Liquid sunshine, non-stop!

Hallo allemaal!

Na een maand stilte is het wel weer hoog tijd voor een update vanaf het zonnige (zei ik zojuist zonnige?) tropische eiland Sint Maarten. Afgelopen maandag begon het met regenen, en dat is pas donderdag avond weer opgehouden. Met als gevolg dat de wegen meer op de Rijn en de Amazone leken dan op wegen. Daarnaast heeft de regen er ook voor gezorgd dat de gaten in de weg getransformeerd zijn tot kraters. In Philipsburg zijn grote delen overstroomd en staan de meeste parkeergelegenheden blank. De overstroomde wegen zorgden ook voor enorme opstoppingen en files, en zo heeft ook mijn auto voor het eerst gezwommen. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat de overheid bedrijven had opgedragen te sluiten en al de werknemers naar huis te sturen omdat niemand in de middag nog de straat op mocht. Naast de ‘liquid-sunshine' die maar niet op leek te houden, was het door een te ruige zee ook nog eens onmogelijk om uberhaupt boottrips uit te laten gaan. En zo hebben we op mijn werk alle activiteiten voor de week moeten afzeggen. Een grote strop voor alle betrokken partijen.

Toch is de waterschade na al deze regen groter dan met orkaan Earl, die ons voornamelijk erg veel wind bracht. Na orkaan Earl hebben we meerdere malen slecht weer gehad, maar dit was toch wel de meest natte week. Door al het slechte weer tijdens het orkaan seizoen heb ik niet erg veel leuke dingen meer ondernomen en heb ik mijn vrije dagen voornamelijk thuis doorgebracht, ach zo kom je ook nog eens echt goed tot rust. We kijken nog tegen anderhalve maand orkaan seizoen aan, maar hopelijk wordt het weer vanaf nu weer een stuk beter.

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor het lezen en reageren op mijn blog. Ik vind het nog steeds super leuk om reacties te krijgen en om te lezen hoe het er in Nederland aan toe gaat. Voor nu wil ik alleen nog even kwijt: I can see clearly now the rain has gone...

Peace out,

Marjon

Reacties

Reacties

Jurgen Kuiterman

Monsoon time............

Sarah

Hey Mar

Dat was dus een nat weekje. Hier in Nederland is het nog redelijk weer geweest, wordt wel steeds kouder nu, das wel minder. Verder gaat alles zijn gangetje. Gisteravond weer zo'n Selective feestje gehad op de rondvaartboot daar moest ik werken. Was erg gezellig en grappig, want de organisator had als thema Deutschland Oktoberfest dus er waren ook echt allemaal mensen in tirolerpakjes en hij had allemaal gekke dingen gekocht bij de fopwinkel. Opplak wenkbrauwen en snorretjes, neporen, gekke maskers dus dat zag er niet uit :) Moet binnenkort ook maar eens zelf mee, ipv achter de bar, want je staat alleen maar met bekenden te kletsen. Vandaag maar ff uitrusten. Maar ik hoop dat bij jullie de boel ook wat opklaart, dan kun je je werk ook weer normaal voortzetten. Dan zullen ze ook wel wat inkomsten zijn misgelopen. Maar na regen komt zonneschijn dus dat komt wel goed. Heel fijn weekend!

x

Iwan

Ha Marjon! Klinkt lekker zo... Gelukig is het aan deze kant beter, al kwamen er wel wat typhoontjes op afstand voorbij. Kon je auto wel zwemmen of? Hopelijk wordt het weer rap beter dan, want volgens mij vind je dat thuis hangen ook niet alles...

Groet van Palawan (paradijsje op aarde) in de Filipijnen

Laura

heej marjon,

Het is wel een heftig orkaan seizoen daar zeg. Hopelijk wordt het beter. Ach je kunt maar zo denken, je hebt in ieder geval meer zon dan je in Nederland zou hebben ;)

Hoe was Sint Maarten dag? Hoe is het zelfstandige land binnen nederland gevierd daar? Je woont ineens niet meer op de Nederlandse Antillen, maar het land Sint Maarten.

xXx

fred

hoi Marjon,
leuk om te lezen dat op jouw sun shine eiland het regent dat het giet. hier in alkmaar zitten we al weer bijna een week buiten in de zon, ook 8 oktober was fantastisch ( alkmaars ontzet van de spanjaarden)
groeten
fred en lara

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!