Bringing the (D)Rama once more...

Hallo allemaal,

Zoals iedereen eigenlijk wel weet is Sint Maarten een onderdeel van de Nederlandse Antillen. Dit gaat echter veranderen per 10 oktober 2010, wanneer Sint Maarten, net als Aruba, een status apart krijgt en dus een onafhankelijk land zal zijn binnen het Nederlands koninkrijk. Op het moment is heel Sint Maarten in rep en roer, want binnenkort zijn hier namelijk de verkiezingen voor het nieuwe parlement van ‘country Sint Maarten'. Er zijn 4 verschillende partijen die strijden om de zetels en aan promotiemateriaal ontbreekt er niets. Er staan grote borden en vlaggen langs de kant van de weg, er staan advertenties in de krant, en er zijn liedjes gemaakt die je dagelijks op de radio hoort. Natuurlijk is promotie een belangrijk onderdeel van de verkiezings campagne, maar naar mijn mening is het alleen jammer hoeveel geld er aan uitgegeven wordt. Geld dat heel goed had kunnen worden gebruikt voor het repareren van de wegen (want o wat hebben we hier toch veel gaten in de weg!) of voor het doorvoeren van duurzamer toerisme. Toch is het ook wel interessant om te zien hoe de verkiezingen hier verlopen, en wat er allemaal aan vooraf gaat. Maar goed, genoeg over politiek! Het is en blijft een onderwerp waar de meningen altijd over verdeeld zijn, en aangezien ik hier nog geen stemrecht heb wil ik me er ook niet al te druk om maken!

Naast alle politieke rep en roer ben ik gewoon lekker druk met mijn werk. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin, en door de vakantie periode ben ik nu ook vaker op de andere locaties te vinden. Op de andere locaties ben ik voornamelijk verantwoordelijk voor de verkoop van onze excursies en zo breng ik mijn dagen door in Flamingo en Royal Palm, en dat houdt het werk toch wel afwisselend. En na het werk is er ook altijd nog tijd over voor ontspanning, of eigenlijk moet ik zeggen inspanning want Chantal en ik doen sinds kort aan Zumba, een fenomeen dat ook in Nederland al erg populair is. Na dat inspannen is er toch ook altijd nog tijd voor ontspanning!

Tijdens mijn stagetijd heb ik vijf maanden in het (D)Rama hotel gewoont, en toen deelde ik een appartement met vijf huisgenootjes. Ondanks dat ons appartement niet echt van top kwaliteit was heb ik er echt een hele leuke en gezellige tijd gehad. Op het moment is Nadine, mijn voormalige huisgenootje, hier op vakantie met haar vader en zusje. We hebben een dagtocht gedaan op Lambada naar Anguilla en we hebben ook al heerlijk herinneringen opgehaald samen met Mike en Annelies, die tevens nog steeds in Rama wonen. Voor even was het terug in de goede oude Rama tijd.. en nu.. nu is het weer terug naar mijn dagelijks leven in Cay-Hill.

Liefs,

Marjon

Reacties

Reacties

fred

hoi MArjon, zo zie je maar weer waar een heeeeeeel klein landje politiek grooooot in kan zijn. zijn naar de opening van de Sneekweek geweest, een paar hele lieve Snekenaren hadden ons uitgenodig, was een heel spectatel, zeker ook de home made chili concarne als afsluiter.

Aggie

Hey Marjon,

Moet zeggen dat er mooie foto's tussen zitten, ben je Sint-Maarten aan het promoten!
Vooral die van Prickly Pear......
Maar wat leuk zeg dat je Nadine met haar familie ontmoet hebt, dan ga je weer even terug in de tijd.
Maar leuk even die uitleg over de politiek op het eiland.....dus afwachten, wat er gaat gebeuren.

Maar goed bezig.....aan de zumba, dat gaat op muziek en best snel toch, dat mag je me wel eens uitleggen.

Dikke tuut

Jildou

Hey Marjon,

Ja bij de verkiezingen wordt er altijd groot uitgepakt. Toen ik er zat waren die er ook. Vergeet nooit meer de poster '' you have a chance with Frans''. hihihi. Was toen ook een alcohol verbod op verkiezingsdag.

Ben blij om te horen dat je je nog steeds zo goed vermaakt. Zit nu ook op een eiland alleen iets minder tropisch:-) Ben op Vlieland aant werk in een restaurant.

Nou doe Djoeks de groetjes and have fun!

Liefs!

sippy

Hoi Marjon, dus maar stemmen op de partij die het minste geld uitgeeft aan promotie, en fijn dat jullie daar geen Desi Bouterse hebben.
Succes met de verkiezing en we horen hoe het afloopt met de "afvallige" gebieden, kijken of ze het zelf kunnen regelen allemaal. Zou mooi zijn. Werkze maar even , nog even doorbikkelen en dan krijg je vanzelf es een keer vakantie ( hoor ik van mem) groetjes Sippy

Kiem

hey schat
als ik die foto's zo zie heb ik spontaan zin om nog ff een weekje langs te kome!
wat hebbe wij een fantastische vakantie gehad bij jou! witte stranden, prachtig mooi blauw water en een heerlijk temperatuurtje. En als ik nu hier naar buiten kijk denk ik: BAH.
dikke kus!

Laura

Heej meis,

Leuk dat Nadine er nu is en jullie herinneringen hebben opgegehaald. Ik zal de drama rama tijd nooit meer vergeten.

Jammer dat er zoveel geld wordt besteed aan de politiek, maar het verbaast me eigenlijk ook niets. Ben benieuwd hoe het straks allemaal op het eiland gaat. Hopelijk gaan ze het opknappen.

Ik zie dat er een orkaan jullie kant opkomt, is er weer zoveel paniek als de vorige keer? Heb jij je al voorbereid? Succes en hopelijk gaat de orkaan langs het eiland zonder al teveel schade.

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!