Life's pretty good, and why wouldn't it be? I'm a pirate, after all.

Ay ay mateys!

Afgelopen week was een rustige werkweek, en dat zorgt ervoor dat je energie overhoudt voor leuke dingen doen, zoals naar Madagascar 2 te gaan! Zo gezegd en zo gedaan, en binnen no-time zaten we te lachen gieren brullen in de bios. Woensdagavond heb ik de ladies night maar eens overgeslagen en donderdag was het weer tijd voor een salsa dansje.

Vrijdagavond had Rob een feestje georganiseerd ter gelegenheid van zijn vertrek op zondag. Hij had zelf sushi gemaakt die we onder het genot van een Corona hebben opgepeuzeld! Petje af, Rob! Daarna stond de Soggy Dollar Bar na twee weken afwezigheid weer op het programma. Bij aankomst van de taxi zat de sfeer er al goed in en het was supergezellig om weer eens met zijn allen op stap te zijn.

Wat Rob echter niet wist was dat er zaterdag een verassing voor hem georganiseerd was, namelijk een sunset cruise op de Lord Sheffield. We verzamelden rond 5 uur op de pier om hem daar op te wachten. Verrast dat was hij zeker, en zo waren we goed om te gaan. De Lord Sheffield is een soort van piratenschip en je kunt wel zeggen dat wij dus even de ‘pirates of the caribbean' waren. De trip was inclusief barbecue en drinken. De combinatie van ribs, chicken en rum punch zorgde ervoor dat de trip een enorm succes was!

Omdat zondag een nationale rustdag is zijn we maar richting Mullet Bay vetrokken om daar heerlijk te relaxen. Als ik zeg dat ik merk dat het hier ‘winter' is lachen jullie me vast uit. Het water is kouder (zo ook bij Mullet Bay) en de gemiddelde temperatuur is nu ‘maar' 26 graden. Verder waait het stevig en vooral 's avonds koelt het af. Rond vijf uur hebben we afscheid genomen van Rob die vertrok naar het nog koudere Nederland! 's Avonds ben ik samen met Annelies, Kay en Laura uit eten geweest bij Pineapple Pete. Dit restaurantje, gelegen in Simpson Bay, is echt supergezellig. De live muziek zorgt voor een gezellige sfeer en het eten was ook superlekker.

Maandag hadden we vrij in verband met een nieuwe feestdag, genaamd Kingdom day. De redenering achter deze feestdag laat ik even achterwege (eigenlijk weet ik die gewoon niet), maar het is altijd wel fijn om een dagje vrij te hebben. Omdat we nog steeds met onze missie om alle stranden te bezoeken bezig zijn hebben we ervoor gekozen om Anse Marcel eens te bezoeken. Dit strand bevindt zich helemaal in het noorden van de Franse kant. Eenmaal daar aangekomen blijkt het toch voornamelijk een strand voor een aantal hotels te zijn, waaronder het net geopende Radisson hotel. Op zich was het wel een mooi strand, maar het was vooral erg jammer dat het zo hard waaide. Dit zorgde er mede voor dat we gezandstraald werden, niet echt het lekkerste gevoel van de wereld. Omdat we er na een tijdje allemaal wel klaar mee waren zijn we naar Philipsburg vertrokken om heerlijk ribs te eten bij Taloula Mango's.

Dinsdag middag zaten we rustig op kantoor te werken wanneer de stroom opeens uitvalt. Ja, balen! De oorzaak van dit verhaal: Brandstof bedrijf SOL zat bijna zonder olie waardoor de olie niet aan ons elektriciteitsbedrijf GEBE geleverd kon worden, en geen olie betekend geen elektriciteit. En zo zit je weer een complete dag zonder stroom, erg handig als je je bedenkt dat zonsondergang hier al rond half zes plaatsvindt! En dus werd het lekker primitief een eitje bakken bij kaarslicht (want gelukkig hadden we wel gas). Als je hier eens bij na gaat kunnen zulke dingen ook alleen hier maar gebeuren, en het verbaasd je bijna al niet eens meer.

Tot de volgende blog,

Liefs, Marjon

Reacties

Reacties

Esther

Haha jullie zijn niet vies van kamperen merk ik wel! Gelukkig dat de temperaturen wat beter zijn als elders, waardoor het geen kramperen wordt ;)
Leuk verhaal weer!! Het kan ook niet anders dat je je nog steeds vermaakt, gelukkig maar :)

Groetjes aan iedereen in de rimboe! xxx

Aggie

hey Marjon,

Weer van alles beleeft, het is ook weer zo duidelijk dat je daar op een eiland zit.
Zoals de boottripjes, al die stranden, maar ook de stroomuitval, het gaat daar toch anders dan aan de vaste wal.
Het heeft toch ook wel weer wat.
Maar wat de temperatuur aan gaat , heb jij niet te klagen......
De avonden zijn daar alleen wat langer.
Wat leuk dat jullie van die afscheidsfeestjes organiseren, als er weer iemand naar huis toe gaat.
Nou meid tot je volgende blog, liefs AGGIE

ilona TM

Heey Marjon!!

Ik lees je verhalen nog steeds met plezier, en doe dan achteraf net of ik niets mis! ;) hahaha
Hier in NL idd koud, moet smorgens voordat ik naar stage ga krabben, en wij hebben net de kerstboom al staan!

Ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt, en als je terug bent moeten we met z'n allen maar een keer afspreken om even lekker bij te praten!

Ik wens je nog heel veel plezier, en de groeten aan alle TMers daar!

Ik hou je site in de gaten!

De boer'n groeten van de TM stagiaire bij een nederlands boer'n bedrief! haha

Ilona

fred en atie

hoi Marjon,
merk het al, je vermaak je nog steeds uitstekend, hier mis je weinig behalve dat het af en toe vriest en een heel klein beetje sneeuw.
heel fijne kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar zo ver van huis.
we leven met je mee wij hier in de kou en jij daar in de warmte

Manon

Marjonaa, brr jullie zullen het wel koud hebben met je 26 graden! Haha.
Nog even en ik ga ook de naar de warmte! Kan het me nu nog niet voorstellen!

Take care and have fun!

X Manon

Marjanne

Hai poppie!
Leuke verhalen weer:D
Madagascar 2 is lache he :D heb hem van de week ook gezien! Vond hem btw leuker dan de 1e. Is de bioscoop bij jullie ook zo goedkoop? En dat zandstralen maak ik hier helaas ook wel eens mee, niet echt een prettige ervaring nee!
Veel plezier nog met alles!

En voorzichtig ;)

xxx

Jurgen

Hallo Marjon,

Zo te lezen vermaak jij je nog steeds optimaal, maar hoe kan dat ook anders met z’n missie op zak. Ik weet eerlijk gezegd niet hoelang jij weg blijft daarom bij deze een hele fijne kerst!

Ik zal nu eerst naar de Hema voor een nieuwe lange onderbroek brrrrrrr

Doei doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!