Sint Maarten, Sint Maarten...

Thailand? Nee, It's Sint Maarten baby!

Hallo iedereen!

Eindelijk dan mijn eerste update vanaf Sint Maarten, the friendly island. Na een gezellige zaterdagavond, was het zondag dan zover, onze vlucht naar de zon. Om half 10 ben ik met mama en Bob vertrokken richting Schiphol. De check-in was chaotisch en daardoor hadden we geen tijd meer om een kopje koffie te drinken bij mijn geliefde Starbucks, helaas. We (Annelies en ik) vlogen mooi op tijd en 9½ uur later stonden we op het Princess Juliana Airport. Bij de douane verliep alles vlekkeloos, en ook onze koffers kwamen vrij snel. Buiten stond Georgette van wereldstage al op ons te wachten en zij heeft ons naar ons appartement gebracht. Op dit moment delen we een appartement met één jongen en twee meisjes. Maar als het goed is komen er nog twee meiden bij. Ik duim dat dat snel gaat gebeuren, zodat we een tweede badkamer erbij krijgen. Het appartement is vrij simpel, maar op zich wel te doen. We hebben een krakkemikkig keukentje en een woonkamer met tv. Onze kamer is klein en saai. Ik was gebroken toen ik zondag aankwam en heb eigenlijk wel last (gehad) van een jetlag.

Maandag ochtend werden we direct al geïntroduceerd bij het stage bedrijf, CCS. We zijn voorgesteld aan de manager, en tevens onze stagebegeleidster. Het werk wat we gaan doen klinkt allemaal erg leuk en veelzijdig. Onze collega's lijken allemaal erg leuk en het wordt echt hard werken. Maar ik heb er echt wel zin in! Nu hebben we nog een week tijd om zoveel mogelijk van het eiland te zien en ontdekken. 's Avonds zijn we met Djoeke wezen eten bij de Paris Bistro in Maho, waarna we ook nog een drankje hebben gedronken bij Sunset Bar. Echt superleuk om Djoeke na al die tijd weer te zien!

Vandaag zijn we met Mikey, een local die ook bij ons in het appartementencomplex woont op pad geweest. Hij heeft ons meegenomen naar een restaurant in Oyster Pond (aan de Franse kant van het eiland) waar twee heel grote schildpadden in een 'aquarium' zwemmen. Daarna hebben we over het strand gewandeld van Orient Beach (ook aan de Franse kant). Omdat Mikey een afspraak had heeft hij ons afgezet in Philipsburg waar we de front- en backstreet, en tevens de board walk hebben verkend.

Dit waren mijn belevenissen tot nu toe eigenlijk wel weer. De komende week zullen Annelies en ik zoveel mogelijk pogingen doen om het eiland te verkennen. Dus daar komt vast snel weer een update van!

Tot de volgende blog dan maar weer!

Liefs Marjon

Reacties

Reacties

Nienke

Marjonniee!

Ik dacht, ff kijken of marjon al berichtje heeft geplaatst en ja hoor! Wist namelijk niet meer precies waneer je nou vertrok.. Moet zeggen, het ziet er weer geweldig uit! Hopelijk gaat je stage ook goed bevallen, maar op zo'n eiland stage lopen is altijd goed hihi..
Hier verder alles ok, ga antikraak woning in centrum van deventer. Chill he? En hoef eind sept pas te beginnen met stage dus nog lekker vakantie!
Verder dit weekend tentfeest in het dorp dus dat wordt weer hossen hahaha..
Nou, heel veel plezier en ik ga je even goed in de gaten houden ;)

Kusje!

Gerdie

Dus je bent al weer weg. Heerlijk.
Tijd hier is wel erg snel omgegaan zeker.
Je zit daar in ieder geval een stuk beter als hier want het weer is hier echt dramatisch.
Heb nog een extra weekje vakantie kunnen krijgen maar had beter kunnen werken. Regen en constant harde wind. Niets aan.
Dus.... geniet maar lekker, 't weer heb je in ieder geval mee.
Veel succes en plezier
Liefs
Gerdie

Karin S.

Hai Marjon,

Ook jouw blog maar even bijhouden. Zag de link bij Annelies haar site staan. :p Goed om te horen dat jullie veilig en wel zijn aangekomen. Wat een super leuke tijd gaan jullie tegemoet zeg! Leuke stage, leuke mensen en een pracht eiland. Ik werd al helemaal jaloers van Annelies haar fotoos!

Ik wou even zeggen, hou je haaks en geniet!

Groetjes Karin Steenbeek (de oudste van de 3 ;) )

Kiem

He Skat!
Fijn te weten dat je goed bent aangekomen en dat alles naar wens verloopt!
Lekker dat je nog n weekje vrij hebt om de boel te verkennen. Kest ook even bijbruinen!
Hot news ût Snits: de Kletser is volledig afgefikt. Bist weer op de hoogte!

dikke Tût

Lida

Jeeej de eerste blog van Marjon :-) Het ziet er weer super mooi uit op de foto's! Veel succes met het eiland verkennen! Dikke tuut op je snuut

Bart

Hey marjon, wat leuk om weer wat te lezen. Ik wist niet dat je al weer was vertrokken.
Veel plezier en succes daar.

Gr. uit IJlst

Marjanne

Hai skat!
Wat is het daar prachtig! Ben nu al weg van sint maarten! En echt beter dat je je stage leuk lijkt! Ben heel benieuwd naar alle mooie dingen die je weer gaat beleven, geniet ervan he!
Liefs

Kim

Hee Marjon en Annelies,

Leuk dat jullie ook op Sint Maarten zijn, Prem en Sandra al gezien?? Heel veel plezier en werk ze he!:)

xx

Karlijn

haaiii skattie!!
ik zat al te wachten op je eerste verhaall!!:D hihi dat word zo te horen wel leuk daar!!! egt leuk je verhalen weer te lezen de komende maanden! heeel veel plezier!!
(K)

Martijn

Hee Marjon en ook Annelies

Klinkt allemaal heel erg leuk op het eiland. Als jij je kamer vol propt met posters enzo dan zal het snel veel minder saai worden. Heel veel plezier en we houden contact!
x

Marije

Hey meid,
bist alweer naar de zon vertrokken?! lekker!
Ik wens je daar veel plezier.
dikke tuut op dien snuut.

x

Gea Gretel

Heeyyy mazzelpik!
Dat ziet er fantastisch mooi en gezellig uit! Hoe ist met de orkanen??:P Ik zie ze niet op de foto's!
Ik zal ook even wat beachfoto's gaan uploaden want we hewwe hier ook eindelijk mooi weer!
Spreek je!
Tuut

fred atie en lara

hoi Marjon, leuk dat je weer verder gaat met je reisverhaal, hebben je helaas geen fantastisch verblijf op het "Friendly Island "kunnen wensen maar bij deze dan toch nog, trouwens ale antiliaanse eilanden zijn wel vriendelijk/\
groetjes, fred atie en lara

Angelique

Hai skat! .. haha daar was ik al! :P .. leukkk verhaal ! zo te zien gaat t wel aardig goed komen met jou!!:D
Ik ga t nu ook goed byhouden! ;) Spreek je snel weer! en veel plezier met wat je allemaal gaat doen haha.

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!