Vakantie!

Hallo allemaal,

Dit is de laatste blog die ik over Thailand zal plaatsten. Ik ben ondertussen alweer thuis en kan terugkijken op een mooie ervaring en een superleuke vakantie. Want dat is grotendeels het onderwerp van deze blog. Op 29 juni was het dan zover. Ik kon Lida 'sochtends ophalen van Suvarnabumi airport. De eerste dag hebben we rustig doorgebracht. We hadden natuurlijk 5 maanden in te halen! De eerste paar dagen van onze vakantie hebben we in Bangkok doorgebracht waar we naast relaxen genoeg dingen gedaan hebben. Zo zijn we naar een Muay Thai bokswedstrijd geweest, hebben we een boottocht gemaakt op de Chao Praya rivier, Wat Pho bezocht, Khao San Road aangedaan, Siam Paragon en MBK leeg gekocht en ook hebben we nog een bezoekje gebracht aan RCA.

Na Bangkok stond Krabi, Ao Nang, op de planning. De vlucht verliep rustig en in no-time waren we in Ao Nang. De eerste dag hebben we direct 2 excursies geboekt voor de daarop volgende dagen. Eerst hebben we James Bond Island (film: the man with the golden gun) bezocht. Bij deze excursie in zaten nog meer activiteiten zoals een cave tempel, apenrots, hot spring en panyee island. De dag na deze excursie zijn we een ochtend wezen kayakken. Die middag hebben we heerlijk relaxed op Railay beach doorgebracht.

Van Krabi zijn we doorgegaan naar Koh Phi Phi, wat toch wel een beetje mijn favoriet blijft. Wat een paradijsje. Hier hebben we een snorkel excursie geboekt. Het blijft supermooi om al die visjes te zien zwemmen in dat heldere water. Verder hebben we heerlijk rustig aan gedaan en op het strand gelegen.

Na Koh Phi Phi zijn we naar het drukkere Patong, Phuket, gegaan. Ook heer weer heerlijk rustig aan gedaan en de ladyboys bekeken. Patong doet me overdag wel een beetje denken aan een soort Lloret de Mar. Het is er druk en vol met barretjes.

Van Krabi zijn we daarna doorgevlogen naar Chiang Mai, het noorden van Thailand. Hier was ik zelf ook nog niet geweest en dus was het leuk om dit samen te verkennen. Ik vond het noorden erg mooi. Erg groen, mooie natuur en veel meer bergen. De eerste activiteit die we in Chiang Mai hebben gedaan is een Thaise kookcursus. Erg leuk om een keertje te doen. Die dag erna zijn we naar de Golden Triangle geweest. Dit is het drielandenpunt van Thailand, Myanmar (Burma) en Laos. Die dag daarna hebben we ons in de ochtend lekker laten verwennen in een spa en zijn we 'smiddags naar Doi Suthep (een tempel hoog op een berg) geweest. Vanaf de tempel had je een supermooi uitzicht over Chiang Mai. Verder zijn we nog een dagje met Sjonnie en Annie (de rooij, hij was een Sjonnie en zij leek echt op annie de rooij van filmpje) op pad geweest. Die dag zijn we naar het Mesea Elephant Camp geweest. Waar we op een olifant hebben gezeten. Verder hebben we Bo Sang nog aangedaan. Dit is een dorpje waar Thaise producten zoals zijde, papieren parasols en zilver worden gemaakt.

Na Chiang Mai zat de vakantie er alweer op en was het tijd om na 5½ maand weer naar Nederland te gaan. Ondanks dat ik een supervakantie gehad heb, had ik ook wel zin om naar huis te gaan om iedereen weer te zien. De vlucht was rustig en ik heb zeker 7 uren kunnen slapen in het vliegtuig. Toen we op Schiphol aankwamen stonden onze vrienden en familie al op ons te wachten. Wat een warm onthaal! Ik vond het echt heel fijn om ze allemaal weer te zien!

Om iedereen op de hoogte te houden van mijn belevenissen op Sint Maarten blijf ik deze site gebruiken, wel zo makkelijk!

Nog eenmaal zeg ik, om het af te leren: Sawasdee Ka!

Liefs, Marjon

Reacties

Reacties

Lida

Mooi verteld moppie :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!