Hua Hin

Hallo!

Vrijdagmiddag na school (ja, ik heb dus wel les) zijn we (een groep van 12 personen) om vier uur vertrokken met als eind bestemming Hua Hin. Na een 5 uur durende rit kwamen we dan eindelijk in Hua Hin aan en daar begon de zoektocht naar een Guesthouse waar we met z'n allen die twee nachten in konden slapen. Gelukkig was die al snel gevonden en zijn we de hort op gegaan om een hapje te gaan eten bij een pizzeria verderop in de straat. Na het eten zijn we teruggegaan naar ons guesthouse en daar hebben we nog wat gedronken, erg gezellig.

De volgende ochtend zijn we de dag heerlijk begonnen door lekker uit te slapen en uitgebreid te ontbijten bij een guesthouse naast de onze. Daarna zijn we het strand van Hua Hin opgegaan en ondanks het witte strand en de palmbomen viel dit toch nogal tegen. Overal langs de kustlijn lagen dode visjes en kwallen en sinds een paar dagen was het water vies groen door alg. Dat werd dus niet zwemmen, jammer op zo'n hete dag. Na een dagje lekker relaxen hebben we 's avonds heerlijk gegeten bij 'the brewery company' één van de Hilton restaurants en het eten was er dan ook super! Na het avondeten zijn we met onze drank het strand om te gaan om daar Mirte haar verjaardag te vieren, wat uiteraard erg gezellig was. Halverwege de avond kwam er een Thaise man het strand op die zich noga vreemd gedroeg. Al snel kwamen we tot de conclusie dat hij schizofreen moest zijn omdat hij tegen zijn eigen schaduw sprak en daar ruzie mee scheen te hebben. Niet veel later liet dezelfde man zijn broek zakken, daar stond hij dan in zijn nakie! Naast dit vreemde figuur zagen we ook nog westerse mannen met dronken Thaise vrouwtjes. Kortom, er was 's nachts genoeg te zien op het strand!

Zondag vroeg van bed om uit te checken en te ontbijten met z'n allen. Daarna weer naar het strand waar het water, helaas, nog steeds groen was. Vrij snel besloten we om verderop te gaan jetskiën! De laatste keer dat ik dat gedaan had was op vakantie in Kroatië, dus ik had er wel weer zin in! In het begin vond ik het wel even spannend, maar die spanning was gelukkig al snel verdwenen. Zo wat was dat gaaf! Een half uur lang over het water heen scheuren voor 22 euro! Dat lijkt misschien duur, maar in verhouding tot Spanje of Griekenland is het echt goedkoop! Omdat we niet al te laat wilden aankomen in Sita Villa hebben we een busje gehuurd en zijn we met z'n 6en om 4 uur richting huis gegaan. Gelukkig duurde de terugreis niet zo lang en waren we na 3 uurtjes alweer thuis!

Tot de volgende blog!

Liefs van Marjon

Gerda

Hey Marjon,
Erg leuk om je verhalen te lezen en de fotos te bijken.

Groetjes vanuit snits

Gerda

bijken...???? misschien is het wel een thais woord maar ik bedoel natuurlijk bekijken :-)

Latifa

Hey meid!

Ik ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt.
Jammer dat het water groen was maar ik durf met zekerheid te zeggen dat jij vast en zeker nog veel mooiere stranden gaat zien! Je foto's zagen er gezellig uit lekker op het strand relaxed.

Dikke kus van mij

greta