School uitje en de nieuwe schoolweek

Sawaddee ka!

Ik zal maar weer eens een nieuwe blog plaatsen van het afgelopen weekend en de afgelopen paar dagen. Op vrijdagochten moesten we vroeg op omdat er een geplande excursie op het programma stond. Na 2 en een half uur rijden kwamen we aan bij Wat Bang Gung, een tempel in een boom. Verder kon je ook zien hoe de muay thai vechtsport er vroeger uit zag. De tempel was wel interessant om te zien maar we vonden het ook niet erg om weer door te rijden. Na de tempel stopten we bij het Rama II park & museum om een paar oude traditionele Thaise huizen van de rijke mensente zien. Erg mooi! Na een tijdje heb je het alleen ook wel weer gezien. We logeerden die nacht in het Ban Kru Pu Resort in Ampawa, wat erg idyllisch aan de rivier lag. Aan het eind van de middag zijn we naar de Ampawa floating market gewandeld. Dit is een echte thaise, bijna niet toeristische, drijvende markt. Echt heel leuk! Op de markt mag je bij de kraampjes ook vanalles proeven! Na het diner in het resort gingen we met een boot op pad om vuurvliegjes te spotten. Het is erg mooi om al die vliegjes in de boom te zien rondvliegen, je kan het wat vergelijken met kerstverlichting. De volgende dag moesten we al heel vroeg, namelijk 6 uur 's ochtends, op om een offer te brengen aan de monniken. Je geeft ze dan een zakje met eten en een bloem. Monniken mogen zelf niet koken en zijn dus volledig afhankelijk van de giften die ze krijgen. Ze eten 's ochtends om 6 en om 11 uur en daarna mogen ze niet meer eten. De bloem die je geeft wordt geofferd aan buddha. Nadat je het offer hebt gebracht bid de monnik voor je voor een goede dag en een goed leven. Na de offers hebben we yoga les gehad op de patio bij het hotel, en vrijwel na het ontbijt zijn we per boot vertrokken naar Damnoen Saduak om de - toeristische - drijvende markt te zien. En toeristisch was het zeker! Het was echt een heel verschil met Ampawa, waar totaal geen souvenirs te verkrijgen waren. Het eind van de middag kwamen we weer terug bij Sita Villa en hebben we het de rest van het weekend rustig aan gedaan.

Maandag hadden we gewoon weer les. We hadden een kookworkshop van Albert Kooy en die leerde ons om een gezonde maaltijd te bereiden. We mochten het ook opeten en het was ook superlekker. Het was iets met vis, rettich en pestosaus. De rest van de dag verliep rustig.

Dinsdag gingen we weer naar een spa. Ditmaal naar een Traditionele Thaise hotel spa. De inrichting bestond voornamelijk uit hout en het hotel/spa was gedecoreerd met Thaise kunst. Het is wel leuk om de verschillen tussen de spas te leren doormiddel van alle bezoekjes. Aan het eind van de dag hadden we nog een les over spa design die gegeven werd door een bekende Thaise architect. Best wel interessant! 's Avonds lekker gegeten en vroeg op bed gegaan.

Vanochtend lekker een beetje uitslapen. Na de les zijn we richting de international mother language day gegaan. Dit is een dag die ze ook op de CHN in Leeuwarden hebben. Op deze dag worden de verschillende culturen die de school telt uitgelicht en gepresenteerd. Het is een erg gezellige dag met veel verschillende hapjes en drankjes. Je kan je wel voorstellen dat ik m'n buikje hier even rondgegeten heb (boterkoek, stroopwafels, chapati's, indiase curry, salmiak uit finland, crepe's en noem het maar op). Vanavond gaanwe nog even ergens eten en dan lekker vroeg op bed. Morgen vertrekken we rond 5 uur 'snachts naar Koh Chang om daar het weekend door te brengen! Even bijkomen op een tropisch eiland is natuurlijk nooit verkeerd. Misschien treffen we zelfs nog een mini full moon party, dus wie weet wat het weekendons gaat brengen.

Ik wil iedereen een fijn weekend wensen! En ik zal na het weekend een blogje plaatsenover mijn belevenissen op Koh Chang.

Toedeloe!

Liefs Marjon

Alfons

Relaxed hoor al die uitstapjes die jullie maken!
Veel plezier op Koh Chang

Marjanne

Hai skat!

Zoals je ziet hebben lida en ik ff wat reacties plaatst ;)
Ziet er allemaal toppie uit meid, de foto's en je verhalen mooi beschreven allemaal... Het lijkt wel of we in een reisgids aan het lezen zijn zo netjes!
Veel plezier 't weekend, en ik heb gehoord dat die full moon feessies echt super zijn dus hoop dat je dat ook mee maakt!
Dikke tut op dien snuut

Aggie

Hoi Marjon,

Alvast een heel fijn weekend op het eiland Koh Chang.
En wie weet misschien maak je een full moon party mee.

Veel liefs en SANUK

Nicole

Heee meis! wat een prachtige foto's heb je op je site! Leuk om zo je belevenissen te volgen. Nog heel veel plezier daarzo! Liefs Nicole

Melissa Tepper

Yo Marjon! :D
Hier weer eens even een berichtje van mij! Jaja, ik volg je reis/school verhalen op de voet!!
Het klinkt allemaal super geweldig! En aan de foto's te zien is het ook helemaal geweldig! Echt leuk dat je al die uitstapjes maakt, zo zie je lekker veel van Thailand!
Ik wilde ook nog even melden dat ik aangenomen ben als hostess en ga dus aankomende zomer naar Ibiza! Wow! haha!
Jij natuurlijk nog heeeeeel veeeeel plezier, maar dat zal vast en zeker helemaal gaan lukken! En schrijf nog maar lekker veel verhaaltjes! Want het is echt leuk om ze te lezen!
Liefs, Melissa (Tepper)

Randy

Lekker aan het studeren....??????? Lijkt meer op één groot feest!

Leuk weer en geniet er van! (lijk wel een moeder...)