St. Barts, playground of the rich and famous

Bonjour!

Ongeveer twee weken geleden was het de dag waarop ik weer een jaartje ouder ben geworden (bedankt nog voor alle leuke en lieve reacties). En dat was wel reden voor een feestje. Nog beter, ik hoefde niets te organiseren omdat Millie (onze huisbazin) op dezelfde dag jarig is, en al een groot feest had georganiseerd met taart en eten. Ondanks dat het toch een beetje vreemd is om je verjaardag zo ver van huis te vieren, voelde ik me toch zeker wel jarig! Heel erg bedankt allemaal!

De rest van de week verliep rustig en zoals normaal, dat wil zeggen: salsa les op donderdag, Soggy dollar bar op vrijdag en de rest van het weekend relaxen. Dat wil zeggen dat het zondag tijd was om een nieuw strand te ontdekken, en het werd Baie Rouge aan de Franse kant, een mooi lang zandstrand met strandbedjes en twee strand tentjes. De zee was superwild en ik heb dat mogen ervaren door een aantal keren koppeltje te duiken onder water, leuke ervaring. Jammer genoeg was het weer vrij slecht en begon het al vrij snel met regenen. Dat los je op door heerlijk te gaan lunchen. Helaas bleef de regen maar aanhouden en zijn we maar naar Sunset beach bar gegaan om vliegtuigen te spotten. In de avond hebben we heerlijk gegeten bij de Greenhouse.

De maandagavond stond voornamelijk in het teken van de verjaardag van Priscilla. Ze gaf een feestje ter gelegenheid van haar verjaardag en dat was gezellig. De rest van de week verliep net als de week ervoor rustig. Donderdagmiddag hebben we ons zusterbedrijf Artemia een beetje geholpen en ik vond het echt leuk om te zien wat hun doen. Artemia is een evenementen bedrijf dat het nu voornamelijk druk heeft met het organiseren van kerst feestjes. 's Avonds was het weer tijd voor salsales, en dat wordt ook elke les leuker aangezien we nu al een dansje kunnen maken!

Vrijdagochtend ben ik samen met Joshua naar St. Barts vetrokken. St. Barts is een overzeese gemeenschap van Frankrijk en ligt ten zuidoosten van Sint Maarten. Na een klein uurtje varen vanaf Philipsburg kwamen we aan in de haven van Gustavia. En het verschil met Sint Maarten is vrijwel direct te merken. Op zich ook niet vreemd aangezien St. Barts bekend staat als het eiland voor de ‘rich and famous'. Al in één oogopslag kun je dit verschil opmerken. De huizen zien er beter uit, de straten zijn schoon en de grote jachten pronken in de haven. Verder kun je er chic uit eten of shoppen voor designerkleding à la Dior of Louis Vuitton. Wij hebben dit alles heerlijk overgeslagen en zijn met een huurauto het eiland rond geweest. Daarna wilden we naar Shell beach in Gustavia maar daar zaten de mensen op elkaar gepropt als sardientjes in een blikje. Geen succes dus. Dan maar in Gustavia ronddwalen. Rond drie uur vertrokken we richting een eilandje even voor St. Barts om een half uurtje te snorkelen, en rond vijf uur kwamen we weer aan in Philipsburg.

De avond stond in het teken van een après-jetski party georganiseerd door een andere stagiair. Hij loopt stage in een restaurant in Philipsburg en de bar boven het restaurant werd gebruikt als lokatie. Het was echt supergezellig en vooral ook grappig om iedereen (inclusief de Amerikanen, Engelsman en Canadees) uit hun dak te zien gaan op deze lompe muziek. Er zijn meerdere pogingen gedaan om de liedjes te vertalen naar het Engels, en dan besef je des te meer dat het allemaal nergens over gaat. Het feestje hield rond één uur op en toen konden we nog eens aan de barre (als in naar huis lopen op hoge hakken) tocht richting huis beginnen, ai ai ai.

Zaterdag heerlijk uitgeslapen en helemaal klaar om lekker niks te doen. Met een lichte kater toch nog een duik in het zwembad genomen en daarna voornamelijk uitgerust. In het begin van de middag kwam Lotte erachter dat het zijraampje van de auto ingeslagen was, dus verschrikt zijn we gaan kijken. Gelukkig is er niets gestolen, maar het is een rot gevoel dat mensen dit soort dingen voor de ‘lol' doen. Direct is de reparateur, politie en verzekering gebeld en hebben we het raam afgeplakt. In de avond zijn we met z'n vieren (Laura, Maartje, Annelies en ik) wezen eten en poolen bij Greenhouse, en daarna zijn we doorgegaan voor een cocktailtje bij Holland House. Heerlijk!

Het verbaasd me toch iedere keer nog hoe snel de tijd voorbij gaat. Ik ben hier inmiddels alweer drie maanden! Het is ook een fijn gevoel om jullie reacties te lezen en dat doet me zeker goed.

Merci, et au revoir!

Liefs, Marjon

Atie en Fred

Hoi Marjon, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, zijn zondag bij Bob en Aggie geweest, hadden net zulke warmhoud schalen als bij jouw op de foto, was best gezellig. veel plezier en niet teveel coctails drinken.
Doei

Marjanne

Hey meissie!
Leuk verhaaltje weer:D
En fijn dat je het zo naar je zin hebt, dan blijft de tijd wel vliegen!!!
Xxx

aggie

momenteel in FRANKRIJK ????? hoe bedoel je.....

Marjon

Omdat Google Maps St. Barts niet kent, en het toch een deel van Frankrijk is, daarom