Donderdag, vrijdag en zaterdag

Sawadee ka!

Hier een nieuwe weblog van de afgelopen drie dagen.

Donderdag 07 februari 2008

Op donderdag hadden we onze introductiedag. Allereerst werden we voorgesteld aan ms. Bim, zij is onze moduul coördinator. Daarna zijn we met een bus van de universiteit vertrokken naar het Grand Palace. Het was er jammer genoeg superdruk en smoorheet, maar het was wel heel mooi en indrukwekkend. Vooral ‘Wat Phra Kaew', de tempel van de Emerald Buddha was erg mooi. Na de lunch zijn we met een bootje door Bangkok gevaren. Dit was echt een superleuk tochtje, je ziet Bangkok zo heel anders en onze schipper was erg grappig. Na dit tochtje stond Chinatown in de planning, maar dat kon helaas door het slechte weer niet doorgaan. Daarom hebben we besloten om te gaan bowlen in Future Park, wat ook erg leuk was. 's Avonds heerlijk gerelaxed in Sita Vila.

Vrijdag 08 februari 2008

De dag zijn we vrijdag rustig begonnen door lekker bij het zwembad te hangen. Aan het eind van de middag zijn we per taxi naar Mo Chit gegaan om daar de skytrain naar Bangkok centrum te pakken. Vanuit daar zijn we per Tuk Tuk naar Chinatown gegaan om daar het Chinese Nieuwjaar te vieren. Helaas voor ons was er weinig actie te bekennen in Chinatown, wat mogelijk te maken heeft met het overlijden van de zus van de koning. In Thailand rouwen ze dan 100 dagen. Teleurgesteld zijn we per Tuk Tuk afgedropen naar Khao San Road, dé backpackers straat van Bangkok. We wisten niet echt wat we ons hierbij moesten voorstellen, maar eenmaal daar aangekomen was het echt superleuk! Eindelijk weer eens wat meer ‘Westerse' mensen. Deze straat is supergezellig en je kunt hier echt leuk shoppen, eten en uitgaan! Ik heb dan ook weer teveel geld uitgegeven, ai ai ai. 's Avonds met de taxi op tijd naar huis om lekker te gaan slapen.

Zaterdag 09 februari 2008

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan omdat we een tripje gingen maken naar Ayutthaya. Dit was vroeger de hoofdstad van Thailand en er zijn hier nog steeds veel tempels en ruïnes die bezocht kunnen worden. We zijn met de taxi (wat een helse rit) naar Mo Chit bus terminal gegaan om daar op de bus te stappen. Gelukkig vonden we de bus snel en waren we binnen 1½ uur in Ayutthaya. Daar kwam er een mannetje op ons af die ons wel met de Tuk Tuk van tempel naar tempel wilde brengen, en zo gezegd, zo gedaan. De eerste tempel die we gezien hebben was de ‘Wat Phra Ram park' met veel buddhas en ruïnes. De tweede tempel die we bezocht hebben is de ‘Wat Ratchaburana' met veel ruïnes. Daarna bracht Tony de Tuk Tuk man ons naar een plaats waar ze trucs doen met olifanten. Dit was echt verschrikkelijk om te zien, zo zielig! We zijn snel verder gegaan naar ‘Viharn Phra Mongkol Bopit' hier hebben we één van de grootste bronzen buddhas van Thailand gezien, echt heel mooi! Hierna zijn we verder gereden naar de ‘sleeping buddha' die wel 40 meter lang was! Als laatste heeft onze chauffeur ons naar ‘Phu Khao Thong' gebracht. Dit was een hele mooie witte tempel in een rustige omgeving. Na zo'n dagje tempelhoppen heb je het ook wel weer gezien en ik was dan ook bekaf. Met de bus zijn we terug gegaan naar Bangkok waar we bij Future Park zijn uitgestapt. Vervolgens hebben we nog even een heleboel boodschappen gedaan bij Tesco. Nu ben ik lekker aan het relaxen en dat zit morgen ook in de planning. Ik zal jullie dus voorlopig niet meer lastig vallen met nieuwe blogs.

Fijn weekend! En tot de volgende blog

Liefs Marjon