De eerste schoolweek

Hallo iedereen!

Afgelopen week heb ik mijn eerste ‘echte' schoolweek gehad. Maandag begon al vroeg met een introductiecollege van Mrs. Bim. Na dit college kregen we een rondleiding over de campus die wel 11 gebouwen telt! Bij het science gedeelte kregen we ook het anatomie/autopsielokaal te zien, en dat was best even schrikken omdat er een stuk of 10 lijken in een plastic zak op een brancard lagen. Er stonden grote plastic emmers naast waar de organen in zaten. Al snel ontdekte we dat in het lokaal ernaast nog wel 40 lijken lagen! Je zou verwachten dat het er enorm zou stinken, maar deze lijken waren al 3 jaar oud en volledig uitgedroogd, en dus rook het er alleen naar desinfecteer middel. Onze school is ook de enige privé school in Thailand die een eigen anatomieafdeling heeft. Gelukkig gingen we snel verder met onze rondleiding over de campus. Wij hebben voornamelijk les in het ‘International College' wat ook wel ‘building 11' wordt genoemd. 's Middags kregen we van Mrs. Renee (onze module-coordinator) meer informatie over onze minor, en dat ziet er supergoed uit! We hebben standaard elke maandag vrij en op dinsdagochtend gaan we standaard op werkbezoek bij een spa. Verder hebben we nog CBL, hoorcolleges en meditatie/yoga les! Omdat we 's middags vroeg klaar waren zijn we nog naar het zwembad gegaan om daar te sporten/relaxen.

Dinsdag was dus het eerste uitje naar een Spa. We werden 's ochtends vroeg opgehaald bij Sita Villa en na een uurtje rijden kwamen we aan bij Club Cascade. Een super-de-luxe club waar leden massages, gezichtsbehandelingen, fitness etc. kunnen doen. Hier kregen 4 klasgenootjes een ‘mini facial treatment' waar ze gebruik maakten van koude stenen. Het fitness gedeelte was ook supermooi en had uitzicht over Bangkok. Aan het eind van de rondleiding kregen we een lunch aangeboden in het restaurant. Het eten was superlekker en zag er ook goed uit, maar dat mag je ook wel verwachten van een 5* club/hotel. Na het uitje hadden we 's middags nog een hoorcollege van Mrs. Renee, en dat was echt wennen. Ten eerste moet je heel erg wennen aan haar accent, en ten tweede is de manier van lesgeven echt totaal anders. 's Avonds hebben we het lekker rustig aangedaan, en moe als ik was, kon ik dat ook wel gebruiken!

Woensdag was de eerste CBL les en die lijkt al helemaal niet op de lessen die we eerder hebben gehad, maar dat komt gewoon omdat het nieuw is voor onze lerares. Na de les kwamen er 3 doktoren de klas binnen om te vragen of we ons bloedtype wilde laten testen en/of doneren omdat er een Europese studente dringend bloed nodig had nadat ze een infectie had opgelopen. Helaas had niemand de bloedgroep die ze nodig hadden. We begrepen snel dat het een dringende zaak was aangezien ze het over de hele campus omriepen, dat is dan toch wel even schrikken. We zijn na de les nog even wezen zwemmen en na een verfrissende douche zijn we aan het eind van de middag nog naar Future park en Tesco gegaan om wat boodschapjes te halen.

Vandaag weer een lange dag school gehad, en ik moet wel weer wennen aan het ritme. We hoorden dat er elke donderdag een markt is in het muziekgebouw en daar zijn we na de les nog even langs gelopen. Ik was vastberaden om niets te kopen, maar die belofte met mezelf heb ik toch weer verbroken. Maar zeg nou zelf, wie kan een shirtje van €2,50 en 2 potjes nagellak voor €0,50 cent nou laten liggen? Ik dus in ieder geval niet! (Dus Lida, houd wat ruimte in je koffer over!) Na een lekkere crêpe met banaan en chocola als avondeten ben ik nu deze blog aan het typen. De plannen zijn om vanavond even naar Grappa te gaan voor een drankje. Ik ben niet van plan om het laat te maken aangezien we morgen vroeg uit ons bed moeten voor het schooluitje, waar ik heel veel zin in heb trouwens! Maar daar meer over in de volgende blog.

Fijne Valentijn en liefs,

Marjon

Reacties

Reacties

Gerdie

Hallo Marjon,
Super leuk om al je verhalen te lezen.
Ik kijk al weer uit naar de volgende.
Op deze manier zou je toch je hele leven blijven studeren???!!!
Je uniform staat je trouwens leuk.
liefs
Gerdie

Annelies Steenbeek

Nice shoes;-) Bevallen ze wat? (en leuk uniform ook, staat je idd goed:)

haha weer druk bezig duss..! Blijft leuk om te lezen allemaal, maar word wel iedere keer wat jaloers op het mooie weer (ik heb vaak de jas tijdens de lessen nog aan omdat ik het zo koud heb..) en dat alles zo goedkoop is...(mijn budget is krapjes..) !

Kijk uit naar je volgende blog! xxx annelies

Aggie

Hoi Marjon

Dan Zijn dan toch je lessen begonnen, en maak je gelijk al zoveel verschillende dingen mee.
Vooral die uitstapjes naar die spa"s zijn wel leuk denk ik.
En jij in uniform, het staat je niet slecht.

Groetjes en heel veel liefs.

Randy

Leuk weer!!!! :)

Ilona Smidt

Hee marjon!!

Wat een apart verhaal zeg, over die lijken allemaal!! hahaha Lijkt me best wel indrukwekkend om te zien!
Leuk om weer je blog te lezen, ben iedere keer nieuwsgierig naar wat je allemaal te vertellen hebt!
Hier is het idd erg koud, zoals Annelies al zei, niet echt een pretje!
Ik ben nu bezig met TRP, tot nu toe rustig..
En vanmiddag EINDELIJK hét perfécte zwarte leren jack gevonden! En gekocht natuurlijk...iets duurder dan die shirtjes van je maar vooruit.. Die zie je nog wel een x :)

Kijk uit naar je volgende blog!

x Ilona

Kiem

daar wassie al het univorm!
Staat je goed!

dikke kus

Angélaa!

Hee Marjon!

Leuk om je verhalen te lezen, zo te lezen heb je het super naar je zin! .. Ik wou dat we even konden ruilen met het weer, tis hier zooo koud! Brrr!
Vannacht min 6! :( .. Terwijl jij lekker in de zon zit!
Bevalt het naar school gaan daar?
Nou suc6 en veel plezier, & ik hou je blogs in de gaten!

Kuss! xxx

melissa

hey marjon ...
leuk schooluniform xD

mij niet gezien al die lijken aaaaaah...lijken.....
en dan wel 50 in totaal :P

nou succes daar ....
en ik heb me aangemelt dus ik zie het iedere keer als jij weer een nieuwe blog hebt xD

xxx melissa

fred en atie

hoi marjon , we vinden dat je er erg vermoeid uit zie.het schooluniform staat je beeldig.groetjes fred en atie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!