Once upon a time in the wild wild west...

Hallo gringos,

Een nieuwe maand betekend nieuwe avonturen om over te schrijven. En sinds oktober spelen deze avonturen zich niet meer af op de Nederlandse Antillen maar in ‘country' Sint Maarten. Om te beginnen weet iedereen wel dat het wilde westen, in tegenstelling tot de beschaafde wereld, een gebied is zonder wetten en regels waar cowboys, indianen, goudzoekers en ontdekkingsreizigers graag de baas spelen. Nou is het natuurlijk een beetje vreemd dat ik over het wilde westen begin, aangezien dit zich in de Verenigde Staten bevindt, maar niets is minder waar! Sint Maarten telt genoeg ontdekkingsreizigers die zich dagelijks op het eiland vestigen. Ook zijn er genoeg mensen die naar Sint Maarten komen in de hoop op een beter leven, de goudzoekers. En indianen, ach die zullen hier vast ook wel rondlopen. En wie op zoek is naar de Lucky Lukes onder ons hoeft niet verder te zoeken, want afgelopen week hebben Chantal en ik ons op onze eigen Jolly Jumpers geholpen voor een ritje langs de kust van Sint Maarten. Omdat ik als activiteiten coordiator al deze leuke excursies boek, heb ik ook de kans om ze uit te proberen. De rit begon bij Lucky Stables in Cay bay en bracht ons langs de mooiste plekjes. Plekken waarvan ik nooit gedacht had dat het zo mooi zou zijn. We hebben het uurtje paardjehobbelen afgesloten door met onze paarden te zwemmen.

Na het paardrijden zijn we naar het strand we gaan waar we verrast werden door een enorme overvloed aan liquid sunshine. Gelukkig duurt die regen hier (op uitzonderingen na) nooit lang en hebben we toch nog even van de zon kunnen genieten. In de avond stond een sunset sail op de Passaat, een klassieke 99-jaar oude ‘schooner', op de planning. Het geluk van wonen in de caribbean is dat er na regen inderdaad altijd zonneschijn komt, en zo hadden we prachtig weer tijdens deze relaxte sunset sail.

Het laatste weekend van oktober stond hier voornamelijk in het teken van halloween, een Amerikaanse feestdag waarbij kinderen verkleed langs de deur gaan voor ‘trick or treat'. Hier wordt halloween voornamelijk in het nachtleven gevierd en overal stonden dan ook speciale feestjes op het programma. Zo stond er ook een concert van een bekende Jamaicaanse dancehall artiest gepland, en hebben wij ervoor gekozen om hier heen te gaan. Bij zo'n show komen ook heel wat toeters en bellen kijken, modeshow, lokale artiesten en natuurlijk de ‘main' act, in dit geval Vybz Kartel en Gaza crew. Ondanks dat de show om één uur zomaar afgekapt werd, was het optreden wel een succes!

En na al dat feesten en werken komt er ook weer een tijd van ontspanning en zo hebben we november goed ingewijd met een trip om het eiland op de Golden Eagle. De trip begint in Philipsburg en maakt diverse stops bij onder andere Tintamarre, Creole Rock en Grand Case. Ondanks dat het een beetje een grauwe dag was hebben we maar een half uurtje regen gehad, een perfecte reden om dan maar gewoon te gaan zwemmen, want nat wordt je toch wel! Zoals altijd was de Golden Eagle weer een geslaagde trip! Nu breken er serieuzere tijden aan, ik moet nu toch echt aan de studie voor mijn duikbrevet want ik hoop deze week theorie examen te doen. En met deze woorden sluit ik mijn blog af en ga ik weer met mijn neus in de boeken!

Hasta la vista!

Marjon

Sarah

Hey Marjon

Wat een leuke dingen heb je allemaal ondernomen. En geweldig dat je je duikbrevet gaat halen, dat hoorde ik al van Kim. Iets wat ik ooit ook nog wil doen. Heb je ook al een hele diepe duik gemaakt? Is vast veel te zien onder water. Heb het zelf twee keer gedaan, in Griekenland (niet zoveel mooie vissen) en in Egypte...dat was wel mooi, maar bij een huisrif...dus niet super veel te zien.

Hier in Sneek gaat alles zn gangetje. We maken ons op voor een avondje stappen in Groningen met de meiden volgende week vrijdag. Een aantal van ons is nog nooit in Lida's nieuwe crib geweest, dus hebben we een datum geprikt; pizza eten en daarna op stap. En laat nou diezelfde avond ook Kims neef een lustrumfeest bij zijn studentenvereniging geven waar we even gaan partycrashen :) Dat wordt wel gezellig. De dag erna hou ik zelf mn verjaardagsfeestje in het Ouwe Vat. Druk weekend, maar wel gezellig. Ga jij nog wat leuks doen met jouw verjaardag?

Nou fijn weekend en een dikke kus ut Snits

Kiem

hey marjontsje!
wat een leuk verhaal weer! leuk man dat paardrijden. was dat er ook al toen wij dr waren? hak wel willen doen haha ik zie casper al op dat paard, die kan gewoon meelopen met zn eigen benen hahaha.
moete snel weer even skypen!
dikke kus

Aggie

Hoi Marjon,

Dat is een mooie tijd geleden, dat jij hebt paard gereden, maar zo in de natuur is wel heel leuk, vooral als je met ze in het water gaat.

Verder heb je best wel veel leuke dingen ondernomen, zoals die boottripjes.......
Nou je hebt groot gelijk, volop genieten meid.

Verder is het nog even bikkelen met je studie.......maar ik denk , als je je brevet hebt gehaald, je er later veel plezier aan zult beleven.
En je hebt nu zo mooi de kans om het te halen.
Veel succes, en een dikke tut

Lieke

Hey meid!

Tijdje niet gesproken! Het klinkt allemaal erg stoer hoor!
Hier gaat alles zijn gangetje. Het wil de komende week flink kouder worden dus we bereiden ons voor op de winter!

Veel succes alvast met het theorie-examen!

X

fred

Hoi Marjon,leuk om te lezen dat je je nog steeds prima vermaak in dat "nieuwe landje" met paardrijden en zwemmen en straks ook diepzee duiken. groetjes uit Alkmaar