Dushi Kòrsou

Bon dia,

Ik verruilde het koude en regenachtige Nederland vorige week om Latifa op te zoeken op Curaçao. Na een tien uur durende vlucht kwam ik rond 19.30 lokale tijd aan en werd ik welkom geheten door het heerlijke Caribische klimaat! Ondanks dat ik nog nooit op Curaçao was geweest voelde het gewoon als een soort van thuiskomen. Latifa stond me al op te wachten en het was heel leuk om haar na 5 weken weer te zien!

Een bezoek aan Curaçao is natuurlijk niet compleet zonder een bezoek aan de hoofdstad van het eiland, Willemstad. Ik had al veel foto's gezien van de kleurige handelskade en de pontjesbrug, maar toch was het leuk om het nu eens met eigen ogen te mogen aanschouwen. Van de felle kleuren van de panden en het mooie blauwe water wordt elk mens denk ik wel vrolijk!

Natuurlijk mocht een bezoek aan het nabij gelegen onbewoonde eiland ‘Klein-curaçao' ook niet ontbreken. Per catamaran werden we naar het eiland gebracht waar je op het strand kon relaxen of kon gaan snorkelen. Een perfect dagje om het ultieme relax gevoel te krijgen.

Ook mochten de stranden ‘ Mambo-Beach' en ‘ Jan Thiel' niet ontbreken aan mijn bezoek. Mambo is een aangelegd strand en zelf had ik er niet zoveel mee. De drukte op dit strand sprak me niet aan. Jan Thiel vond ik veel leuker. Ondanks dat dit ook een toeristisch en druk strand is kwam dat in eerste intstantie niet zo bij me binnen. We hebben een paar heerlijke dagen lekker geluierd in de zon.

Op zondag ben ik op pad geweest met de broer van mijn vriendin Kristel, die me heel erg veel van de westkant van het eiland heeft laten zien. We hebben de inhammen van ‘shete boka' gezien, flamingo's gespot, geluncht met een lokele maaltijd en een aantal mooie strandjes gezien. In weinig tijd nog best veel gezien van het eiland en zo een beetje een beter idee gekregen van hoe mooi het eiland is.

Natuurlijk hebben Latifa en ik ook gewoon heerlijk gerelaxed met een cocktail, zijn we heerlijk uit eten geweest, gedanst in ‘ Bermuda' en ‘ TMF Cafe' en zijn we naar de bios geweest. Een week vliegt dan wel voorbij!

In het begin ging ik het eiland vooral vergelijken met Sint Maarten, maar de twee vallen eigenlijk niet met elkaar te vergelijken omdat ze zoveel verschillen. Ik wil zeker nog een keer terug naar Curaçao omdat ik het gevoel heb dat er nog zoveel meer te ontdekken is. Zo is er nog de Christoffelberg, de struisvogelfarm, de onderwaterwereld en veel meer..

Dus voor nu zeg ik Kòrsou, te un otro bia!

Marjon

Reacties

Reacties

Chantal

Leuk verhaaltje weer en nice pictures! Erg bekend hihi.

Spreek je snel! xxx

gerdie hereman

Altijd fijn om je verhalen te lezen. xxx

sippy

hallo Marjon,
weer een bericht als vanouds, je bent het schrijven van leuke verhalen nog niet verleerd. Intussen heb ik al "live"je verhalen gehoord.
Tot gauw!! xx

Jildou

Hey Marjon,

Dus weer even een leuk reisje gehad! Weer even opgeladen voor de Nederlandse winter:-) XX Jil

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!