Da Partybus

Hallo iedereen!

Het is inmiddels alweer Februari, en ik zit al op de helft van mijn stage hier op Sint Maarten! De tijd vliegt als je je goed vermaakt! Tevens betekend Februari ook dat we inmiddels verhuisd zijn naar een ander appartement! Een veel mooier appartement welteverstaan! Zaterdag 31 Januari vond de verhuizing plaats omdat we in verband met nieuwe studenten al om 12 uur uit onze kamers moesten zijn van de huisbazin. En zo hebben Annelies, Laura (onze dappere verhuis hulp)en ik onze berg spullen in de ochtend verkast! Tot nu toe bevalt de verhuizing me prima. Het is heerlijk om meer ruimte te hebben, een warme douche en privacy! Ondertussen zijn er al drie nieuwe studenten gearriveerd in Sun Tan Villas, en om kennis te maken zijn we met de hele groep uit eten geweest bij de Greenhouse.

Mijn nieuwe adres:

Marjon Vrolijk

Welgelegen Lane 4D

Cay Hill - Sint Maarten

Netherlands Antilles

Aangezien de vorige blog voornamelijk ging over het werk heb ik uiteraard geprobeerd om dit keer meer leuke dingen te ondernemen zodat ik jullie ook wat te vertellen heb! Zo is er sinds drie weken ‘Harmony Night’ in Grand Case (het culinaire hart van Sint Maarten). Harmony Nights vinden tijdens het hoogseizoen (Januari – Maart) elke dinsdagavond plaats en het is een beetje te vergelijken met een braderie/straatfeest. De straat is afgezet, overal staan kraampjes, er is uiteraard veel live muziek én je kunt er erg lekker sjiek en duur of lokaal en goedkoop eten. Omdat wij het altijd wel leuk vinden om er even uit te zijn, zijn wij er inmiddels al twee keer op eigen gelegenheid geweest (de eerste keer was met het werk). Omdat wij natuurlijk arme studenten zijn, eten wij meestal lokaal bij de Lolo’s, waar je superlekkere BBQ ribs of kip kunt eten!

Zo zijn we op de woensdag na de tweede harmony night nog naar de ‘Soprano’s pianobar’ geweest waar we nog een leuke laatste avond met Femke hadden voor ze weer terug ging naar het koude Nederland. De piano bar wordt gerund door een Nederlander, en elke maand komt er een andere pianist(e)/zanger(es) zodat je toch afwisseling blijft houden. Je kunt er verzoeknummers aanvragen en heerlijk meezingen.

De daarop volgende zaterdagavond stond voornamelijk in het teken van ‘Da Partybus’. Dit was georganiseerd door de collega’s van Nadine en tegelijk was dit haar afscheidsfeestje. Erg leuk dat ze nog vier meiden mocht meenemen, en zo zaten we met Kay, Laura, Nadine, Annelies en ik gezellig met Nadine d’r collega’s op ‘da partybus’. Bij het instappunt aangekomen kregen we allemaal een andere naam voor die avond, en het thema is wel op te maken uit de volgende namen: Kay – panty wetter; Nadine – deep throat; Laura – panty dropper; Annelies – orgasm en last but not least Marjon – porn star. Er waren spelletjes bedacht die onder andere met deze namen te maken hadden, maar zoals de slogan van da partybus zegt (“what happens on da partybus, stays on da partybus”) kan ik daar verder niets over loslaten. Wel kan ik loslaten dat de partybus over het eiland cruised naar allemaal verschillende kroegen/stripclubs, waar je bij iedere stop even rustig kunt vertoeven. De zondag was ik best wel uitgeteld, en er moest ook nog gewerkt worden. Het werken verliep heerlijk, en zo kwam ik wel hongerig thuis. Gelukkig hadden mijn huisgenoten al bedacht om uit eten te gaan, en zo eindigden we bij Lee’s Roadside grill! Erg lekker gegeten!

De week erna verliep erg rustig. De dinsdag zijn Annelies, Mike, Laura en Ik met z’n viertjes naar Harmony Night geweest en dat was echt superleuk! Ook leuk om te laten zien waar we veel komen met het werk en waar we al twee keer geweest waren. Gelukkig viel het bij hun ook erg in de smaak! Woensdag moest ik voor het werk mee op de Golden Eagle III, een grote catamaren geschikt voor 86 passagiers! Ik moet ervoor zorgen dat alles goed verloopt, en als er vragen zijn dan kunnen ze die aan mij stellen. Erg leuk om zo ook in de praktijk bezig te zijn. En een boottochtje is natuurlijk nooit niet verkeerd. De rest van de week heb ik zelf niets meer gedaan. Ik was lamgeslagen door de griep. Daar ging mijn motto: Ik doe niet aan ziek zijn! Blijkbaar doet ziek zijn mij helaas wel! Ik heb het afgelopen weekend rustig aan gedaan en voel me nou alweer helemaal beter, gelukkig.

Ik merk wel weer dat deze blog weer veels te lang wordt! Ik hou het voor gezien! Tot de volgende blog!

Liefs,

Marjon

Karin

Hoi Marjon,

Heb al mooie fotoos van jullie nieuwe huis(je) gezien! Wat een vooruitgang! Heerlijk genieten is dat met z,n 2en en lots more privacy! Doe je de groetjes aan Lies?

Lieve groetjes Karin

aggie

Hey Marjon,

Wat fijn zeg dat jullie er zo op vooruit gegaan zijn , met dit nieuwe appartement.
Ziet er wel gezellig uit, en inderdaad meer privacy, een eigen wasmachine, allemaal voordelen.

Dus het is nu echt wel te merken, dat er meer drukte op het eiland is.
Hoogseizoen en meer aktiviteiten, wel gezellig lijkt mij.

Ook zoiets als die Harmony Night met lokale culinaire hapjes, en live muziek.

Gelukkig ben je weer wat herstelt van de griep.

Nou, we horen snel weer van elkaar.
Veel liefs ut Snits

Lida

Nieuwe huis ziet er zeer goed uit! En wat een leuke feessie allemaal! Ga zo door!
Alleen die rose poedel vond ik een beetje eng huhuh
Dikke tuuut