Het nieuwe jaar in met Unox

Hallo allemaal!

Als ik terugblik op 2009 was dit toch wel hét jaar van verandering voor mij. Zo ben ik afgestudeerd, heb ik mijn rijbewijs gehaald én ben ik geemigreerd naar het zonnige Sint Maarten. Nu zijn we alweer 2010 en wordt het wel weer eens hoog tijd voor een update!

Op eerste kerstdag moest ik een halve dag werken en dan zou ik met nieuwjaarsdag vrij hebben. Een goede deal vond ik wel. En als je geen witte kerst hebt, dan heb je wel een natte. De regen kwam met bakken uit de hemel vallen en dat heeft zo'n beetje de hele dag geduurd. 's Avonds ben ik samen met Djoeke, Annelies en Mike uit eten geweest bij Toppers restaurant waarna we nog een drankje gedaan hebben bij Sunset en Soggy Dollar.

Na kerst volgde oud & nieuw ook al snel, en na een borrel op het werk ben ik naar huis gegaan om samen met Annelies naar (D)Rama te vertrekken, waar we met de groep zouden gaan eten. Iedereen had de opdracht gekregen om een ander gerecht te maken en ik heb mijn Mexicaanse vingers maar weer eens tevoorschijn getoverd en kwam met nacho's aanzetten, hmm.. Om 7 uur vond de jaarwisseling in Nederland al plaats en werd het hoog tijd voor ons om de champagne te openen. Rond een uur of 10 zijn we richting boardwalk gegaan waar om 12 uur een vuurwerk show plaatsvond. Het is nog steeds vrij onwerkelijk voor mij om op het strand - met je voeten in het zand en zonder jas - naar het vuurwerk ter ere van de jaarwisseling te kijken. Onwerkelijk, maar het voelt goed. Door het slechte weer en enkele gebeurtenissen eerder in de week, was het niet druk op de boardwalk en zo was ik om 3 uur ook alweer thuis.

Net als in Nederland wordt er op Sint Maarten ook een nieuwjaarsduik gehouden en zo zaten wij rond 1 uur in de auto richting Karakter, Simpson Bay Beach. In Nederland zou ik nooit mee doen aan de nieuwjaarsduik, brrr.. veels te koud! Maar op Sint Maarten durf ik me er wel aan te wagen. Bij aankomst kreeg iedereen heel traditioneel een Unox muts en rond twee uur werd het startsein gegeven en lag de halve Nederlandse bevolking van Sint Maarten in het water. Na de duik werd er - nog veel traditioneler - ewtensoep weggegeven (daar pas ik wél voor) en kon je ‘broodjes knak ‘ kopen. Omdat we allemaal toch wel moe waren van de avond ervoor zijn we niet al te lang gebleven en waren we alweer op tijd thuis.

Elk jaar brengt zijn veranderingen met zich mee en ik hoop dat het voor iedereen iets goeds in petto heeft. Ik wil iedereen nog een verlaat ‘gelukkig nieuwjaar' wensen, en zeg: hasta la pasta, tot de volgende blog!

Liefs, Marjon

Reacties

Reacties

Ton en Jannie

He Marjon fijn dat het goed gaat. naar ons idee heb je weer helemaal je draai gevonden. Hier in Sneek sneeuwt het, en is er een weeralarm uitgegaan i.v.m. sneeuwval en harde wind.Marjon succes en tot jevolgende blog. Leuk om te lezen wat je zoal doet. Dikke tut en oan't sjen van Ton en Jannie

Kristel

Gezellig meid!!
Leuk verhaal!! Enne...het sneeuwt hier weer hahaha

AnneMeijs

Hey Meid! Kun je niet wat warmte naar ons toesturen? Hier is het koud en het blijft maar sneeuwen. Wintersport was super!! Alleen bij thuiskomst had ik gehoopt dat het wat warmer zou zijn ;-(. Succes daar met alles en geniet er van! Liefs en groetjes van Wouter en AnneMeijs

sippy

Hallo Marjon,

Zo te lezen heb je het daar prima naar de zin. Fijn dat je ook allerlei mensen kent en van alles onderneemt.
Goed om te zien dat je een muts draagt, pas maar op hoor, je kunt zo een koutje vatten

Voor jou ook een heel goed 2010 met veel zon.
En wil je sneeuw dan kom je gewoon weer es naar Sneek. Zo te horen ligt het er nog wel even!!!

fred

hallo Marjon, goed te lezen dat je het naar je zin heb. nog bedankt voor je kaart
groetjes fred

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!