Koninginnedag, Pattaya en Koh Larn

Hallo iedereen!

Allereerst bedankt voor alle leuke berichtjes, heel fijn om te lezen allemaal! Doet me goed.

Onze 2-weken durende vakantie zit er alweer op. Back to reality! We hebben een nieuwe lerares, miss Rasa, en ze is tot nu toe erg leuk en lief. Onze eerste spa visit was dan ook al een succes. Gepaard met de nieuwe lerares werd ook het nieuwe rooster bekend gemaakt, wat natuurlijk nóg véél leuker is. Nieuw rooster betekend nieuwe tripjes gaan verzinnen, dus helemaal leuk! Dit weekend stond in het teken van Pattaya en Koh Lan. Verder hebben we woensdag een poging gedaan om Koninginnedag te vieren. Na een lange en vermoeiende dag op het immigration bureau te hebben doorgebracht, in verband met het verlengen van mijn visum, stond de avond in het teken van Koninginnedag. Met 11 meiden zijn we naar Khao San Road gegaan om daar te eten, shoppen en drinken. Na een lekkere schnitzel en aardappelpuree (hoe Nederlands kan het) zijn we de kraampjes langs gegaan, hadden we toch een beetje het rommelmarkt gevoel. De avond werd afgesloten met een cocktailtje in Silk bar.

Het plan de campagne was om de eerste nacht in Pattaya door te brengen en de rest van het weekend op het eilandje Koh Larn. En dus vertrokken we (Steffie, Elize, Lotte, Anne, Nienke, Lieke en ik) vrijdagmiddag na de les met de bus naar Pattaya. Omdat we rond 6 uur 's avonds aankwamen hebben we direct een overnachting gezocht zodat we meteen door konden om te gaan eten. Omdat Pattaya vooral bekend staat om sekstoerisme, zijn we met zijn allen naar ‘Walking street' en omgeving gegaan. In deze straat zitten heel veel clubs en gogo bars, en om het toch een keer meegemaakt te hebben zijn we naar een Ping Pong en een Boys show geweest (voor meer details is er Google).Erg grappig om dit een keer te zien. Omdat er nooit genoeg gefeest kan worden zijn we nog een club ingegaan om de avond hier af te sluiten.

De volgende ochtend zijn we al vrij vroeg met de ferry vertrokken naar Koh Larn, het idyllische eilandje voor de kust van Pattaya. De boottocht duurde ongeveer 45 minuten en ik vond het heerlijk om even uit te waaien. Het eilandje Koh Larn is echt heel mooi, maar is voornamelijk in trek voor dagtoerisme, en dit feit kwam ons tegen te staan. Alle accommodaties (wat er niet veel waren) bleken vol te zitten, echt balen. De laatste optie was om in een tentje te slapen aan de kust. Wij (Lotte, Nienke, Lieke en ik) voelden hier niet zoveel voor en uiteindelijk hebben we de groep opgespitst. Wij gingen terug naar Pattaya en de andere drie meiden bleven op het eilandje. Na een wederom leuke boottocht moesten we weer accommodatie zoeken, en dit hadden we al snel gevonden. Een ‘hotel' in een zijstraatje van ‘walking street', dat tevens ook gehuurd kon worden voor ‘short stay', kortom: een shabby hotel voor 4 euro per persoon per nacht. Wij vonden het een dikke prima! Na een heerlijke pasta hebben we de avond afgesloten met een ijsje en een drankje in (non-gogo) Elvis bar.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt direct naar het strand gegaan. Helaas was het vrij bewolkt, maar dat mocht de pret niet drukken. Na wat geluierd te hebben besloten we om te gaan jetskiën, aangezien Lieke dit nog niet gedaan had. Voor €14 euro konden we een half uur scheuren over het water, een koopje! Ik blijf het gaaf vinden! Na het avondeten hebben we het winkelcentrum verkend. Hier heb ik een Lonely planet van Cambodja gekocht, onze volgende bestemming. We hebben ons daarna heerlijk verwend met een ijscoupe van de Swensen's en een cocktail bij een tentje op ‘walking street'.

We hadden met de andere meiden afgesproken om wel samen terug te gaan reizen naar Bangkok, en dus was het vroeg uit de veren (voor hen nog vroeger) om ze te ontmoeten bij de Starbucks. Na het gezamenlijke ontbijt zijn we met de bus teruggegaan naar Bangkok, een ritje van 3 uur (deur tot deur).

Liefs, Mee-Sook *

*(Mijn Thaise naam, het betekend: altijd vrolijk)

Reacties

Reacties

Gea

Marjonaaa!
Koh Larn wat een prachtige bestemming! Klinkt weer allemaal als één grote vakantie daaro :)
Ik zie dat je steeds aardig aant shoppen bent, hoe ga je dat weer met naar huus krijgen??:P
Hier wast afgelopen reuze gezellig cq 5 dagen op stap weest ha!
xXx

Sarah

Marjontsje!

Je leeft als een God in Frankrijk! Heerlijk! Weer es wat anders dan het strand van Makkum!:D
Hier is het de hele week ook al zomerweer, zo rond de 21 graden. Woensdag Koninginnedag gevierd in Snits, gezellie voor kafé Puree en gister 058 ingeweest met bevrijdingsdag. De drank vloeide wederom rijkelijk en het zonnetje is er de hele dag lekker bijgeweest. Gelukkig heb ik vandaag geen school gna gna.
Maar wat vet dat je naar Cambodja gaat. Als je nog wat info wil...do's en dont's moet je Margriet van de tweeling even een mailtje sturen. Zij is daar laatst 2 weken geweest, op bezoek bij haar broer en heeft ook van alles gedaan en bezocht. Haar email is: margrietvandijk85@hotmail.com
Ook nog heel erg bedankt voor je lieve kaartje! Vond ik erg leuk :D

Nou meid, geniet van het komende uitstapje! Cambodja schijnt echt geweldig te zijn..super veel cultuur (mooie tempels) en heel goedkoop. Dan kun je je weer even uitleven in het winkelcentrum haha!

Dikke kus van Sarah

Latifa

Hey meid!

Weet je wel zeker dat je daar voor school zit :P
Klinkt als één lange vakantie, ik ben nog steeds jaloers ;) Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt! De foto's zien er als gewoonlijk ook weer goed uit :D

Liefs Latifa

Annelies

Hej Marjon,
nog bedankt voor je krabbel:) Heb erg leuke dag gehad! Ondanks de mega-kater die ik had na zaterdagnacht haha:-p
Maar moet je eigenlijk wel wat voor school doen?! Klinkt alsof je alleen maar vakantie hebt haha, zoals iedereen al zegt;-)
Have fun nog, laatste maandjes gaan nu beginnen...
xxx annelies

Kiem

Fantastisch verhaal weer! Wat zal jij je vervelen die anderhalve maand die je in Sneek door moet brengen :-p.
Maar we slepen je dr wel door heen hoor!

Kussies

Jurgen Kuiterman

Marjon marjon marjon toch!!! Wat heb jij het daar (aan je verhalen te horen) super mooi, vet cool gaaf, ik denk dat jij maar een bijbaantje moet gaan nemen en van je verdiende geld je makker (ik dus) over laten vliegen.

He gappie maak er nog maar wat moois, leuks, super duper truper fluper ultra chill te gek vet gaafs van dan spreek ik jou ltr

Doei doei

nenna

Hola Marjona! .. Klinkt goed die verhalen van je, vooral over het sextoerisme :p .. maarre zo te horen heb jij het ook nog prima naar je zin daar! .. heb je trouwens de adressen van ehh jezelf, gea, lida enz voor me? .. weet dat je die destijds allemaal gevraagd hebt. Ik wil ook eens een kaartje sturen uit mijn oord ;) .. nou ik lees 't binnenkort allemaal wel ..Ciao x!

Willemijn

Marjonn!
Leuk om te lezen dat je het allemaal naar je zin hebt!
tijd gaat snel zeker?
Nog veel plezier! En op naar het volgende verhaal! haha.

xxx Willemijn

Heleen

Dames, wat een bruinheid op de foto's :D
Ik kan het natuurlijk niet voor me houden dus de kaartjes zijn onderweg! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!