Griekse taverna. We hebben de avond ‘oh oh cherso' stijl afgesloten in het nachtleven van Chersonissos.

Woensdagmiddag zijn we na de hotelbezoeken vertrokken richting Rethymnon, een zeer leuke havenstad! We hebben naast de hotelbezoeken de gezellige binnenstad en de haven gezien. De volgende ochtend stond in het teken van hotelbezoeken in het dorp Koutouloufari, een leuk dorpje gelegen in de bergen vlakbij Chersonissos met een supermooi uitzicht over de omgeving. De avond stond wederom in het teken van het nachtleven van Chersonissos, er moet natuurlijk ook gefeest worden!

Vrijdag was de dag die we vrij te besteden hadden. Samen met een aantal andere dames ben ik naar Heraklion geweest. Het is een oude vestingstad, niet supermooi, maar zeker welinteressant voor een dagje weg. Je kunt hier leuk leuk shoppen, eten, terassen of gewoon rondslenteren. Zo zijn de vijf dagen omgevlogen want vrijdagavond laat kwamen we weer heelhuids aan in Dusseldorf.

Dit was mijn eerste studiereis en het is me zeer goed bevallen. Uit mijn verhaal lijkt deze reis meer op een vakantie dan op een studiereis, maar een werk-vakantie was het zeker! Ik heb veel hotels bezocht, bekeken en beoordeeld en het is een zeer leuke en leerzame ervaring geweest! Kreta is een heerlijk eiland en heeft zoveel meer te bieden dan het nachtleven en de drukte van Chersonissos, een aanrader dus!

Voor nu zeg ik.. Yassas!

Marjon

laura

Geen slechte bestemming voor een studiereis, ik ben jaloers hoor! Het klinkt echt allemaal hartstikke leuk en mooi.

Zie je snel ;)

karin

leuk hoor en je hebt mooie foto s gemaakt !!!!! xxx