Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten...

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag hadden we alweer een verjaardag (Er zijn heel veel jarigen in november) en wel van Rakesh. Hij had Sunset Bar afgehuurd om daar een flink feestje te geven. Ik was zelf niet in zo'n party-mood en ben samen met Laura en Danique (die de volgende dag weer moesten werken) eerder naar huis te gaan om heerlijk te gaan slapen. Helaas kwam van dat plan niet zoveel terecht aangezien onze huisgenoten het feestje gingen doorzetten in het zwembad met het nodige geluid.

Gelukkig hadden we de volgende dag vrij in verband met ‘Sint Maarten's Day', en normaal gesproken wordt dat groots gevierd. Zoals jullie inmiddels wel weten bestaat Sint Maarten uit een Nederlands en een Frans deel, en deze feestdag wordt dus om het jaar aan de Nederlandse kant gehouden. Helaas voor ons was het dit jaar de beurt aan de Franse kant. Ik zeg helaas omdat het aan de Nederlandse kant een veel groter feest schijnt te zijn. Over het algemeen komen de inwoners van de Nederlandse kant namelijk niet naar het feest van de Franse kant en bouwen ze liever zelf een feestje. Ondanks dit alles heben we toch een heerlijke vrije dag gehad. We zijn door French Quarter gereden en gestopt bij de carwash van Stanley (oom van mijn collega Danika) waar we heerlijk gegeten en gedronken hebben. Zo, die mensen hier kunnen goed barbequen! Daarna zijn we nog door French Quarter gereden maar uiteindelijk zijn we op Great Bay Philipsburg beland. Heerlijk relaxen op het strand geeft toch een extra dimensie aan je vrije dag. De avond ben ik nog een stukje wezen wandelen over de boardwalk waar het zwart zag van de mensen, want wat was het daar druk.

De rest van de werkweek heb ik zonder mijn ‘twin' Annelies doorgebracht. Na twee andere huisgenootjes is ze de derde met het ‘dengue fever'. Even ter informatie: Dengue fever (ook wel bekend als knokkelkoorts) wordt voornamelijk overgebracht door de beet van de muggensoort ‘Aedes Aegypti' hier onder ons gewoon bekend als ‘de Dengue mug'. Er zijn vier verschillende soorten dengue, en de symtonen zijn: plotse koorts, zware hoofdpijn, pijn in de gewrichten en spieren, misselijkheid, jeuk en soms zelfs uitslag (lees: paarse benen). Al sinds eind september is er een Dengue epidemie op het eiland en inmiddels zijn er al 915 gevallen gerapporteerd. Gelukkig is Annelies alweer aan de beterende hand en kunnen we haar snel weer in de dagelijkse routine verwelkomen.

Zaterdagochtend ben ik met Nadine en Annelies meegeweest naar het laboratorium waar Annelies zich moest laten testen op Dengue. In de middag zijn we (Femke, Lotte, Nadine en Ik) naar Great Bay geweest waar we op het strand een late lunch hebben genomen, aangezien avond eten voor die avond niet op de planning stond want om 5 uur was het tijd voor het afscheidsfeestje van Sharon en Danique. Deze vond plaats op de powercatamaran ‘Swaliga 2'. Ze hadden een sunset cruise georganiseerd met drankjes en hapjes, en het was een gezellige avond. Al zijn afscheidsfeestjes altijd een beetje dubbel.

Na afscheid te hebben genomen van Danique zijn we naar Orient Beach gereden om daar heerlijk te relaxen. Rond enen hebben we lunch besteld wat we rond drieen pas kregen, in verband met een stroomstoring. Na zo'n lange tijd wachten verwacht je wel een superlekkere hamburger. Het tegendeel was helaas waar. De burger was op zich wel te eten maar de frietjes waren geen frietjes te noemen, ze waren praktisch nog wit en koud, bah. Zeker niet voor herhaling vatbaar! De zondagavond ben ik vroeg m'n bedje in gekropen om wat slaap in te halen, heer-lijk!

Dag vriendjes en vriendinnetjes, tot de volgende keer maar weer!

Liefs, Marjon

Reacties

Reacties

Ton en Jannie

He famke van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Veel plezier gewenst.Heel leuk om je verhalen te lezen. Veel succes en liefs van ons.

Lieke

Leuk verhaal!
En: Gefeliciteerd!!! :D
Maak er een leuke dag van!
Kus

nenna

MARJONA!!! GEFELICITEERD!!! .. geniet maar even flink van je verjaardag .. hmm wij missen hier weer een feestje :( .. haha
.. maarre niet te veel slapen daar op sint maarten .. aan je verhalen te zien, moet jij een heerlijk bed hebben ;) .. stappen jij!!
maar dus dengue heerst daar, lijkt mij zwaar verrot!! wist niet dat het vrij snel kon herstellen .. dat is dan maar beter! ..
elke keer zie ik op het kaartje hoe dicht jij bij puerto rico bent .. 't land van de reggaeton :p .. daddy yankeeee, wisin y yandel .. zucht dan ben ik wel even jaloers hoor .. al lijkt st maarten mij ook super! :) nou genoeg geluld, drink even een mojito voor mij op je verjaardag ennneee adios maar weer! xx

Kiemmm

Haii Skat!

Gij zeit jarige vandaag! Van harte meid!
Volgende week krijgen we dus een blog over een wilde party van Marjon.. (wat wij moeten missen :-( )
Pas je wel een beetje op dat je die gekke muggebeet niet oploopt?

Dikke Tût

Roomy Sandra

Hey Marjon!
leuk verhaal weer om te lezen. Je kan wel journaliste worden :) Heb je je lekkere cheesecakejes al op? Anders wil ik je wel helpen hoor!!! No problemo! Succes vandaag en we gaan vanavond ff gezellig een klein feestje bouwen ter ere van jou (en millie een beetje hehe)
Dikke kus en Oant Jun!!!

Marjanne

Hai poppie!
Als eerste natuurlijk van harte gefelciteerd :D en rustig aan vanaaf met de wodka :P
En mooi verhaal heb jij ook weer geschreven ;) las net jou reactie op me site hihi! Fijne dag nog pop!
xxx

AGGIE

Lieve, lieve, MARJON
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en een hele
fijne dag gewenst.
Dikke tuut, en ik bel je snel.

Gerda en Fred

Hey Marjon,
Gefeliciteerd met je verjaardag. Het blijft leuk om al die verhalen te lezen! We zijn benieuwd naar je verjaardagsbelevenissen.

Groetjes út Snits

Sarah

Hoi skattie!

Je zonnige verhalen klinken weer top!
Jammer van die patatties, als je terugbent gaan we een vette puntzak bij de Labamba scoren..net als op de middelbare school :) Twee vleeskroketten voor 1 euro haha!
Heb je een leuke verjaardag gehad? Ik heb jouw kaartje ontvangen hoor! Bedankt nog daarvoor :D Zag dat jij mijn 'kaartje' ook hebt gehad. Wat een uitvinding he dat internet !

Nou veel plezier deze week en we horen weer van je!

x Sarah

Marjon

Bij deze wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor alle lieve reacties op mijn verjaardag!

Bedankt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!