Geef mij maar Amsterdam!

Hallo allemaal!

Ik ben inmiddels alweer twee maanden terug in Nederland. Ik heb zeker niet stil gezeten in deze twee maanden en ik heb me tot nu toe ook nog geen moment verveeld! De eerste week na aankomst stond voornamelijk in het teken van acclimatiseren. Na bijna twee jaar geen winter te hebben gehad was het toch wel een ‘frisse' thuiskomst! Tevens moest ik ook echt weer wennen aan de wintermode, het dragen van laarzen, laagjes en dikke truien. De eerste middag in de stad was ik voornamelijk ‘flabbergasted' van de wintermode en 'Ik ga echt niet in zulke tafelkleden lopen' was dan ook mijn eerste reactie. Ik ben er inmiddels weer aan gewend en heb zelfs een paar van die ‘tafelkleed' exemplaren in de kast hangen.

De twee weken daarop stonden eigenlijk vooral in het teken van solliciteren. Aangezien de bedrijven nogal verspreid door het land lagen kon ik ook meteen weer kennis maken met de diensten van de Nederlandse Spoorwegen, de OV-chipkaart en de sneeuw. Uiteindelijk ben ik aangenomen bij reisbureau VakantieXperts in Amstelveen, waar ik inmiddels alweer drie weken werk.

Na een baan kon de zoektocht naar een woning in Amsterdam ook niet achterblijven en zo ging de zoektoch al vrij snel van start. Nou is dit een stuk makkelijker gezegd dan gedaan, want zo makkelijk kom je niet aan een leuke woning. Met de nadruk op ‘leuke' woning, want voor veel geld kun je makkelijk op een vieze, miezerige kamer terecht komen. Inmiddels woon ik in een gezellig huis in Amsterdamm west dat ik deel met drie huisgenootjes.

Hoewel ik merk dat ik Sint Maarten op sommige moment toch echt wel mis, vind ik het aan de andere kant super leuk om nu in onze hoofdstad te wonen! Er is hier altijd wel wat te beleven en het is er altijd een drukte van belang! Op naar de volgende vakantie bestemming, maar voor nu zeg ik: Geef mij maar Amsterdam!

Liefs,

Marjon

Reacties

Reacties

Kristel

Ik lag wel ff dubbel hoor....'tafelkleed!' hahahaha

Zie je in ieder geval maandag avond voor onze 'date' :P

And hopefully I find a place in the capital soon enough, kunnen we samen kattekwaad uitspoken in the capital city hahaha

Gerda en Fred

Heel veel plezier en succes in the capital of Holland!!

Chantal

Heej Meis.
Leuke verhaaltje! En nice pics.
Het ziet er allemaal leuk uit en ben blij te horen dat je alles weer goed voor elkaar hebt.
Maar we missen je hier wel hoor!!!

veel liefs!xxxx

Iwan

Die dingen die je daar tikt ben ik ook een beetje bang voor... Winterkleding, brrrr....

Veel plezier en succes de komende tijd!

X

sippy

Hoi Marjon,

Wat leuk om even te lezen hoe je daar zit.
Heb met je moeke afgesproken dat we je een keer opzoeken. Veel woonplezier en veel werkplezier.
Complimenten voor je snelle en onbevreesde acties, binnen 2 maanden alles voor mekaar, goed van jou.

groet, Sippy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!