Koh Chang

Halloo!

Vorige week hoorden we dat we donderdag tot en met maandag vrij zouden zijn van school en aan de hand van die informatie zijn wij - Nienke, Lieke, Heleen en ik - direct een tripje naar Koh Chang gaan plannen. Donderdagnacht was het dan zover, we vertrokken om 5 uur ‘s nachts met de taxi naar het Ekamai station vanwaar de bus zou vertrekken. Omdat de bus van 6 uur al vol zat moesten we helaas een bus later nemen. Uitgerekend 7½ uur later waren we dan eindelijk op Koh Chang aangekomen. Omdat we een beetje op de bonnefooi erheen waren gegaan moesten we hier nog accommodatie zoeken, niet erg fijn in de warmte. Gelukkig hadden we vrij snel een bungalow gevonden óp het strand van White Sand Beach. Het huisje was vrij simpel en zelfs een beetje gammel, maar voor 3 nachten was het goed te doen en zeker voor de prijs van 10 euro per persoon per nacht. Nadat we eenmaal gesetteld waren zijn we direct het strand op gegaan. 's Avonds lekker gegeten aan het strand, turend naar de zonsondergang.

Vrijdagochtend was wederom een rustige dag. Naast onze bungalow stond een tentje waar je massages, pedicure, manicure, hair styling etc. kon doen en het leek Heleen wel wat om haar haar in te laten vlechten. Al snel ging Nienke voor de pedicure en ik voor de oil massage. De massage duurde een uur en was erg lekker, en dat voor maar 6 euro! De rest van de dag hebben we heerlijk op het strand gelegen. 's Avonds na het eten nog even gewinkeld (ja hoe kan het ook anders) en een drankje gedaan aan het strand.

Zaterdagochtend moesten we er al vroeg af omdat een jungle trekking per olifant op het programma stond! Dus na een lekker ontbijtje vroeg in de taxi op weg naar de olifanten. Omdat wij gekozen hadden voor een 2 uur durende tocht gingen we het eerste uur door de jungle en het tweede uur zwemmen met de olifant. Onze olifant heette Boonshu en was 20 jaar oud, een jonkie dus. Jammer genoeg was onze bestuurder dronken, en hadden we dus helemaal niets aan hem. Onze olifant was nogal eigenwijs en liep steeds de bosjes in om te eten, ook wel logisch als hij de kans er toe krijgt! Het zwemmen met de olifant was echt superleuk! Het is een heel aparte ervaring om met zo'n groot log beest het water in te gaan. Na de olifanten zijn we terug gegaan naar White Sand Beach om daar op het strand te liggen. Helaas begon het vrij snel te miezeren waardoor dit plan in duigen viel. Op naar plan B dus. En dit werd winkelen in Lonely Beach, een ander bekende badplaats op Koh Chang. Al snel kwamen we erachter dat dit echter helemaal niet zo'n groot plaatsje was en dat wij het eigenlijk enorm getroffen hadden met White Sand Beach. 's Avonds weer uit eten geweest in een strand tentje gevolgd door een drankje bij de Sabay Bar. En zelfs op een eilandje als Koh Chang wordt je geconfronteerd met het seks toerisme. Overal waar je kijkt zie je westerse mannen met Thaise vrouwtjes, best wel shocking!

Zondag was het weer een bewolkte dag en besloten we om dan 's middags maar weer naar huis te gaan en dus heb ik de kans op een massage nog even meegepikt en dat was echt heel lekker ontspannen. Om half 2 zijn we richting de ferry gegaan en om kwart over 10 's avonds arriveerden we hier thuis bij Sita Villa. De reis duurde echt lang en we hadden wat problemen op het busstation. We hadden tickets gekocht bij de ferry terminal op Koh Chang, alleen dit was helemaal verkeerd gegaan en dus kregen we onze kaartjes niet op het station van Trat. Daar sta je dan met een enorme taalbarrière! Gelukkig was er een Engels sprekende Thai op het station die bereid was om ons te helpen, en na een lange tijd kregen we dan toch eindelijk onze kaartjes voor de bus. Eenmaal thuis waren we toch wel een beetje trots op onszelf dat we dit wel ‘even' gedaan hadden, en dat na drie weken in dit ‘vreemde land'.

Vandaag staat een rustig dagje op het programma met onder andere de was naar de wasserette brengen en boodschappen doen bij Tesco. Morgen begint school weer en volgend weekend staat er weer een tripje op het programma. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en zoals ik al eerder heb gezegd doet het me goed!

Voor nu zeg ik: Sawaddee ka! En tot de volgende blog!

Liefs van Marjon

betty kuipers

Wat goed van jullie om een reisje te boeken. Wat een ervaring erbij. Als ik dit verhaal lees dan lijkt het echt op een vakantie met heel veel leuke trips en zo leer je het land ook goed kennen. Natuurlijk ook de gewoontes van de toeristen en dit is natuurlijk niet allemaal even positief. Geweldig om de olifantentrip mee te maken en natuurlijk dat prachtige strand. Al met al ga lekker door met jullie activiteiten want wat ik er allemaal van lees ontbreekt het jullie niet aan initiatief. Petje af hoor, groeten betty

Flip

Hey meiden. Als ik dit lees vervelen jullie je niet. Leuk om zulke reisjes te maken. Ik zou zeggen vooral blijven doen!.. zijn leuke ervaringen en als ik het lees en de foto's zie ook erg mooi. Veel plezier en succes nog met alles!!

Groeten Flip

melissa

hey ...zo he wat een leuke trip ... ik blijf erbij .. ik wil mee!!! hahah .
tof dat jullie meteen denken aan een leuke trip als je vrij bent van school.
leuk hoor olifantje rijden..
wel een beetje raar dat de bestuurder dronken was :P
nou tot de volgende blog.

xxx melissa

Aggie

Heee Marjon,

Dat je in een paar dagen zulke leuke dingen kan doen.
En ook nog een olifanten tripje.
Mooie foto''s ook.

Veel liefs aggie

karos

nou dit is wel super he zo n stage !!! zo zie je nog eens wat van de wereld ! dikke kus

Randy

Dat lijkt me ook wel leuk op die olifanten!! Klinkt allemaal erg leuk! Hoe is het water daar en is er ook veel wind waar jij bent?

Groetjes,
Randy

Gretel

Super!! Altijd doen zo'n spontane trip, mooi man! Van dit soort verhalen worden we hier natuurlijk stinkend jaloers van.
Kan niet wachten op je volgende verslagje! Nou nog wat mannen erbij betrekken en je verhalen worden net zo populair als "sex and the city":P
Dikke tuut!

Kristina

Hey Marjon,

Super om al je verhalen te lezen; jullie beleven heel wat:) top! Zo te zien hebben jullie het nog erg naar je zin.. Nog 2 maandjes en ik zit er ook;) kan bijna niet wachten.. Als ik die foto's ook van je zie;) geweldig!
Heb promoteam gebeld/gemaild en bkort moeten de punten op progress te zien zijn; duzz ff afwachten..

Fijne tijd en geniet ervan!!

Groetjes Kristina

Floor

Hee,

Leuk joh! Nou zat ik me even af te vragen; wij gaan zelf ook over 2.5 week naar Koh Chang en we willen dan ook een tocht op olifanten gaan maken, maar waar hebben jullie dat geregeld, gewoon bij bewoners daar? Als het kan mail dan evt. naar floortjeh@live.nl

Groetjes and succes! ;)