Mercury Day, White Party en Sinterklaas Kapoentje

Hallo allemaal!

Hier weer een bericht vanaf het zonnige Sint Maarten. Afgelopen week was een drukke maar tevens ook leuke week! Het begon op woensdag toen we besloten om eens een ‘Ladies night' mee te pakken. Elke woensdag houdt een aantal bars op het eiland ladies night, met voor de dames gratis entree en drankjes (margaritas, mudslights, heineken lights en champagne in Bliss). De achterliggende gedachte was om vroeg weg te gaan en ook weer vroeg thuis te zijn, want er moest de volgende dag gewoon weer gewerkt worden. En ik moet zeggen dat dit ook aardig gelukt is. Met een klein groepje hebben we een supergezellige avond gehad. In de Sunset stonden drie vrouwen van middelbare leeftijd topless aan de bar. En er word wel gezegd dat wanneer je topless gaat je gratis drankjes krijgt. Wel een beetje vreemd als je je bedenkt, dat praktisch alle drankjes al gratis waren.

De volgende dag stonden we op het vliegveld om onze eerste grote groep (±200 mensen) te ontvangen. Na een vermoeiende dag stond de wekelijkse salsales op het programma. En het is echt leuk om te merken dat we vorderingen maken en steeds een beetje beter worden!

Vrijdag stond voornamelijk in het teken van werken. Vrijdagochtend ben ik samen met een groepje mensen van onze groep op een Catamaran tour van de Too Rum Punch geweest. Ik moest mee op deze tour om de groep te begeleiden en te zorgen dat alles goed verliep. Verder moest ik ervoor zorgen dat de transfer bussen er weer op tijd waren om de mensen terug te brengen naar het hotel. Echt leuk om een zodanige trip mee te mogen maken, en de mensen waren ook allemaal erg vriendelijk. Naast de ochtend trip stond er in de middag een zelfde trip op de planning. In de avond stond er een dine-around op de planning. Dit houdt in dat de groep uit eten gaat en wij er als team voor moeten zorgen dat dit vlekkeloos verloopt.

Zaterdagochtend ben ik weer vroeg opgestaan om een andere activiteit te begeleiden. Ditmaal moest ik mee naar het Tiki Hut Snorkel Park. Dit is een plek waar mensen kunnen relaxen en snorkelen. Ook als iemand nog nooit gesnorkeld heeft dan is er een zwembadje om het te leren. In de middag stond ‘Mercury Day' op ons programma. Dit strandfeest was mede georganiseerd door Chandra, net als ons een Tourism Management studente. Zij heeft ervoor gezorgd dat we met een uitnodiging gratis naar binnen mochten (normaalgesproken was een kaartje $40), eenmaal binnen was er een open bar en kon je alles bestellen wat je maar wilde. Het was echt een superleuk en gezellig feest. Na dit feest zijn we doorgereden naar de ‘Boat bar' in Maho waar een ‘white party' georganiseerd was door onze huisgenootjes. Voor ons was het een kort feestje want er was zondag weer werk aan de winkel. En na zo'n lange en drukke dag waren we toch ook best wel gaar!

Zondagavond kwam Sinterklaas dan ook eindelijk langs het drama Rama hotel langs en stonden er allemaal pakjes op de tuintafel. Naast de groep Nederlanders deden de drie Amerikanen (Ryan, Kyle en Jake) en de Canadees (Mike) ook mee. Hierdoor werden alle gedichten in het Engels gemaakt. Erg gezellig en vooral ook leuk om alle gedichten en cadeaus te zien. Omdat ik één van de Amerikanen had heb ik in plaats van een gedicht een verhaal geschreven over wat Sinterklaas eigenlijk is. Uiteraard heb ik er een mooie draai aan gegeven en ik heb hem zelfs nog de opdracht gegeven om een Sinterklaas liedje te zingen. Leuk om zulke dingen met de groep te ondernemen!

Het was me de week wel, en deze week belooft een stuk rustiger te worden. Ook wel eens lekker. Nu kunnen we nog uitrusten voor het hoogseizoen los barst!

Liefs, Marjon

Reacties

Reacties

Gerdie

Hallo Marjon,
Als ik dit zo lees heb ik het idee dat je het lekker naar je zin hebt (vooral als je het lekker druk hebt, met je gasten) en het er ook goed van neemt. Gelijk heb je.
Kom je wel weer terug???
liefs Gerdie

Gea

Heey Marjonaaa!
Potverdrie die Sinterklaas was daar dus wel?? Hij heeft me hier in Zuud-Afrika mooi links laten liggen :( Zat ik hier in mien eentsie met wortels en stro voor de braai. Maarrr de pepernoten komen als het goed is met Latifa mee int vliegtuug morgen!
Jij bent met je stage lekker veel onder mensen, leuk man! En genioeg partyparty lees ik wel ;) Cheers!
Tuut!

Manon

Yooo je stage klinkt wel erg leuk! Meegaan met de trips klinkt echt wel leerzaam en leuk tegelijk.. zo zie je zelf ook nog wat :P

Have fun en de groetjes daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!