De eerste werkweek én het weekend

Lieve mensen,

Het werd wel weer tijd voor een nieuwe blog, en ditmaal zal die gaan over onze eerste werkweek bij CCS, Caribbean Concierge Services. CCS is een Destination Marketing Company gespecialiseerd in incentive reizen voor grote ‘corporate groups'. Dit houdt in dat vooral grote Amerikaanse en Canadese bedrijven reizen organiseren voor hun medewerkers. En het komt er dan op neer dat CCS als tussenpersoon de activiteiten voor ze regelt. Er is genoeg variatie in de keuze van activiteiten. Ze kunnen bijvoorbeeld kiezen uit een Jeep Safari, Island tour of iets als snorkelen. Maar naast deze activiteiten regelt CCS ook echte groepsactiviteiten zoals de America's cup challenge (zeilrace) of een echt team-building programma. En met zoveel variatie in de groepen en activiteiten is voor ons in principe dan ook geen een dag hetzelfde. Behalve deze week. Momenteel is het laag seizoen op Sint Maarten en er is dan ook niet veel te doen (en dat geldt niet alleen voor ons bedrijf). Tevens houdt dit in dat wij dan ook vrij weinig kunnen doen, en dit zorgt weer voor een beetje verveling. Het is wel leuk dat we nu wat meer tijd hebben om onze collega's te leren kennen. Het is een groep gezellige gekke (op een leuke manier) vrouwen bij elkaar ('want mannen kunnen niet Multi-tasken'). Doordat we het zo rustig hebben op het moment blijft er wel wat tijd over om voor school bezig te gaan, al hebben we daar beide nog niet echt zin in. Omdat ik 10 maanden stage loop heb ik 1 dag in de week vrij om aan mijn scriptie en schooltaken te werken. Voor mij was het dan donderdag na het werk al weekend. In het hoogseizoen zal ik vaker 5 dagen moeten werken omdat het dan een gekkenhuis schijnt te zijn. We zullen zien!

Vrijdag was de eerste van mijn scriptie dagen. Omdat ik er nu nog weinig aan kan doen heb ik het nodige geregeld en ben daarna naar Philipsburg gegaan om samen met Annelies te lunchen. Na de lunch heeft Djoeke me opgepikt en zijn we doorgegaan naar Mullet Bay. Wat een mooi strand! Een hoog bounty gehalte! Jammer genoeg ging het regenen toen we in het water lagen. Maar gelukkig hield de regen niet lang aan. 's Avonds zijn we met de hele groep op stap geweest naar de Soggy Dollar bar. Erg gezellig! Ik was er nog niet geweest en ik vond het een leuk barretje, vooral omdat het zich allemaal veelal buiten afspeelt.

Zaterdagochtend heerlijk uitgeslapen. Na een lange tijd niks doen zijn we toch nog maar even naar het strand bij Philipsburg geweest. Na een middagje relaxen heeft Prem 's avonds voor ons allen gekookt. Mosselen stonden op het menu. Nou lust ik geen mosselen, maar gezelligheid daar houd ik dan weer wel van! Een groepje ging nog stappen, maar ik had geen zin en ben lekker op bed gekropen, om zondag een beetje fit op het strand te liggen.

Zondag alweer uitgeslapen, ja nu moet ik het er in het weekend van nemen! En 's middags zouden we naar Mullet Bay. Onze taxi chauffeur die wilde ons opeens niet meer ophalen (ja zo gaat dat hier) dus moesten we alsnog naar Philipsburg lopen om daar een busje te pakken. Met enige vertraging kwamen we dan uiteindelijk toch nog aan op Mullet Bay waar de rest al lag te relaxen. De avond heb ik verder erg rustig doorgebracht, met de achterliggende gedachte dat maandag de nieuwe werkweek weer begint! En zo was de tweede week op Sint Maarten zomaar weer voorbij!

Verder wil ik nog zeggen dat ik alle reacties op mijn site erg waardeer. Het doet me zeker goed! Tot de volgende blog ;-)

Liefs, Marjon

Gea

Buon Giorno!
Dat ziet er goed uit meis! Wel leuk, ik werk in precies zo'n zelfde bedrijf, alleen zit ik op de Research & Development afdeling.
Kan niet wachten tot het hoogseizoen is, wat jij!
Xx

Aggie

Hey Marjon,

Op zich wel fijn dat het nog niet zo druk is, kan je langzaam wennen, aan het werk ritme.
Je rolt zo vanzelf de drukke periode in.
Maar ze hebben daar toch ook een Antilliaans ritme!!!!

En verder al die gekleurde huisjes,en die mooie tropische stranden, met dat azuurblauwe water, dat is toch ook niet mis......

Ben je ook nog van plan om de onderwaterwereld, daar te verkennen?
Het is daar een duikparadijs.

Lieve Marjon, ik zou zeggen ENJOY

Maartje

Hoi Marjon!
Je kent me niet, maar ik lees net je verhalen en zie je foto's! Ik heb vorig jaar een stage gelopen op het eiland en ga nu over vijf weekjes terug om er te werken, vet veel zin in! Zo'n beetje als de drukke tijden weer starten daar. Mocht je het leuk vinden, kun je me mailen op mcq_bakker@hotmail.com. Hoe lang blijf je nog? Wie weet zien we elkaar daar? Ken je al veel mensen daar? Je zit er nog niet zo lang he..maar het wordt vast een top tijd! Geniet ervan!
Liefs, Maartje uit Groningen

Lidadepida

Dat stagebedrijf klinkt echt vet 'sex and the city' gezellig haha! Zit je daar met allemaal locals? Wat zul jij veel leren als je met alles een keer mee moet gaan en die mensen gaat begeleiden met hun tour of teambuilding! Goede aanwinst op je CV ;-) Wel spannend hoor.
Succes deze week! Dikke tuutsje

Kiem

Goeje Goeje!

Wat onzettend cool allemaal, het ziet er gewoon uit als een grote vakantie :-)! Straks misschien wat harder werken, maar als je elke dag met die Amerikanen en Canadezen op stap bent zul je iig niet vervelen lijkt me!

Zet m op deze week!
Tût op e snût

Manon

Heey Marjonaa!

Je stagebedrijf is aardig divers zo te horen! Nice, zo houdt je het een beetje spannend :-D.
Ik snap ook heel goed dat je je niet echt aan je scriptie kunt & wilt zetten.. where to staaart!?
Leuk dat jullie zo'n leuke groep hebben daar.. wanttt genieten is ook heel belangrijk!

Veel fun nog en tot de volgende blog!

Groetjes xxx

Kristina

Hey Marjon,

Hier eindelijk ff een berichtje van mij; ik weet hoe leuk het is!! Toevallig dat je het had over de site; zou dit wknd ff een maken, dus gister gedaan! Heb nu ook reismee, weer ff wat anders! Ben nu weer helemaal bij wat betreft je Sint Maarten avontuur; was er nog niet aan toegekomen ivm de voorbereidingen. Zo te horen heb je je plekkie weer gevonden; top! Fijn dat je het weer zo naar je zin hebt; kan natuurlijk ook bijna niet anders op zo'n parijdijsje... Geniet nu nog maar ff lekker!!!!!!!!!! Veel suc6!!!!

Liefs Kris

Nienke

Marjonnie!

Wauw, wat klinkt het weer goed! Lekker weer, beetje chillen op het strand, barretjes bezoeken... Mwoah, daar zou ik ook wel mee kunnen leven!
Opzich wel fijn dat het nog zo relaxed is op stage.. kun je beetje wennen enzo. Vooral als het straks smoordruk gaat worden haha.. Wat grappig dat er trouwens alleen vrouwen werken!
Heel veel succes deze week!

liefs Nienke