Weekendje Bangkok

Hallo allemaal!

Na een weekje school hebben we dan alweer een paar dagen vrij. Het plan was om het weekend in Phuket door te brengen, maar na wat grondig onderzoek kwamen we erachter dat het daar dus het hele weekend regent, dus op zoek naar een plan B. Al snel kwamen we erachter dat een ticket naar Koh Samui vrij duur was en dat het op Koh Samed ook zou regenen. Het zat dus niet echt mee, en dus hadden we besloten om maar in Bangkok te blijven, daar is namelijk ook genoeg te beleven. Op woensdagochtend kwam miss On (eigenaresse van het appartementencomplex waar wij wonen) vragen wat we van het weekend gingen doen. Na de situatie te hebben uitgelegd nodigde ze ons uit om mee te gaan naar een feestje van de Health club (waar ze bij zit) in het Sukhothai hotel. Nou dat hoefde ze geen tweemaal te vragen! Omdat we wel netjes gekleed moesten, zijn we vrijdagochtend eerst gaan winkelen in het MBK shopping centre. We hadden afgesproken om miss On om 18.30 te ontmoeten bij de Health club, zodat we de spa ook nog konden zien. Helaas kwamen we te laat doordat - zul je altijd zien - we in de file stonden. De Health club van het Sukhothai heeft maar 200 leden en is daarom ook vrij exclusief. Het feest werd dan ook gehouden in de ballroom van het hotel en naast dat je de hele avond gratis kon eten en drinken, werden er ook nog wat optredens gegeven. Halverwege de avond heeft miss On ons alsnog het hotel en de spa laten zien, erg indrukwekkend. Het Sukothai is niet een supergroot hotel, maar het is wel 1 van de duurste in Thailand. Je kunt je dus wel voorstellen dat het een erg mooi en luxe hotel is. Ik keek dus mijn ogen uit en vond het erg leuk dat ik dit mocht meemaken!

Zaterdag hebben we een rustdag ingelast. Heerlijk uitgeslapen en rustig ontbeten. Ons wasgoed even weggebracht en zelfs nog wat huiswerk gedaan. Omdat we ons aan het eind van de middag toch wat begonnen te vervelen zijn we naar Future Park gegaan. Heleen heeft haar haar laten kleuren en ik heb acrylnagels laten zetten. Daarna lekker Westers gegeten bij de Pizza hut. In de avond zijn we met zijn 5en (Nienke, Lieke, Heleen, Kelly en ik) nog wat wezen drinken bij Grappa, maar omdat iedereen moe was hebben we het niet al te laat gemaakt.

Zondagmorgen lekker rustig aan gedaan. In de namiddag zijn we naar een grote markt in Bangkok geweest. De markt was niet zoveel aan. Erg druk, smalle paadjes en veel souvenirs. Voordat we naar Khao San Road zijn gegaan ontdekten we nog een leuke markt in de buurt van een winkelcentrum. Eenmaal uitgeshopt zijn we naar Khao San Road gegaan om te eten en om nóg meer te shoppen.

Maandagochtend zijn we al vroeg vertrokken richting Pattaya om een waterpark te bezoeken. Na een lange heenreis (van deur tot deur 5½ uur) waren we er dan eindelijk! Het waterpark bleek vrij klein te zijn, erg jammer. Desondanks hebben we het toch nog goed naar ons zin gehad in het park. Verder hebben we ook een beetje van Pattaya kunnen zien vanuit de taxi. Pattaya staat ook bekend als 1 van de grootste seks toerisme bestemmingen en zelfs overdag is dit er vanaf te zien.

Dinsdag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen. Na het ontbijt heb ik lekker rustig achter de computer gezeten. Rond 3 uur zijn we vertrokken richting Bangkok om daar naar een Muay Thai bokswedstrijd te kijken. In Bangkok zijn twee bekende stadions, naast het Lumpin stadion waar op dinsdag, vrijdag en zaterdag wedstrijden zijn heb je ook nog het Ratchadamnoen stadion waar ze wedstrijden hebben op maandag, woensdag en donderdag. Wij hebben gekozen voor het Lumpini stadion. Na de rit met de taxi, skytrain en weer de taxi kwamen we aan bij het Lumpini boxing stadium. Een meisje begeleidde ons naar de kaartverkoop. Eerst mochten we een kijkje nemen in het stadion om een beslissing te maken vanwaar we de wedstrijd wilden zien. Je hebt in het stadion 3 keuzes. Er is een mogelijkheid tot 3e rang waar je helemaal achterin staat, daarna is er de 2e klasse waarin je wederom moest staan en de 1e klasse is aan de ringzijde waar je ook kon zitten. De keuze was snel gemaakt. Wij gingen ringzijde zitten. In de 1e klasse was het tevens mogelijk om drinken en snacks te bestellen, vrij rond te lopen en na afloop had je de mogelijkheid om met een bokser op de foto te gaan. De avond was gevuld met 10 gevechten, beginnende bij jonge jongens. Het 8e gevecht was bestempeld als het 'main event' en ging er hard aan toe. Al in de tweede ronde ging er één KO en was het gevecht dus voorbij, op zich wel jammer. Ik vond het een leuke ervaring om eens naar een dergelijke boksavond te gaan. Het is alleen al leuk om te zien hoe het Thaise publiek er in opgaat en om ze druk bezig te zien met wedden. Rond een uurtje of tien, na de belangrijkste wedstrijd, besloten we om terug te gaan naar huis. Het was wel weer mooi geweest en we hadden nog een taxirit van een minuutje of 40 voor de boeg.

Zo zijn de dagen nog snel voorbij gegaan met al die bezigheden. Bangkok is natuurlijk ook een supergrote stad waar enorm veel te zien en te beleven valt. Vandaag zal ik het rustig aan doen, lekker even een dagje relaxen (en ik moet ook een beetje om mijn geld denken!).

Iedereen een fijne week nog, en tot de volgende blog =)

Liefs Marjon

Latifa

Wat een pech kunnen jullie niet lekker op het strand liggen...moet je ook nog eens naar een feestje ;)
Ik lees het alweer je hebt het nog steeds erg zwaar :P

Geniet er van!!!

Dikke kus van mij