Maandag, dinsdag en woensdag...

Hallo iedereen!

Hier een nieuwe weblog van de afgelopen drie dagen.

Maandag 04 februari 2008

Na een heerlijke nachtrust konden we aan ons eerste ontbijtje hier in Thailand beginnen. Het ontbijt was vrij simpel maar redelijk te eten en bestond voornamelijk uit fruit, water, casino witbrood en beleg. Na het ontbijt hebben we de buurt verkend, boodschappen gedaan, gezwommen in het zwembad van de university en lekker rustig achter de laptop gehangen. ‘s Avonds zijn we met de hele groep wezen eten bij een ander restaurantje (Bar P) aan weer een ander meertje. Het eten was super scherp en de porties waren veel te klein, niet echt een succes dus. Omdat Lieke jarig was, gingen we met bijna de hele groep een borreltje halen bij Grappa (al werden dat heel wat borreltjes meer). In Thailand drinken ze veel whiskycola tijdens het uitgaan, dus dat moesten wij natuurlijk ook proberen. Op een gegeven moment kwamen er twee plastic zakjes op tafel met gefrituurde larven en sprinkhanen, een Thais hapje voor tussendoor. Na lang wikken en wegen heb ik, ja bikkel die ik ben, toch een sprinkhaan en een larf gegeten. Op zich proefde het niet vies alleen het idee dat je een insect eet is heel erg goor, ik heb m'n hap dan ook maar snel weggespoeld met whiskycola. We hebben echt een heel gezellige avond gehad en toen we moesten afrekenen hoefden we maar 270 bath per persoon te betalen, wat omgerekend €5,40 is!

Dinsdag 05 februari 2008

Na een beroerde nachtrust (ja whiskycola is duidelijk geen garantie voor een goede nachtrust) hebben we het heerlijk rustig aan gedaan vandaag. We zijn vanmiddag wezen shoppen bij Future Park en hebben daar de nodige dingetjes gekocht, zoals een school uniform. De Thaise vrouwtjes in de winkel wilden ons direct de grootste maat aansmeren en lachten ons farangs (= buitenlanders) uit met onze ‘dikke' bovenbenen, wat op zich ook eigenlijk wel weer grappig was. Vanmiddag zijn we maar weer wezen zwemmen en ik heb mezelf voorgenomen om van zwemmen mijn nieuwe sport te maken. Na het zwemmen hebben we even boodschapjes gedaan bij een klein supermarktje om onze koelkast mee te vullen (jaja we hebben sinds gisteren een koelkast op de kamer). Ik heb ook een Tesco (= Engelse supermarkt) ontdekt dus daar zullen we binnenkort even een kijkje nemen, aangezien ik denk dat de boodschappen daar waarschijnlijk goedkoper zullen zijn dan in een klein winkeltje. Vanavond hebben we bij een straattentje gegeten met een groepje. De ober was echt heel erg aardig en het eten was ook supergoed, en dat voor €0.80 cent! De rest van de avond heb ik lekker rustig doorgebracht in het appartement.

Woensdag 06 februari 2008

Vandaag was de eerste echte hete en zonnige dag. De ochtend hebben we lekker rustig bij het zwembad gelegen en ‘s middags zijn we met de Skytrain naar het MBK (Mahboonkrong) shopping centre geweest. Dit ligt in het centrum van Bangkok en het deed me een beetje denken aan Beverwijk. Het is een soort luxe versie van de markt waar je goedkoop kleding etc. kan kopen en waar je behoorlijk kan afdingen. Natuurlijk hebben wij ook even goed ingeslagen, en later hebben we een hapje gegeten bij de MacThai (en ja zo staat het op het bonnetje!). Het is hier ondertussen half 10 's avonds en ik heb besloten om er een rustige avond van de maken aangezien we morgen een druk programma hebben.

Ik vind het leuk om al jullie reacties te lezen, dat doet me goed! En ik zal snel weer een nieuwe blog posten!

Marjon

Latifa

Hey meid!

Super leuk dat je alweer en logje hebt geschreven!
Jeetje het is daar echt goedkoop he dat dacht ik al. Ik ben benieuwd of je niet wat koffers en pakketjes naar huis stuurd haha ;) met allemaal kleren :P. Hier is het nog steeds koud in Nederland brrr ik ben jaloers!!!

Liefs Latifa XxXx

ilona

Hee Marjon!!

Wat leuk om je site te lezen zeg!! Klinkt allemaal erg avontuurlijk en gezellig!! Ik wens je erg veel plezier, en ik blijf je site volgen!! Erg benieuwd naar alle verhalen!

Have fun wijfie!

x Ilona (TM)

Randy

Hey Marjon,

Ook leuk om weer te lezen!!!

Wat mij altijd opvalt, als ik reis is dat het aan de andere kant van de aardbol (in de grotere steden) ben, is dat bijna niks anders is dan ons eigen landje. Los van goede wegen, saaie geplande schema's en mensen die makkelijker hun afspraken nakomen. Ben benieuwd hoe het daar is! IIG genoeg winkel centrums lees ik!!

En wat betaal je daar bij de mac? :)

Veel plezier en leuke foto's!
Groetes Randy

Johan Bosma

Hey marjon

Super mooi avontuur al tot nu toe! Ben echt superblij dat het allemaal goed gaat daaro. Hier gaat alles zijn gangetje en gebeuren eigenlijks niet echt speciale dingen. Ik had je nog een sms gestuurd naar je nieuwe nummer, heb je die nog gehad?
Geniet er maar lekker van daar, en vooral van de zon want die is hier ver te zoeken:( mischien ken je hem deze kant wat opsturen ;)

Mail je snel ff?!

Kus johan

Mieke

hey meid!!

Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. Insecten eten, ieuw!! Dapper hoor;-)

Het weer is hier vreselijk. Veel wind en veel regen. (wat leedvermaak als je in het buitenland zit is altijd wel leuk:-P of nie:P)

xx mieke

Tamara

Hey Marjon!

Hoor alles natuurlijk al van Heleen maar vindt t ook leuk om t hier ff bij te houden!

Staan toch ook weer andere dingen op!

Leuke foto ook bij t zwembad!!

Hier kunne we ook wel zwemmen van de regen! Wat een K*T weer zeg!

Veel plezier nog!

Kuzz

Marjon

Ik wil even op iedereen reageren. Bedankt voor al jullie reacties, dat doet me goed! Betreffende het eten van die insecten. Ze waren beiden gefrituurd en we aten ze zonder saus. De sprinkhaan proefde een beetje naar kip, die larf was net zo smerig als het idee dat je een insect eet, bah. Alhoewel dit snackje wel veel proteinen bevat. Verder is het bij de MacDonalds ook goedkoop. Een menu met een halve liter cola, grote friet, cheeseburger en gratis ketchup is 85 baht wat ongeveer E1,70 is.

Blijf vooral reageren, vind ik leuk om te lezen!! :)

Liefs Marjon

Sarah

Hey oude insectenknager!

Fijn om te horen dat het zo mooi is daar en natuurlijk dat het eten spotgoedkoop is haha! En inderdaad, door het 's avonds lekker rustig aan te doen heb je overdag veel meer energie voor leuke dingen....maar die whiskey cola kun je moeilijk laten staan natuurlijk...hebben ze ook wodka?:D
Ik en Taron zijn vannacht teruggekomen uit Egypte, was top! Lekker bijgetankt. Ben aardig bijgekleurd, maar de vellen hangen er inmiddels alweer bij :(
We hebben allemaal tempels bezocht, een jeepsafari door de woestijn gemaakt, gedoken (prachtige vissen en koraal!) en veel op het strand gelegen! In Nederland is het koud, maar het regent gelukkig niet!

Nou meid, een fijne week en ik hou je blog bij!

Dikke kus van Sarah

ps groetjes aan Heleen!

Annelies

Hej Marjon!
Zo te lezen vermaak je je prima daar!;-)
Hier gaat alles z'n gangetje...je mist niks:-P
Veel plezier en ben benieuwd naar je volgende blog + fotos!
xxx annelies

berry

Hey marjon

Ik heb het wel in de gaten, je hebt het prima naar je zin daarzo.
Het is er mooi weer en je kan er veel shoppen...
echt jouw ding dus..
Alleen we missen je wel bij boksen,
Alleen maar kerels is ook niks.
Veel plezier nog, en shopse...

Dikke kus Berry