Singapore: I'm loving it

Hallo hallo!

Afgelopen woensdag was het dan zover, Singapore! Na een vlucht van ongeveer 2½ uur kwamen we om 15.00 aan op Changi Airport. De eerste indruk van Singapore was al goed. Wat een mooi, schoon en gigantisch vliegveld! Na even in de Lonely planet te hebben gekoekeloerd besloten we om een hostel in Little India & The Arab quarter te zoeken. Zo gezegd, zo gedaan. Vrij snel kwamen we aan bij het Inncrowd hostel. Nadat we onze tassen gedropt hadden zijn we een hapje wezen eten bij een Indiaas restaurantje om de hoek. Daarna zijn we de buurt en het Mustafa shopping center wezen verkennen. Al snel kwamen we erachter dat er in deze wijk 's avonds een echte mannen cultuur heerst, en we voelden ons er niet echt prettig bij.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt naar Chinatown gegaan om daar een hostel te zoeken. Dit bleek een onmogelijke taak en na 3 uren zoeken kwamen we terecht bij het Backpacker cozy corner guesthouse in het Colonial district. Hier ontmoette we Abigail, een meisje uit Ghana dat de eerste nacht bij ons op de kamer zou verblijven. Met zijn 4-tjes hebben we de omgeving rondom ons guesthouse verkend. Voor die avond hadden we een night safari in de Singapore zoo geboekt op aanraden van een klasgenootje. Gelukkig voor ons was het, na een heel harde regenbui, die avond droog. De safari was een combinatie van lopend en met een tram door het park, een vuurshow, een show met dieren en voor ons een lekker Ben & Jerry's ijsje!

De volgende dag was onze jetset dag. We zijn na het ontbijt vetrokken richting Orchard Road, zeg maar de PC hoofdstraat van Singapore. Allereerst hebben we een heerlijk kopje koffie gedronken bij de Starbucks om vervolgens langs de grote warenhuizen te lopen (lees: Gucci, Luis Vuitton, Chanel etc.). Onze jetset ochtend hebben we afgesloten met een lunch op Orchard Road bij Food Republic (een soort la place van de V&D). De middag hebben we doorgebracht in Chinatown, echt een super sfeervolle wijk. Overal zie je kleurrijke en gedecoreerde huisjes. We hebben die middag de Chinese 'Buddha Tooth Relic Temple' bezocht en dit was echt een heel mooie tempel! Daarna hebben we ook nog de Indiase 'Sri Mariamman Temple' bezocht. Dit is de oudste Hindu tempel in Singapore. Leuk om beide soorten tempels gezien te hebben. Zelf vond ik de Chinese tempel veel mooier. De Indiase tempel was namelijk een beetje een bouwval. Aan het eind van de middag hebben we in Smith Street gegeten; dit is een straat met allemaal Chinese eettentjes. Na het eten zijn we met de MRT (metro) naar het Singapore art museum gegaan. Op vrijdagavonden van 6 tot 9 is er gratis entree. Ik had het niet echt verwacht maar het was interessant om de Aziatische kunst te zien. Na ons museum bezoek hebben we een lekkere cocktail gedronken in de Asian Bar op de 70e verdieping van het Swissôtel Stamford hotel. Het uitzicht op de skyline van Singapore was echt supermooi! Al die lichtjes waren erg indrukwekkend om te zien, dit was een beetje vergelijkbaar met de Lebua State Tower in Bangkok. Na dit bezoekje hebben we Abigail teruggebracht naar het guesthouse, en hebben wij nog lekker op een terrasje in de buurt gezeten.

De volgende dag zijn we zonder Abigail op pad gegaan, het klikte toch niet echt met haar. 's Ochtends zijn we de dag lekker ontspannen begonnen op het terras van de Starbucks. Aan het eind van de morgen hebben Anne en Nienke een bezoekje aan de kapper gebracht. Hier konden ze tenminste in het Engels (dat spreken ze in Singapore allemaal erg goed) duidelijk maken wat ze wilden, in Thailand is dat erg moeilijk. Na het bezoekje aan de kapper hebben we nog even geshopt in de buurt. In de middag zijn we naar de Battle box in het Fort Canning Park geweest. Dit museum richt zich op de val van Singapore in 2e wereldoorlog. In het hele park zijn restanten te vinden van de oorlog. Singapore is een kolonie geweest van de Britten (naast dubbeldekkers rijden ze hier dan ook links). In 1942 is het in handen gevallen van de Japanners. Het museum was een reconstructie van hoe de val van Singapore ging. Het was erg interessant om te zien. Na ons museumbezoek zijn we naar Clark Quay gegaan om hier een rivier cruise te maken. Tot onze verbazing was dit district echt superhip! We kwamen langs een tapas restaurantje en zijn heerlijk blijven plakken. Het restaurantje had een terras aan de rivier en het was echt weer even heerlijk genieten van Mediterraans eten. Na het eten hebben we de riviercruise gemaakt en het was heel indrukwekkend om de skyline van Singapore vanaf het water te zien. Het is echt een supermooie stad! Omdat zo'n cruise je natuurlijk dorstig maakt hebben we eerst bij de ‘Clinic' een drankje gedaan. Dit is een superhippe bar met ziekenhuis concept. De lamp is een operatielamp, de bank een bed, de stoel een rolstoel en de tafel een paracetamol. Echt superhip! De prijzen zijn iets minder student vriendelijk, maar het is echt een superstraat met allemaal hippe barretjes (http://www.clarkequay.com.sg/) Na mijn happy-hour biertjes hebben we ook nog een cocktailtje gedronken in Bar Cocoon @ The Forbidden City by IndoChine. Weer een superleuke tent, én een erg lekkere cocktail. Natuurlijk waren wij mutsjes te laat voor de aansluitende metro en dus werd het lopen. Ach, is weer goed voor de hotpants.

Gelukkig voor ons was het op onze laatste dag mooi weer. We hadden namelijk de hele week regenachtig weer, en als het in Azië regent, dan regent het BIG time! Van dit mooie weer moesten we natuurlijk profiteren en deze laatste dag zijn we met onze metro pas - ja ja - naar Sentosa Island gereisd. Daar hebben we heerlijk op het Siloso strand gelegen. We hebben een heerlijke lunch gehad (omelet, finally!) bij Coastes en later op de middag nog lekker gerelaxed in de Bikini bar. Rond een uur of 6 zijn we richting het vliegveld gegaan, en hebben we daar bij een soort van na-aap Kentucky fried chicken gegeten. Het gedeelte ‘na-aap' was goed te merken want het was niet lekker. Na het inchecken moesten we de Singapore Dollars nog opmaken in het duty free gedeelte, echt heel vervelend, haha. Ik heb mezelf maar verwend met een lekker geurtje. Ons allerlaatste geld hadden we bij elkaar geschraapt en daarvan zouden we lekkere gebakjes halen bij Spinelli. Stonden we bij de kassa ons geld te tellen, kwamen we een dollar tekort, ja dat was balen. De jongen achter de toonbank was zo lief om ons de dollar die we tekort kwamen kwijt te schelden en we mochten onze taartjes meenemen! We hebben ervan genoten. Onze vlucht verliep én was rustig. Ik denk dat er misschien maar 50 mensen op de vlucht zaten. We zijn in ieder geval weer veilig aangekomen in Bangkok en ik moet zeggen dat ik terug kan kijken op een superleuke midweek Singapore. Dames bedankt voor jullie gezelligheid, ik heb nu al zin in Kanchanaburi!

Liefs Marjon

Kiem

WAUW
Singapore lijkt me echt fantastissch!!
Ben suver een bitsje jaloers, meid!

Dikke tût

danos

echt lekker man!!!!!!!! ik wil ook!!:( xxx

fred en atie

Hoi marjon, ziet er in singapore ( volgens de foto,s )nog net zo mooi uit als toen ik er was ( 30 jaar geleden).toen was er trouwens nog geen starbuck.nog bedankt voor de kaart, vonden we harstikke leuk
nog veel plezier in singapore

groetjes ferd en atie

Maryjane

Hai toeristje!!!
Wat een mooie foto's! Echt mooi daar!
En bist het snekerssss nog niet vergeten zu te lezen, goed bezig ;)

Liefs

Annelies

Jaloers.....zóóó jaloeersss haha
Damn, echt gaaf om je verhalen te lezen! ;-)
Veel plezier nog de laatste maandjes! En dan hopen dat ons tripje naar Sint Maarten ook zo'n succes word!:-p
liefs annelies

Aggie

Hey globetrotter,

Al weer een andere wereld, met een night-safari,tempels,terrasjes,cocktail-biertje,lekker eten,en ook nog wat cultuur,starbucks,maar ook regen!!!
En op het strand nog wat zon.
Zo te horen heb je er dan ook wel van genoten.
Ik hoor nog wel, wat voor curry's je gegeten hebt.
Een leuk verhaal en foto's.

Veel liefs.

Kristel

So cool girl!!
Travel and see the world!! :D
Keep enjoying! :D

Marije

Doe mij ook zo'n reisje!!!!
klinkt su gesellug. :)

tuutsje

Suzanna

Hey Marjon!

Jij zit daar ook wel op je plekje zo te lezen! Super gaaf! Veel succes en plezier nog!

xxx Suzanna

Lida

Moppie waar blijven de berichten uut sint maarten? Dikke tuuuut

Marjanne

Hai poppie!
Sorry dat ik gister zo kort kon praten, stond net op het punt om weg te gaan.
Maar fijn dat je helemaal goed bent aangekomen!
Heel veel plezier daar! En spreek je snel!
xxx

aggie

Hey Marjon,

Ik geloof dat we nog even geduld moeten hebben,
voor je met je verhaal en foto's komt.
Maar we zijn zo vreselijk nieuwsgierig !!!!!!

We wachten af........
Veel liefs Aggie

aggie

MARJON

Op het moment dat ik dit bericht verstuur, zie ik mezelf in beeld.
Je bent druk bezig,zie ik wel,ga snel je verhaal lezen.

En ook goedemorgen......
Lekker geslapen......