Een stukje Japan op Sint Maarten

Konnichiwa,

Helaas is er een storing in de server van Reismee.nl geweest en daardoor zijn enkele van mijn blogs helaas ook verloren gegaan. De blogs die ik nog op mijn computer had staan heb ik weer geupload en deze blog is compleet nieuw.

In veel delen van de wereld zul je stukjes Azië tegenkomen en zo ook op Sint Maarten. Wij hebben hier misschien geen “China Town” maar toch is de Aziatische bedrijvigheid hier ook goed terug te vinden. Zo vind je in mijn wijk alleen al zeker drie “Chinese” supermarkten en een Chinees restaurant. En aangezien Sint Maarten 100+ restaurants telt kun je ook hier terecht voor de Japanse, Thaise, Vietnamese en Chinese keuken. Ondanks dat Azië een groot continent met veel verschillende landen is wil ik het hier hebben over Japan, het land van vulkanen, sushi en geisha’s. Waarom Japan zul je vast denken. Naast de mystiek, spiritualiteit en traditionele cultuur staat het land bekend om moderne technologie en de verschillende automerken. Na een jaar auto-loos geweest te zijn wil ik het met jullie hebben over mijn nieuwe aanwinst, mijn stukje vrijheid, mijn stukje Japan op Sint Maarten, mijn Suzuki Swift. Er zijn zoveel leuke auto’s om uit te kiezen en zo heeft dit compacte, economische auto-tje mijn hart veroverd en was de doorslaggevende keuze voor mij snel gemaakt. Ondanks dat het verkeer op St. Maarten een drama is voel ik me een stuk mobieler nu ik mijn eigen auto heb. Ik kan gaan en staan waar ik wil en meest belangrijk, wanneer ik het wil. En met visite op komst kon ik mijn auto niet op een beter tijdstip krijgen.

Tot de volgende blog!

Marjon

Reacties

Reacties

Marjanne

Super mooi bakkie Marjon :) wat een vrijheid heerlijk!!!
Heel veel plezier met je bezoek

Laura

Mooie auto hoor, wel fijn om wat mobieler te zijn. Op Sint Maarten is een auto geen overbodige luxe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!