50 shades of blue

Hello everyone,

Mijn eerste blog in het nieuwe jaar. Als ik terug kijk dan was 2013 een jaar van veranderingen en beslissingen. Zo was er de beslissing om mijn gevoel te volgen en weer terug te gaan naar Sint Maarten en om bij Xaro aan de slag te gaan. Tevens was daar de beslissing om de baan bij Xaro te beeindingen en om weer bij Aqua Mania Adventures te gaan werken. Ook ben ik verhuisd naar mijn eigen appartementje waar ik de eerste visite heb mogen ontvangen in November. Het jaar is omgevlogen en zo heb ik zelfs alweer afscheid moeten nemen van Laura, die hier drie weken op vakantie was in januari. Visite staat gelijk aan de herontdekking van Sint Maarten en de naastgelegen eilanden, en zo hebben we Anguilla en Saba bezocht.

Anguilla is ons Britse buureiland en staat bekend om zijn stranden. Het eiland is vlak, lang en tamelijk droog maar heeft 33 ongerepte witte poederzandstranden met water dat varieert van turquoise tot kobaltblauw. Het eiland was jarenlang onder Engelse heerschappij en is in de jaren tachtig van de vorige eeuw onafhankelijk geworden. Verder wonen er meer geiten dan mensen en daarom is Anguilla erg geschikt om heerlijk tot rust te komen.

Wij zijn in Simpson Bay op de Tango catamaran gestapt en naar Cove Bay op Anguilla gevaren. Onze eindbestemming was Shoal Bay en daarvoor moesten we nog 40 minuten reizen per bus. Shoal Bay staat bekend als ‘een van de mooiste stranden ter wereld’ en dat is die extra 40 minuten reizen best waard. Al moet ik hier bekennen dat Cove Bay net zo prachtig is! Eenmaal aangekomen kregen we strandstoelen toegewezen en zo kon het genieten gaan beginnen. Het strand is ongeveer 3 kilometer lang en leent zich uitstekend voor een mooie strandwandeling. De verschillende tinten blauw zijn prachtig om naar te kijken en het uitzicht verveelt geen moment. Helaas komt aan al het goede een eind en zo ook ons bezoek aan Anguilla.

De dag erna stond een bezoek aan Saba – ons Nederlandse buureiland – op het programma. Waar op Anguilla de verschillende tinten blauw je om de oren vliegen krijg je op Saba alle kleuren groen te zien. De gedoofde vulkaan herbergt een prachtig tropisch regenwoud en de top van ‘Mount Scenery’ is meestal in een deken van wolken gehult. Met zijn 887 meter hoog is Mount Scenery het hoogste punt van het Nederlandse koningkrijk. Waar je op Anguilla heerlijk tot rust komt op het strand is er op Saba praktisch geen strand want het eiland staat bekend als wandel en/of duikbestemming.

Na een anderhalf uur durende overtocht op de Edge Ferry kwamen we aan in Fort Bay waar taxi chauffeur Garvis ons al stond op te wachten. Na een tour door The Bottom, Hell’s Gate, St. Johns en Windwardside heeft Garvis ons halverwege de beroemde Mount Scenery hike afgezet en zijn we terug gelopen naar Windwardside waar we na een kort bezoek aan het museum zo bij Tropics voor lunch konden aanschuiven. Saba is een prachtig eiland om tot rust te komen en te genieten van de prachtige natuur.

Drie eilanden zo dicht bij elkaar en zo totaal verschillend van elkaar. Ze zijn alledrie ook zeker de moeite waard, toch ben ik blij om op Sint Maarten te wonen. De chaos, de geuren, de kleuren, het is mijn thuis.

Liefs,

Marjon

Reacties

Reacties

Laura

Als het kon zou ik zo weer op het vliegtuig stappen ;) Ik heb echt een heerlijke tijd gehad in januari op onze ontdekkingstochten van de buurteilanden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!