Bittersweet symphony

Hallo allemaal!

Het liefst zou ik alles wel willen vertellen wat we mee hebben gemaakt, maar dan wordt deze weblog weer veel te lang. En daarom is hier de beknopte versie!

Op 7 mei was het dan zover, afscheid nemen van Annelies. Een heel apart gevoel om degene waamee je 8 maanden lang hebt opgetrokken uit te moeten zwaaien. Samen zijn we op St. Maarten gekomen om onze stage te doen, en samen woonden we in het (d)rama hotel, samen zijn we verhuisd en samen gingen we stappen, boodschappen doen en het eiland ontdekken. Dus het is wel raar dat dat opeens weg valt.
Op diezelfde 7 mei kwamen mama en Bob aan met hetzelfde vliegtuig waarmee Annelies dus naar Nederland is gevlogen. Bitterzoet was het. Ik heb eerst Annelies uit moeten zwaaien, maar daarmee kon ik wel mijn ouders verwelkomen na een periode van 8 maanden! Erg leuk om ze weer te zien!

De eerste dagen hebben we het vrij rustig aan gedaan en hebben we ons voornamelijk gericht op het ontdekken van Philipsburg en Marigot. Dit uiteraard in een Antiliaans tempo, want zo'n lange reis valt toch tegen. Zo hebben we in het kort door Philipsburg gelopen (Boardwalk, Front Street, Backstreet, the whole nine yards!), de markt en het fort in Marigot bezocht en uiteraard hebben we ook nog op het strand gelegen.

Maandag tot en met woensdag was ik aan het werk en zijn mama en Bob zelf op ontdekkingstocht over het eiland geweest. Op donderdag was ik weer vrij en zijn we naar Ilet Pinel geweest. Zelf blijf ik het mooi vinden, maar voor mama en Bob was het een ultiem bounty gevoel. Om dat gevoel vast te houden zijn we gaan lunchen bij Yellow Beach waar mama kreeft gegeten heeft!

Vrijdag zijn we met z'n drieën naar Anguilla geweest. De ferry overtocht duurde niet zo lang en daar aangekomen hebben we direct een auto gehuurd en zijn we richting Island Harbour gereden. Al direct bij aankomst merk je dat Anguilla heel anders is dan St. Maarten. De wegen zijn er beter, alles is veel rustiger en ze rijden er links! Na Island Harbour zijn we doorgegaan naar Junk Hole en zo weer door naar Shoal Bay East. Ze zeggen dat het één van de mooiste stranden van de wereld is, en ik ben het er wel mee eens. Wat een bounty gevoel! Helder blauw water en superwit fijn zand, heerlijk! Na de lunch op Shoal Bay zijn we doorgereden naar het westen van het eiland, waar we bij een reggae tentje (Dunes Preserve) wat gedronken hebben.

Zaterdagochtend hebben Joshua en ik Bob afgezet bij Bobby's Marina waar hij voor een ochtend ging zeevissen. Ondertussen hebben mama en ik er een huishoudelijke ochtend op nagehouden. Gelukkig hadden ze wel wat vissen gevangen en kwam Bob thuis met een groot stuk Mahi Mahi! De rest van de middag ben ik met Joshua en Felito naar Dawn Beach geweest. 's Avonds stond de Lolo's in Grand Case (alweer) op het programma en hebben we heerlijk lokaal gegeten.

Zondagochtend zijn we al vroeg vertrokken naar Loterie Farm om te gaan hiken. Daar aangekomen kregen we een kaart mee en hebben we ervoor gekozen om de kortere hike te gaan doen. De natuur in dat gebied is enorm mooi en de hike was superleuk om te doen! Het was wel erg warm om te gaan wandelen en klimmen maar met ons nieuwe Antilliaanse ritme hebben we de hike heerlijk op het gemakje gedaan. Na een drankje in de treelounge zijn we weer richting Cay Hill vertrokken. 's Avonds heeft Bob zijn eigen gevangen vis heerlijk bereid, en zo stond er superverse Mahi Mahi op het menu!

Zo zijn er alweer 10 dagen voorbij gevlogen en moet ik over een kleine week alweer afscheid nemen van mama en Bob.

Tot blogs,

Marjon

nenna

heey!! .. leuk dat moekes en bob dr nu ook zijn!! .. die hebben ook een flinke vakantie genomen zie ik wel ;) .. veel plzier met zn allen!! xx

Kiem

heyyy
wat een gezelligheid! geniet er nog maar even lekker van. ik zal snel door naar je foto's. dikke kus

Gerdie

Heerlijk om te lezen al die verhaaltjes en vooral dat julllie het zo naar je zin hebben.
Heb de foto's al bekeken en ziet er helemaal SUPER uit. Om jalours op te worden.
geniet er van en dikke tuten daar
xxxx Ger

Gea Gretel

Hey neger!! Jezus wat ben je allemachtig bruin haha! Lekker hoor.
Wat een gezelligheid der niet? Nu kunnen zij zich ook beter inleven in jouw belevenissen :)
Kwam Annelies nog tegen, haha die het t hier alweer bekeken! Is ook niet zo gek als je van een bounty eiland afkomt natuurlijk..
Nou meid geniet er nog even van! want de tijd vliegt voorbij!
Dikke tuut

Manona

Heey!

Op zich wel goed gepland dat je moeder en Bob op het moment kwamen dat je Annelies moest uitzwaaien!
Geniet nog even van je visite, want de tijd gaat snel!
Succes en enjoy! :-)

xxx

fred en atie en lara

hoi marjon,aggie en bob, weer een leuk verhaal enwat een leuke foto's. smaakte de vis net zo lekker als thuis? Bob eindelijk zijn 4 wheeldrive. Wat rijd dat goed hé ? Tot ziens' Fred Atie en lara.

Lida

Wow wat een grote vis! Daar zal Bob wel trots op geweest zijn :-) Veel plezier nog even en beljesnel
Dikke tuuut

kristina

Heey meid!

Weer een leuk verhaal:) zo te lezen vermaak je je nog prima!!! Nog een fijne tijd gewenst samen met je familie!!

Have fun!! xx

aggie

Wie op Sint-Maarten aan komt, gaat vanzelf langzamer lopen.
Eerst zijn het de locals die je pas vertragen, maar al snel neem je hun ritme over.
Opgetrokken schouders zakken naar beneden en het duurt maar even of elk spoortje hollandse haast is uit je lijf verdwenen.
Wat hebben wij genoten die twee weken bij Marjon op SXM.
Veel liefs Bob en Aggie.

DON'T HURRY, BE HAPPY

karin

ja heerlijk is dat aggie ik weet wat je bedoelt dat hebben wij in spanje altijd .. heerlijk relaxt !!! nog 4 weken dan gaan wij weer . joehoeeee