Fietsen door BKK

Hallo allemaal!

Gister was het dan zover, onze fietstocht door Bangkok. De tocht was geregeld bij Co van Kessel (www.covankessel.com) een Nederlandse man die fietstochten aanbied door Bangkok. Wij hebben gekozen voor een drie uur durende tocht, beginnende in Chinatown bij het Grand China Princess hotel. Na een korte briefing was het tijd om een fiets te kiezen en op pad te gaan. De route ging langs de smalle straatjes en steegjes van Chinatown waar we langs huizen, marktjes eneen Chinese tempelkwamen. We zijn de Chao Praya rivier overgestoken met een ferry, om verder te fietsen in West Bangkok.

De route ging verder langs de rivier en na een korte pauze kwamen we langs de eerste katholieke kerk in Bangkok en hebben we een korte stop gemaakt bij een Thaise tempel. Deze tempel beschikt over een van de grootste zittende Buddha's van Thailand en hier hebben we ook onze toekomst laten voorspellen. Je krijgt dan een koker met allemaal stokjes erin. Op al deze stokjes zit een nummer. Je schud net zo hard met de koker tot er 1 stokje uit komt vallen. Dat nummer relateerd tot een briefje waar je toekomst op staat. Grappig om te doen, mijn toekomst zag er goed uit. Niks te klagen dus! Na het bezoek aan deze tempel zijn we teruggefietst naar het Grand China Princess hotel. Ik kreeg echt het gevoel dat ik in deze drie uren durende fietstocht meer het 'echte' Bangkok heb gezien dan in de drie maanden dat ik hier woon. De mensen die je tegenkomt langs de route zijn allemaal echt vriendelijk en zwaaiden vol enthousiasme naar ons. Wat dat betreft is Thailand toch echt wel het land van de glimlach. Voor iedereen die Bangkok wil bezoeken is dit dus echt een aanrader!

Liefs Marjon

fred en atie

hallo marjon, leuk dit verhaal en prachtige foto's van de tempel. wat vliegt de tijd toch om, alweer drie maanden in bkk. ook de foto's vanaf het water zijn schitternd , laten weer een ander stukje bkk zien.
groetjes ferd en atie

betty

tip vanuit nederland
stap wat vaker op de fiets als de mogelijkheden zich voordoen (alsof je dit niet zelf kan bedenken he)
Hou je taai en blijf genieten van de tijd dat je daar bent, de herinneringen zullen altijd blijven bestaan. groeten betty

Daniel

He marjon,

leuk om al je verhalen te lezen. Moet een geweldige ervaring zijn. Veel plezier daar nog.

groetjes