Het eiland verkennen

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje vanaf ‘the friendly island'. Afgelopen week kregen Annelies en ik van onze manager nog een week vrij om het eiland te gaan verkennen. Zo had ik al verteld dat we dinsdag met een local op pad waren. Zo zouden we woensdag met een dollar busje (een busje waar je in en uit kan stappen wanneer je maar wilt voor 1 à 2 dollar) naar de Franse hoofdstad Marigot. Door het slechte weer (regen, regen, regen) kon dat niet doorgaan, en hebben we de middag maar thuis doorgebracht met schoonmaken, koken en internetten. 's Avonds was het gelukkig weer droog en zijn we met z'n drieën (Djoeke, Annelies en ik) voor het eerst op stap geweest. Eerst hebben we een drankje gedronken bij Sunset bar waarna we door zijn gegaan naar de ladies night in Bliss (waar je dan ook de hele avond gratis champagne kunt drinken). Het stappen was erg leuk, maar het moet nog wel wennen, aangezien de lokale mannen nogal graag een dansje wagen.

Donderdag was het gelukkig wel weer mooi en konden we dan eindelijk naar Marigot toe. Omdat het momenteel hartje laagseizoen is was het in Marigot ook erg rustig. Marigot is een havenstadje met een Europees karakter. Het toeristische gedeelte is echt supermooi schoon en de huisjes hebben allemaal van die gezellige kleurtjes. Alleen wanneer je het toeristen centrum uitloopt bevind je je ook zo maar in de achterwijkjes van de stad. En die wijkjes zien er helemaal niet zo gezellig meer uit. Omdat we toch wel trek hadden zijn we neergestreken bij een restaurantje in de haven. Na de lunch hebben we nog even rondgelopen en zijn we weer teruggegaan naar Philipsburg. 's Avonds hebben we met alle Nederlandse studenten die bij ons in het appartementencomplex wonen pannenkoeken gebakken (en gegeten uiteraard).

Vrijdag heeft Djoeke ons een rondleiding gegeven over het eiland. Beginnende bij ons adres in Pointe Blanche. Van hieruit zijn we door gereden naar Oyster Pond waarna we gestopt zijn bij een uitzicht punt. En het uitzicht is dan ook voortreffelijk. Wat een plaatje! Na Oyster Pond zijn we langs de butterfly farm gereden en langs Orient Beach. Op dit strand heb je een gedeelte dat als naaktstrand wordt gebruikt, voor de liefhebber. Vanaf, het strand kun je Ilet Pinel zien. Dit is een klein eilandje even voor de kust en hier heb je tevens een mooi strand. Boven op een berg heb je weer een uitzichtpunt met een prachtig uitzicht over Orient Beach. Na Orient Beach zijn we doorgereden naar Grand Case, dat bekend staat om zijn voortreffelijke restaurantjes. Hierna hebben we Pic Paradis bezocht, en dit is het hoogste punt van het eiland. Vanaf hier heb je dan ook een prachtig uitzicht op het Franse gedeelte van het eiland. Na Pic Paradis zijn we door de Franse hoofdstad Marigot gereden, en door naar Djoeke's appartementje voor een korte pitstop. De rit werd vervolgd op het Nederlandse gedeelte, en wel om de lagoon heen. Zo hebben we het hotel gezien waar Djoeke heeft gewerkt (Sapphire hotel). Jemig wat een gebouw! Wel erg mooi! En vanaf daar zijn we langs Mullet Bay en Maho gereden richting Sunset Bar (ligt pal achter het vliegveld) waar je de KLM over kan zien vliegen. Na het eten heeft Djoeke ons weer thuis gebracht en zo hebben we een mooi rondje gemaakt. 's Avonds lag het in de planning om nog te gaan stappen bij Soggy Dollar, maar ik was zo moe dat ik geen puf meer had om mee te gaan.

Zaterdag was een rustig dagje. Ik ben samen met Annelies Philipsburg ingegaan om nog de nodige inkopen te doen. Het eind van de middag hebben we rustig doorgebracht op een terrasje aan de boardwalk. 's Avonds zijn we met zijn 5en (Pierre, Kay, Annelies, Rakishe en ik) wezen stappen in Bliss. Erg leuke avond gehad. Zondagochtend werden we rond het middaguur wakker en hoorden we dat de rest van onze huisgenoten op het punt stonden om naar Orient Beach te gaan. Erg gezellig, en dus snel klaar gemaakt en meegegaan. Met een dollarbusje zijn we naar Orient Beach gegaan en hier hebben we heerlijk op een ligstoel gelegen. Op het strand zitten meerdere barretjes en zo ook een vlak naast ons waar ze een reggea live band hadden. Erg leuk om te zien hoe belangrijk muziek hier is voor de lokale mensen. Wat een gezelligheid. De avond rustig doorgebracht in het appartement.

En ook onze eerste werkdag zit er inmiddels op. Het was even vroeg opstaan omdat we nog best een eind naar het werk moeten lopen maar dat hebben we ook weer overleefd. De eerste werkdag was voornamelijk inlezen in de dossiers om te leren hoe ze te werk gaan en welke klandizie ze hebben. Al met al vrij saai. Niks aan te doen aangezien het laagseizoen is op het moment en alle bedrijven het rustig hebben. In november, zo rond thanksgiving barst het hoogseizoen los en krijgen wij (zoals gezegd wordt) het smoordruk. We zullen zien! Ik heb er in ieder geval goede hoop in dat het een leuke stage wordt!

Liefs Marjon

Aggie

Hey Marjon'

Eerste indruk, niet slecht zou ik zeggen!!!!!
Daar kan je wel een paar maanden vertoeven.
En een lekkere temperatuur.
Leuke groep mensen om je heen,ook belangrijk.
En je verhalen, zouden zo uit een reisgids kunnen komen!
Maar lekker genieten van alles om je heen.
Dikke tuut Aggie

Marjanne

Hai Marjona!
Hoe is ie pop?
Mooi verhaal weer, en echt relaxed man dat je vrij kreeg om het eiland te verkennen ;)
Het is daar echt mooooooi !!!!!!!!

Wat hebben we het goed voor elkaar he, goede stage's en ook nog 's mooi tripjes maken! Life is very good my friend :D

Maar hier gaat alles ook goed, vandaag 2e stage dag gehad. Was echt weer heftig, maar wel super waarderend allemaal.

Nou meid lekker genieten verder he!

xxx

Lieke

Klinkt lekker hoor! :)
Foto's zien er ook erg mooi uit! Dat komt wel goed met jou daar, lekker op stap en genieten voordat het druk wordt met je stage! ;)
We spreken elkaar!
Kus

Lida

Es sieht gut aus moppie! Hopelijk bevalt je stage je inderdaad, vast wel! En ookal valt je stage tegen dan vermaak je je voor de rest wel denk ik ;-) Dikke tuutsje op je snuutsje

Amanda

Heej Marjon,

Mooie foto's, echt een hele mooie omgeving daar!
En dan te bedenken dat wij het hier zo koud hebben!
Hopelijk wordt de stage leuk! Nou vast wel!
Wens je veel succes en ik blijf je verhalen volgen hur!

liefs, kus amanda