Home

Hallo allemaal!

Mijn 10 maanden durende stage op Sint Maarten zit er dan nu echt op. Vrijdag 26 juni was mijn laatste werkdag bij CCS. Het is heel dubbel om na 10 maanden afscheid te moeten nemen van mijn werkplaats en mijn collega's. Toch is het ook heel fijn om te weten dat de stage erop zit en afstuderen nu echt in zicht is.

Toch zat het werk er nog niet helemaal op want 27 juni ben ik samen met mijn collega Stephanie op ‘site inspection' geweest naar Sint Eustatius. In totaal waren er zo'n 30 aanwezigen op de trip, waaronder duikscholen en reisagenten. Na een anderhalf uur durende boottocht op de Edge kwamen we dan eindelijk aan op St. Eustatius (of onder de locals beter bekend als Statia - the historic gem). We werden gastvrij ontvangen met een drankje en een snack. Daarna volgde een eilandtour en een museumbezoek. Het werd mij al snel duidelijk dat Statia een totaal ander eiland is dan Sint Maarten of Saba. Ik vond het leuk om op de valreep nog de kans te krijgen om Statia te kunnen bezoeken, maar moet zeggen dat Sint Maarten meer een eiland naar mijn hart is.

Verder bestonden de laatste dagen op het eiland voornamelijk van afscheid nemen. Afscheid nemen van vrienden, geliefden en bekenden, afscheid nemen van het eiland, en eigenlijk afscheid nemen van deze hele ervaring. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk uit deze laatste dagen te halen, en dat was toch best hectisch. Ik heb echt een super tijd op Sint Maarten gehad en kan voor altijd deze mooie herinneringen koesteren.

Mijn 10 maanden in het kort:

Schiphol - Annelies - Princess Juliana International Airport - Sun Than Villas and Apartments (aka (D)Rama hotel) + groep - Zon - Palmbomen - Caribbean Concierge Services + collegas - Philipsburg - BBQ - 37 Stranden - Carnival - Boom Boom Rides - Dutch Quarter - Captain Alan - Road trip - Orkaan Omar - Toga party - Joshua en ‘meeting the in-laws' - Halloween - St. Maarten's day - Jarig zijn op de Antillen - Bliss - St. Barths - Turqoise blauwe zee - Aprés Jetski feest - Sinterklaas - White Party - Sunset sail op de Lord Sheffield - Soggy Dollar Bar - Kerst in de zon - Fort Louis - Oud en nieuw op het strand - Sea trek - Fort Amsterdam - Da Partybus - Verhuizen - Cay Hill - Ladiesnights - Jouvert - Sunset Beach Bar - Jump up - Mardigras - Tantra - Heineken Regatta - Car Show - Mama en Bob op visite - Ziplines - Anguilla - Hiken - Saba - Golden Eagle - Lady C - St. Eustatius - Pic Paradis - Shawty - Pasen.. en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Ik wil iedereen enorm bedanken voor alle reacties die geplaatst zijn op mijn site. Ik vond het heel fijn om ze te lezen en het heeft me er in moeilijkere tijden zeker doorheen geholpen! Bedankt!

Liefs, Marjon

Reacties

Reacties

Karlijn

IK WOUUU OOOK MEEEE!!!! hihihi! marjonaa is weer thuiss! jipiiee!:D

Marjanne

Ben blij dat je weer thuis bent lief :D Succes met het wennen heeft ff tijd nodig! Hoop dat ik je snel zie :D Dikke kus

Natasja

Super leuk berichtje! and damnnn je bent wel echt bruin geworden hoor:D

Manon

Mooie afsluiting!
Leuk verhaal..

Ben inmiddels ook weer thuis >> vreemd..

Succes!!

xxx

annelies

welcome home again...!!
leuk verhaaltje nog en lieve fotos met jou en josh en de bloemen ;) En een superleuk welkom op het vliegveld!
Deze ervaring zal je nooit vergeten!
Spreek je snel real-life, liefs annelies

Djoeke

Home sweet home...hoop dat je een goede vlucht hebt gehad! Het welkom was warm aan de foto te zien letterlijk en figuurlijk. Meis suc6 met het acclimatiseren in nederland. En deze ervaring pakt niemand meer van je af!

Dikke kus van Djoeke

Sandra en Prem

Welcome homeMarjon!
We gaan gewoon op dezelfde voet verder en maken er nu weer een leuke tijd in NL van :D
Op naar de sneekweek (Nederlandse Heineken Regatta haha).
Dikke tuut

Anne

Hee Marjon, wat een leuk berichtje! Wat zal het wennen voor je zijn! Geniet er maar van en ik zal hier nog af en toe een Carib op je drinken ;)

Liefs!

Kirsten

Dag Marjon,

Vanaf september ga ik (met 'n vriendinnetje) stage lopen op St. Maarten! Zou je mij iets kunnen vertellen over de huisversting en waar wij 't beste een kamer kunnen vinden? Alvast heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes,

Kirsten

Kirsten

PS: mijn emailadres is hupsake@hotmail.com

:-))

Jorinde

Hoi Marjon,

wat leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien van St. Maarten. Vanaf september ga ik zelf voor stage waarschijnlijk ook naar St. Maarten en ik ben nog opzoek naar een huis daar. Hoe heb jij dit gedaan en heb je tips voor me? ik hoor het graag van je!

Mijn email adres is: jorindex@gmail.com

Heel erg bedankt alvast en veel plezier weer in NL.

Groetjes, Jorinde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!