Druk, drukker, drukst!

Hallo allemaal!

Alweer bijna drie weken in het nieuwe jaar en nog steeds geen nieuwe blog, schandalig, ik weet het. En daarom is hij er weer, de update! Ik zal eens graven in mijn geheugen om te bedenken wat ik ook alweer allemaal beleefd heb!

Op zaterdag 10 januari stonden we helemaal klaar om het avontuur tegemoet te komen in de vorm van ‘Sea Trek’. Dit is een activiteit waarbij je met een helm op je hoofd over de bodem van de zee loopt langs een vooraf bepaald pad. Het heeft een beetje een ‘astronaut’ effect, waarbij je letterlijk ‘zweeft’ als je een sprong maakt, erg grappig! Prem en Mike hebben al maandenlang hard gewerkt om deze activiteit op te zetten, en wij mochten mee als proefkonijnen, super natuurlijk! Heel apart om over de bodem te kunnen lopen en gewoon te kunnen ademen. Helaas, is het zicht onderwater sinds orkaan Omar en door de harde wind nog vrij slecht, en dus was er niet heel veel te zien. Maar het was wel super om mee te maken! ’s Avonds hebben Laura en ik een tattoeage laten zetten. Iets wat ik al heel lang wilde, maar wat er gewoon nog niet van gekomen was. Het resultaat kun je zien tussen de foto’s, dus papa wel even kijken hè! Die zondag hebben we heerlijk geluierd op het strand, in de schaduw welteverstaan, want zwemmen dat is er nog niet bij!

Al vanaf begin dit jaar (klinkt nog steeds leuk) is het bij ons op het werk druk. Het hoogseizoen is begonnen, en dat is goed te merken. Op maandag 12 januari ging de ene groep weer weg, en kwam er een nieuwe groep voor in de plaats. Ondanks dat je soms enorm lange dagen maakt is het wel leuker dat het zo druk is. Zo hebben we veel contact met de mensen en dat is zeker goed voor mijn Engels en omgang met klanten. Om maar een voorbeeld te noemen van wat we doen: We regelen transferbusjes van het hotel naar bijvoorbeeld Maho (een plaatsje gelegen in het zuid-westen van het eiland, met een aantal restaurants). De bussen gaan om diverse tijden en als de mensen in Maho aankomen zijn wij er om vragen te beantwoorden en eventuele problemen op te lossen. Om bepaalde tijden gaan de bussen ook weer richting het hotel en wij moeten er voor zorgen dat dit vlekkeloos verloopt. En dit is nog maar één van de vele taken die wij (Annelies en ik) verrichten op het werk.

Naast het werk proberen we zoveel mogelijk dingen te ondernemen, al is dat er de afgelopen twee weken nogal eens bij ingeschoten door de drukte op het werk. Zo’n lange dag vergt toch wel erg veel energie van je, waardoor ik meestal languit op de bank lig. Wel proberen we in het weekend altijd te gaan stappen. Zo zijn we afgelopen zaterdag voor het eerst wat wezen drinken bij Lady C; dit is een bar op een boot, superleuk! Verder zijn we afgelopen week ook nog naar de film geweest (The curious case of Benjamin Button, een aanrader!).

Ook heb ik GROOT nieuws!! We (Annelies en ik) gaan verhuizen! En wel naar Cay Hill! Dat zegt jullie natuurlijk niks, maar ik denk dat het voor ons een stuk beter zal zijn. De prijs kwaliteits verhouding is in ieder geval een stuk beter. Verder hebben we dan ook kabel TV, een wasmachine, een balkon en een mooie keuken mét minibar! Vanaf 1 februari gaan we daar wonen en dan zal ik foto’s gaan maken uiteraard! Én, mijn nieuwe adres volgt snel!!

Aangezien we de culturele tour al zijn begonnen met ons bezoek aan Fort Louis, kon een bezoek aan Fort Amsterdam echt niet achterblijven, en dus zijn we afgelopen vrijdag in de lunchpauze naar het fort gereden! Vanaf de heuvel heb je echt een schitterend uitzicht over Philipsburg/Great Bay. Het fort zelf stelt niet zoveel meer voor, aangezien het meer een ruïne is. Maar toch is het leuk om te kunnen zeggen dat ik er geweest ben, het is tenslotte toch een stukje geschiedenis.

Heel saai, maar ik heb niet veel meer nieuws te vertellen. Ik heb voornamelijk heel veel gewerkt de afgelopen twee weken en daardoor niet heel erg veel ‘leuke’ dingen gedaan. Maar ach een saaie blog mag er toch ook wel eens tussen zitten. Ik ben hier tenslotte ook om werk ervaring op te doen

Wink
! Ik zal mijn best doen om mijn volgende blog een stuk interessanter te maken, en dat betekend ook dat ik dus ‘leuke’ dingen moet gaan ondernemen deze week, heel erg vervelend!

Tot de volgende blog!

Liefs,

Marjon

Reacties

Reacties

Aggie

Hey Marjon,

Je kan je tijd maar een keer gebruiken, en als je het druk hebt op je werk gaat hij daar aan op.....
Zo te horen vind je het wel leuk om te doen, en je bent wel in een mooie omgeving.
Ook nog eens een lekkere temparatuur....
Wat een leuke ervaring dat sea-trek, wandelen over de bodum van de zee.
Ook nog een nieuw appartement in het vooruitzicht,voor mijn gevoel gebeurt er genoeg op dat kleine eiland,ben benieuwd waar je nu terecht komt !
Wacht je foto's wel af.
Blijf genieten van al dat moois om je heen, en krijg vooral geen steralures.
Veel liefs van hier

Aggie

by the way, zo saai was je blog niet hoor

Lida

Wat cool dat je gaat verhuizen! Delen julllie dan een app met zn 2en?
Dikke tuut

Karin

Hai Marjon!

Nou ik vind je blog helemaal niet saai maar juist leuk om ein-de-lijk eens wat over jullie werk te horen ;)..nee hoor...maar elke blog van jullie is leuk om te volgen.

Leuk dat jullie gaan verhuizen! Ik heb nu al de eer gehad om jullie huidige stek te bekijken, best leuk, erg studentikoos hihi..dat waren nog goeie tijden voor mij iig. Maar denk dat de move jullie wel goed zal doen! Ben erg benieuwd en jammer dat ik het niet heb kunnen zien. Als ik jou en Annelies zo hoor moet het echt stukken beter zijn. Tof! Go for it zou ik zeggen.

Schiet alweer op he, de tijd! Een dik half jr zitten jullie er al. Was ook goed om Annelies te zien, gek is dat maar zo;n half jaar maakt je stukken zelfstandiger denk ik..das ook niet zo gek trouwens ;)...jammer dat ik jou niet heb gezien maar wellicht op Schiphol als jullie samen terug vliegen.

Geniet nog even avn de drukte..want daar doe je het voor :). Succes met verhuizen! (oh bah wat heb ik daar een hekel aan maar aan jullie beschrijving te horen was ik gisteren al verkast hihi)

Groetjes Karin

jiska

hey marjon,

Leuke blog weer :) Ben benieuwd naar jullie nieuwe appartement. Echt supergaaf dat ik daar over 3 weekjes ook al zit. Ben wel toe aan een weekje zon zee en strand haha. Xie je over 3 weekjes!
Xx jis

Manon

Heeey!

Verhuizen? Is het ver van jullie complex vandaan?
Ik moet zeggen dat jullie stage erg leuk klinkt!!
Ben een beetje jaloers.. Ik moet de hele dag hotels bellen en hun kindvriendelijkheid checken, hmmm..

Tot de volgende blog(s)!

Xxx

Chantal

Hee Marjon,
Ik ken je niet maar ik zit ook op St Maarten en wil graag een tatoeage laten zetten..
Nu was ik dus benieuwd waar jij hem hebt laten zetten en bij wie..

Als je wilt kan je me een mailtje sturen naar schouten_chantal7@hotmail.com..
Dank je wel alvast!

Groetjes..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!