Frankie Paine and Jungle Jane

Hallo allemaal!

Het is inmiddels alweer twee weken geleden dat ik mijn laatste blog geplaatst heb, en dus is het wel weer tijd voor een update! Onlangs ben ik samen met Annelies, Femke en Lotte naar salsa les geweest in the Ally. Zo ook afgelopen woensdag, maar toen we daar aankwamen ging het niet door. Het was opeens verplaatst naar donderdagavond. Een beetje teleurgesteld besloten we om dan maar wat te gaan drinken met z'n allen, en zo belandde we in de ‘3palms' een erg hippe tent met een mooi uitzicht op de lagoon en waar je ook erg lekkere cocktails kunt drinken, al met al was het dus toch nog een geslaagde avond.

Om nog maar even door te gaan op het verhaal cocktails zijn we afgelopen maandag met z'n 5en (Lotte, Femke, Kay, Annelies en Ik) naar Holland House geweest waar we zoals je wel kunt raden, cocktails hebben gedronken en bitterballen hebben gegeten. Holland house is een hotel aan de boardwalk in Philipsburg. De inrichting is erg modern en ze hebben er heerlijke lounge banken op het terras dat uitkijkt op zee.

Verder was het vorig weekend een vrij rustig weekend. Een vriend van Annelies (en tevens een klasgenoot van on), genaamd Lou, kwam op visite. Hij is afkomstig van Curacao en loopt daar op het moment ook stage. Op zaterdagmiddag zijn we bij een food exhibition in Sonesta Maho geweest. Eigenlijk was de show alleen bedoeld voor restaurant houders, maar doordat Lou zijn oom daar werkt konden wij ook naar binnen. We mochten alles proeven en we kregen ook nog twee kazen, olijfolie, kruiden en een super brownie mee! Die avond zijn we met zijn drieën wezen eten bij Sopranos, een Italiaans restaurant in Maho. De zondag zijn we met een groepje naar Friar's Bay geweest dat er na orkaan Omar ineens heel anders uitzag! En niet alleen daar is de schade aan het strand te merken. Ook Mullet bay is veranderd na Omar, het water is niet meer zo helder als voorheen en het strand loopt niet meer geleidelijk af maar zit vol hobbels en bobbels.

Afgelopen vrijdag zijn we met zijn allen naar de Halloween Bash in Soggy Dollar geweest. Erg leuk om iedereen verkleed te zien. Zo hadden we de slechterik van scream in ons midden, drie piraten, een monster, een spook, clown it, een zigeuner, een heks, robin hood, hula meisjes en ikzelf was verkleed als jungle jane (zonder Tarzan). Het was zeker een geslaagde avond!

Zaterdagavond stond bokswedstrijd ‘No Mercy' op de planning en die vond plaats in een sporthal in Philipsburg. Twee van de gevechten streden om de wereldtitel, waarvan een een vrouwenpartij was. De andere ‘main fight' was tussen een Mexicaan (Rene Fernandez) en een local van Sint Maarten (Frankie Paine). De local heeft uiteraard gewonnen, en het was echt gaaf om te zie hoe het publiek er in op ging! In februari organiseren ze weer een bokswedstrijd en ik ben dan zeker van de partij!

Echt laat op bed gaan zaterdag was er niet bij want zondag moesten we de hele middag werken. De eerste groep van het seizoen kwam vanaf donderdag langzaam binnen, en zondag was het onze taak om mensen te ontvangen en op de transer bus te zetten richting het hotel. Verder begeleiden we de mensen naar de activiteiten toe en maandagmiddag moesten we mee op een sunset cruise. Dit in verband met mogelijke problemen die op kunnen treden. Dan zijn wij het aanspreekpunt voor ons bedrijf en moeten wij het mogelijke probleem oplossen. Erg leuk om een groep mee te maken, en zo wordt het werk ook wat afwisselender, wat zeker leuk is!

Zo samengevat waren dat de ‘avonturen' weer voor de afgelopen twee weken! Bedankt voor alle leuke reacties!

Liefs, Marjon

Sarah

Hey meis,

Dat waren weer een leuke 2 weken als ik het zo lees. Leuk dat Halloween daar uitbundig wordt gevierd, hebben we in Nederland eigenlijk niet he. (Behalve carnaval op de basisschool:P)

Hier was het een onrustig nachtje. Ik heb met spanning de Amerikaanse verkiezingen gevolgd en vannacht over Barack Obama gedroomd en hij is ook nog gekozen. Dat kan geen toeval zijn :p

Verder alles rustig. Zo naar school en vanavond weer even paaltje slingeren met Kim. Moet nu ook echt serieus gaan nadenken over waar ik in februari stage wil lopen en het buitenland lonkt wel heel erg als ik die verhalen van jou lees!

Succes op stage en tot snel! Kussie

ps we zijn bijna jarig!!!

Lieke

Klinkt allemaal weer helemaal top meid! :D
X

Aggie

Wat leuk zeg, dat je salsa dansen leert.
En als ik verder je foto's bekijk, zie ik veel cocktails voor bij komen, in verschillende kleuren en maten.
Dat geeft ook wel wat een vakantiegevoel.
Zo vertel je ook dat Omar toch wel z'n sporen heeft achter gelaten, dat zal nog wel even zichtbaar blijven.
Halloween lijkt wel erg veel op carneval,maar Jane zonder Tarzan......
Dus voor het eerst gewerkt met mensen, wel leuk, en gelijk een sunset cruise....niet slecht toch.

Blijf lekker genieten van alles om je heen.
fijne week nog, dikke tuut

gerdie

Leuk al je verhalen Marjon. Die halloween ook!!
Gaaf om je zo lekker te kunnen verkleden, ben je ineens een ander persoon.
Wat lijk je trouwens veel op je moeder, ook al ziet ze dat zelf niet zo.
Veel plezier en geniet er lekker van (ook al is het werk)??