Eiland Hoppen

Hallo allemaal!

Hier weer een update betreffende de afgelopen 12 dagen. Zaterdag 14 juni vertrokken we (Anne, Lotte, Steffie, Elize, Nienke, Lieke en ik) met Air Asia richting Surathani. Vanaf daar zijn we met de bus naar de kust gereisd om vervolgens met de Ferry naar Koh Samui / Chaweng Beach, te gaan. Hier hebben we een aantal dagen heerlijk gerelaxed op het strand. Gelukkig voor ons was het erg mooi weer. In deze tijd van het jaar is het maar afwachten of het weer goed is aangezien het regenseizoen voor de deur staat. Chaweng is een gezellig dorpje met allemaal restaurantjes, barretjes en winkeltjes. Ik vond het er zeker goed vertoeven! Vanaf Koh Samui zijn we op woensdag 18 juni (Nienke haar verjaardag) met de boot naar Koh Pagnan gevaren, omdat hier de Full Moon party plaats ging vinden! Helaas hadden we wat problemen met de accommodatie die we geboekt hadden. De boeking was blijkbaar niet goed doorgekomen, en daar sta je dan. Erg frustrerend. Gelukkig heeft het vrouwtje van de accommodatie nog een andere plek voor ons kunnen regelen bij de bungalows van haar oom. Zo kwamen we in een schattig bungalowtje aan het strand terecht. 's Avonds was de Full Moon party. Wat een feest! Ik heb nog nooit zoveel ‘farangs' bij elkaar gezien in heel Thailand. Echt een gave ervaring! Overal lopen mensen met buckets (emmertjes) drank en body paint. En overal zijn vuurshows. De volgende dag hebben we het heerlijk rustig aan gedaan omdat we vrijdag richting Krabi gingen. De reis duurde lang, eerst met een minibusje, de ferry, gevolgd door een busreis. Rond 8 uur 's avonds kwamen we aan in Krabi stad en hebben het rustig aan gedaan. Zaterdag ochtend zijn we vrijwel direct doorgereisd naar Koh Phi Phi.

Wat een paradijsje! Al vanaf het moment dat je de ferry afstapt zie je de visjes zwemmen. Het water is er echt super helder en ook echt zo blauw als op de plaatjes. Er rijden geen auto's en het dorpje is echt schattig en ook erg leuk! Je hebt er genoeg winkeltjes, restaurantjes en barretjes op het strand. De eerste dag op dit mooie eiland hebben we het rustig aan gedaan door heerlijk op het strand te liggen én 's avonds voetbal te kijken. Zondag is ook een rustdag en zo hebben we die ook doorgebracht, op het strand. Helaas ging het aan het eind van de middag enorm regenen. Voor maandag hadden we een excursie geboekt. Snorkelen tussen de haaien! We gingen met een longtail boot de zee op. Al snel tijdens het snorkelen zagen we de eerste haai - geen jaws - maar toch zeker wel 1,5 meter! Verder hebben we nog wat meer gesnorkeld. En dat is zo gaaf om te doen! Ik heb behalve haaien nog een ‘nemo' en een ‘dorey' (finding nemo, red.) visje gezien. Jammer genoeg was het weer vrij slecht en was de zee erg ruig. Tevens hebben we ook nog Maya bay gezien. Door het slechte weer konden we er niet met het bootje komen. Dus werd het zwemmen. Op dit strand is een deel van de film ‘the beach' met Leonardo di Caprio opgenomen. Na dit mooie strand hebben we Monkey beach gezien. Dit is een strandje waar, zoals de naam al verklapte, allemaal wilde aapjes leven. Echt leuk om ‘aapjes te kijken'. De rest van de dag hebben we het rustig aan gedaan. Dinsdag stond de boottocht naar Phuket op de planning. De boottocht was verschrikkelijk. Door het slechte weer schommelde de boot enorm. Op zich was dat nog wel te doen. Maar de temperatuur in de boot was zo ongeveer als een koelcel in de Albert Heijn, en dat 1½ uur lang, brrr! Helaas voor ons stonden de dagen in Phuket voornamelijk in het teken van slecht weer. Ik heb een ochtend op het strand kunnen liggen en de rest van de tijd hebben we besteed aan eten, drinken, winkelen, film kijken, pedicure en lady boys bekijken. Wat een grap. Deze ‘dames' zijn een stuk vunziger dan de ladyboys die je wel in shows ziet, maar juist daarom is het ook wel weer grappig. Ik vond Phuket overdag net een soort Lloret de Mar, en 's avonds is het een beetje een Pattaya (maar dan minder erg). Donderdag was het de dag om weer terug te vliegen naar Bangkok, én om afscheid te nemen van Lotte en Anne. Het is een raar idee dat alle meiden straks naar huis zijn en ik hier nog zit. Al zit ik hier dat wel overheerlijk vakantie te vieren met mijn vriendinnetje! Het heeft twee kanten. Ik heb enorm zin in de vakantie maar toch kriebelt thuis ook wel weer. Waarschijnlijk omdat iedereen om me heen er ook zo mee bezig is. Mijn volgende blog zal waarschijnlijk over mijn vakantie gaan! Vakantie, ik hou ervan!

Liefs, Marjon

Reacties

Reacties

Sarah

Hey lieve Marjon!

Eng zeg tussen de haaien! Je maakt ook wel weer wat mee daar. In Fryslan zwem je hoogstens tussen een snoekbaars en wat kikkervisjes haha!
Maar vakantie...wie houdt er niet van! Ik zit nu op school...zometeen nog een tentamen (waar ik overigens niet voor heb geleerd dus dat wordt em niet echt :)) en volgende week nog één (daar ga ik wel voor) en dan heb ik ook vakantie. Vanavond gaan we afscheid nemen van Lida want die gaat morgen jou opzoeken in het schone Thailand. Jullie gaan drie geweldige weken tegemoet :D Daarna komen jullie terug en gaan we lekker Sneekweek vieren en heeeeeeel veel wodkaatjes drinken.
Bij deze wens ik jou en Lida dus heeel veel plezier...niet teveel achter de (lady)boys aan :p en ik zie je over 3,5 week weer!

Dikke tuut van Sarah

Gretel

Meissie!!

Potverdorie wat een gouden plaatsies allemaal!! Ik zal vanavond lida even flink benijden om haar vertek morgen!
Amzy en ik vertrekken woensdag richting Italie cq we komme met sien allen (lalalala) weer terug in NL: wat een feest. Wat gaan we met zien allen een gouden tijd tegemoet!
Tot snel!
X

Lieke

Lieve meid!
Heb echt een super tijd met je gehad! Die laatste paar weken waren echt helemaal geweldig!
Ik wens je alvast heel veel plezier met Lida en ik zal duimen voor mooi weer voor je!
Kus & knuffel Je buuf Lieke

betty kuipers

Nou meid nog even lekker vakantie vieren pak je vakantie want je kunt nog lang genoeg in nederland vertoeven. natuurlijk snap ik wel dat je zo nu en dan even terugverlangt naar je roots maar die gevoelens gaan ook weer met golven. en gaat wel weer over. Heel veel plezier en tot ziens

Nienke

Hai meis!

Wat een fantastische vakantie hebben we toch maar weer gehad he? Hopelijk heb je het nu ook net zo naar je zin met Lida. Is inderdaad wel een beetje raar idee dat jij daar nog zit terwijl wij al thuis zijn. Maar bij jou schiet het ook al lekker op!!!
Heeeeel veel plezier nog en we keep on contacting!

Kusje

Sandra

Hey Marjon,

Misschien denk je ehm wie is SANDRA., nou dat zal ik je kort vertellen. Ik ga in januari 10 weken stage lopen op SInt Maarten. EN ik was naar rei verhalen aan het zoeken en toen stuitte ik op dit?! Erg leuk! Ik ben z benieuwd hoe het daar is! Maar vind het ook allemaal wel een beetje eng! Naja heel veel plezier nog! En ik zou het leuk vinden als je een reactie terug stuurd!

Groetjes Sandra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!