Hit the road Jack!

Hallo allemaal!

Het is weer het begin van een nieuwe week en dus weer tijd voor een update. Afgelopen donderdag stond in het teken van onze EHBO cursus. Samen met nog drie collega's hebben we ons verdiept in ‘First Aid' en hebben we geleerd om ‘CPR' toe te passen door middel van onze vriend de pop, genaamd Chris Clean. Na wat vastknopen van mitella's en het geven van mond op mond beademing ben ik uiteraard geslaagd voor de test met een 99,9% score (ja ik had een heel domme fout). Omdat de vrijdag in het teken zou staan van de lunch voor Yussra's (collega) verjaardag, mochten we eerder weg om boodschappen te doen. Het was dus de bedoeling dat iedereen iets te eten zou meenemen voor de lunch. Ik heb een overheerlijke pastasalade (naar Femke's recept, dus de credits gaan naar haar) gemaakt en ik ben blij te vermelden dat die ook in de smaak viel. Omdat er veel te veel eten was had iedereen last van een ‘after lunch dip'. Veel werk is er die vrijdagmiddag ook niet meer verricht. 's Avonds was het weer tijd om het weekend in te luiden in de Soggy Dollar bar.

Een beetje brak van de vrijdagavond stonden we (Annelies en Ik) zaterdag veel te vroeg op om voor het werk samen met collega's de ‘boom boom rides' te testen. Dit is een wateractiviteit waarmee je op een rubberbootje over het water scheurt. Halverwege wordt er een stop gemaakt bij Creole Rock (aan de Franse kant) om te snorkelen. Wederom heb ik supermooie vissen gezien met allemaal kleurtjes. Hierdoor is mijn verlangen om mijn duikbrevet te gaan halen alleen maar vergroot. Het weer zat helaas nogal tegen en we hebben behoorlijk wat regen gehad. De zaterdagmiddag stond in het teken van shoppen! En ik kan melden dat ik helemaal gelukkig ben met mijn nieuwe schoenen!

De avond stond in het teken van ladiesnight in het Philipsburg theatre waar de film sex and the city draaide. Met alle meiden zijn we hier naartoe geweest en het was echt super gezellig. Voor $10 dollar kon je onbeperkt cosmopolitan's (hét drankje van SATC) drinken, een goede deal vond ik. Terug in het appartement hebben we enorm veel lol gehad met onze nieuwe vriendin Morisha (een foto zegt meer dan 1000 woorden).

Na lekker uitgeslapen te hebben wisten Annelies en ik niet zo goed wat met het weer aan moesten. Het was bewolkt en toch hadden we zin om wat te gaan doen. We hebben besloten om een roadtrip over het eiland te gaan doen. Na het tanken was de eerste stop bij het uitzichtpunt ergens aan de Franse kant. Daarna zijn we op weg gegaan naar Grand Case. Dit is een plaatsje waar heel veel goede (voornamelijk Franse, ook wel logisch aan de Franse kant) restaurants zitten. Hier zijn we even gestopt en doorheen gelopen. We vervolgden onze reis naar Friar's beach, waar we een heerlijke pizza hebben gehad voor lunch. Onze reis ging door naar Marigot waar we ook een ommetje gedaan hebben. De reis eindigde in de Sunset beach bar waar we net op tijd waren om de KLM te zien landen. Ik blijf het een mooi gezicht vinden! Na de KLM kwamen nog een paar kleine vliegtuigjes en na de landing van Arke Fly zijn we weer teruggegaan naar huis. En konden we terugkijken op een superleuke dag!

Zo vliegt het weekend altijd voorbij, en staat maandag weer voor de deur! Blijf vooral berichtjes plaatsen en tot de volgende blog!

Liefs, Marjon

Reacties

Reacties

Kiem

Supercool die landing van de KLM!
Je elke keer weer afvragen of ie het wel haalt...
Vraag me toch af welke blonde fout je nou gemaakt hebt met de ehbo?

tût

Gea Gretel

Helahelaheeelaholala!
Hoe bedoel je niet veel te beleven qua mannen? Ondertussen wel die Chris Clean snippen hoor ik wel! Ouwe snoeperd.
Oja, ik ben nog steeds helemaal fan van je pony!! Sieht gut aus jaaaa.
xx

Matthijs

Chilluh!

Marjanne

Het wil me steeds niet lukken om je site te openen, maar het is me nu eindelijk gelukt in een internet cafe!
Mooi verhaal weer pop! Je bent lekker aan het genieten heb ik wel door;)
Kan het filmpje natuurlijk weer niet openen van KLM maar bewaren we dat voor in NL tijdens de Braai avond in de Zaadstraat :P

Succes nog even de laatste daagjes op stage en alvast een heel fijn weekend!

xxx

Kim

Vet cool om KLM te zien landen. En ook leuk dat jullie tripjes maken, lijkt me echt leuk om daar te snorkelen. En jaah sex and the city the movie is nice! Succes met de orkaan daar..las k net op Sandra's site.

xx

Aggie

Ook hier op het nieuws, maakten ze bekent dat de orkaan Omar daar bij jullie in de buurt is.
En nu maar hopen dat hij, jullie voorbij raast.....
Wel spannend.
Nou ik hoor nog van je.
Liefs Aggie

fred en atie

Hoi Marjon,

net op het nieuws gezien dat een orkaan over / langs jouw eilandje is geraasd. Is met jouw en je collegaas alles goed?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!