Farewell Friday, of eigenlijk Saturday

Hallo allemaal!

Het is hier nu maandag middag en ik ben weer terug aan het werk. Mama en Bob zijn alweer thuis en ik kan zeggen dat die laatste week van hun verblijf ook echt is omgevlogen! De eerste drie dagen van de week heb ik gewoon op het werk doorgebracht en zijn mama en Bob zelf op pad gegaan. Op woensdagavond zaten we thuis op de bank toen de grond opeens hevig begon te schudden voor een periode van een seconde of 5. Een aardbeving heeft St. Maarten geteisterd en tekende 4.1 op de schaal van richter. Veel schade heeft de beving gelukkig niet aangericht, maar het was wel een hele aparte ervaring. Een orkaan, een aardbeving, what's next?

Op Hemelvaartsdag zijn we met de Edge vanuit Pelican Key naar Saba gevaren. Deze overtocht staat er om bekend erg ruig te zijn (wat ook klopte) en gelukkig duurde de overtocht maar een uurtje. Saba is het kleinste eiland in de Nederlandse Antillen en telt ongeveer 1700 inwoners. Het mag dan wel het kleinste eiland zijn, het beschikt wel over de grootste berg in het Nederlandse Koningkrijk, namelijk Mount Scenery. Deze berg is eigenlijk een 877 meter slapende vulkaan en is begroeid met regenwoud! Dit was wel weer genoeg aardrijkskundige informatie, ik zal weer verder gaan met m'n verhaal. Eenmaal op Saba stond taxi Vincent ons al op te wachten en heb ik meteen maar het mooiste plekje in de bus veroverd! De eiland tour was erg leuk en Vincent heeft ons veel van het eiland laten zien. Hij wist ook veel te vertellen over de geschiedenis en de natuur. Omdat er een grote wolk om de top van de berg hing konden we de hike naar de top niet maken, erg jammer. Maar we hebben alsnog een klein stukje naar beneden kunnen wandelen. Het pad was erg stijl en glad, maar wel supermooi! Na de wandeling hebben we gegeten bij Scout's Place, waar we een erg mooi uitzicht hadden op Winward Side. Al vrij snel na de lunch werden we door Vincent weer terug gebracht naar de boot. De terugreis was nog ruiger dan de heenreis en ik moet eerlijk zeggen dat ik blij was toen het eenmaal voorbij was! Eenmaal weer op St. Maarten hebben we ons opgefrist en zijn we met z'n vieren wezen eten bij Chesterfields.

De vrijdag stond in het teken van de ‘Farewell Friday' boottocht op de Golden Eagle. Deze tour gaat volledig om het eiland heen waarbij je enkele stops maakt. Leuk om mama en Bob te laten zien op welke boot ik soms dus wel eens werk. We hadden een mooi plekje voorop de catamaran en daardoor ook een prachtig uitzicht! De eerste stop was een snorkel stop op Tintamarre island, waar je echt prachtige vissen kunt zien! Het eilandje zelf is heerlijk bounty met het witte zand en blauwe water. De tweede stop die we maakten was in Grand Case waar we de lunch geserveerd kregen bij het Calmos Cafe. De derde en laatste stop was bij Baie Longue, voor het La Samana hotel. Bij deze stop werd er een floating bar gemaakt en zo lig je heerlijk in het water met een noodle en een drankje. Na de geslaagde boottocht hebben we een hapje en een drankje gedaan bij Holland House.

En zo zat de vakantie van mama en Bob er al bijna weer op. Zaterdag was het tijd om afscheid te nemen. Rond half 1 zijn we vertrokken richting het vliegveld en om 4 uur stond ik thuis af te wassen en vloog het grote vliegtuig van Air France over Cay Hill. Ik vond het superleuk om mama en Bob het eiland te kunnen laten zien. En nu hebben ze zeker een beter beeld van waar ik woon. Ik vond het ook erg leuk om ze voor te kunnen stellen aan Joshua, en ik geloof dat dat wel aardig klikte. Al met al waren het twee geslaagde weken! Bedankt voor de gezelligheid!

Ik heb nog ongeveer 39 dagen te gaan op dit mooie eiland en wil er echt nog even van genieten. Mijn scriptie is prioriteit nummer 1 op dit moment, en genieten is toch wel nummer twee! Verder wil ik nog toevoegen dat ik het nog steeds erg leuk vind om al jullie berichtjes te lezen. Het doet me zeker goed! Bedankt!

Liefs, Marjon

Reacties

Reacties

Annelies

Echt superleuk dat aggie en bob er waren, jullie hebben een leuke tijd gehad volgens mij! En dat toetje...hmmmm.....oke niet te veel over nadenken ;)
Anyway, succes met je scriptie en idd niet vergeten nog veel te genieten!! Voor je het weet ben je weer terug in Sneek..;)
Groetjes aan Joshua en Djoeke!! Liefs, kus

Sandra en Prem

Hey Vrolijk!
Echt super dat je zo'n mooie tijd met je mama en Bob hebt gehad! Dus Joshua is goedgekeurd?! hahaha.
Hier alles goed in Nederland hoor. Wij zijn ook druk met scriptie! pfff... ben er wel een heel erg beetje klaar mee hoor! Nou genietse van je laatste maandje zowat he.... tsjeee wat gaat dat snel!
Dikke tuuut
ut Ljouwert

Chantal

Heeej Marjon

Goed te lezen dat je er van genoten hebt dat je moeder en bob er waren.
Succes met je sciptie.
En geniet nog goed van de laatste tijd daar.

xxxx

Kiem

Nog maar 39 dagen!? jeetje wat gaat de tijd snel!
nou geniet er nog maar even flink van dan! Hier is het weer ouderwets PISweer.

dikke tût pop

aggie

88%........nog te gaan. GENIETEN MAAR

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!