Toga, toga, toga!

Hai allemaal!

Afgelopen week stond voornamelijk in het teken van orkaan Omar. Dinsdag werd voorspeld dat er een tropische storm over het eiland heen zou komen en op woensdag was deze storm veranderd in een orkaan en had het opeens een naam. In verband met de heftige regenval mochten we dinsdagmiddag eerder naar huis. Woensdag zijn we wel naar het werk gegaan maar mochten we weer eerder naar huis om ons voor te bereiden op de komst van Omar. Dit houdt in: water kopen (je hebt na een orkaan geen water meer), blik eten kopen, kaarsjes kopen en drank inslaan. Dit advies hebben we natuurlijk braaf opgevuld en zo zat onze koelkast vol met water en absolut vodka (het werd een klein ‘welkom Omar feestje', ja je moet er toch het beste van maken). In de middag begon het al met regenen en dat heeft de hele nacht geduurd. Rond de avond begon het steeds harder te waaien en rond middernacht waaide het toch behoorlijk hard. Omar is dan ook geclassificeerd als een categorie 3 orkaan (5 is het zwaarst). ‘Gelukkig' voor ons is Omar langs ons gegaan, wat minder gelukkig is voor de Virgin Islands en Anguilla. Tevens hebben we geluk gehad dat de storm zo snel over gevlogen is, wat in '95 bij orkaan Louis wel anders was, die bleef namelijk 46 uur hangen! Toch is er zeker wel schade te merken op het eiland. Zo zijn de uitgaansgelegenheden ‘Bliss' en ‘Sunset bar' compleet verwoest. Verder hadden een paar andere bedrijven in ons gebouw lekkage en waren ze vol gelopen met water. En zoals ik eerder ook al zei, het water werd afgesloten en we hadden zeker twee dagen geen elektriciteit, wat nogal balen was aangezien je de voorraad in de koelkast/vriezer weg kunt gooien. Ook de weg naar het plaatsje waar wij wonen was afgesloten voor verkeer omdat de hele weg veranderd was in een klein riviertje!

Omdat er nergens in Philipsburg stroom was, hoefde ook niemand vrijdag lang te werken. Dat kwam voor ons wel mooi uit want ‘s avonds stond ons een Toga party te wachten in de Soggy Dollar bar, en nu hadden we genoeg tijd om daarvoor te gaan shoppen. Aan het eind van de middag zijn we met lakens, bladeren en gouden linten weer naar huis vertrokken. Het begin van de avond hebben we in Green house doorgebracht met een potje pool en een lekker hoofdgerecht (reden: nog steeds geen stroom en geen zin om in het donker te koken). Daarna zijn we naar huis gegaan om in het donker een toga in elkaar te flansen. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, maar met een aantal kaarsjes in de woonkamer (op en top romantiek) kwamen we er toch allemaal nog als echte Griekse gladiolen en godinnen uit. Ondanks dat wij als enige groep in Toga's waren was het zeker een geslaagde avond. De outfit voor Halloween is dan ook al ingeslagen!

De zaterdagmiddag stond voornamelijk in het teken van Halloween inkopen en boodschappen doen en relaxen. 's Avonds hebben we een barbecue gehouden die voornamelijk geregeld was door Ralf en de drie nieuwe Amerikanen in ons appartementen complex. De barbecue was erg gezellig met vooral erg lekker eten! Ik had een after-dinner-dip waar ik niet meer uit kwam en ben vroeg gaan slapen, ook wel eens lekker.

De zondag stond uiteraard weer in het teken van een strand bezoeken en dit keer werd het Guana bay. Een mooi rustig strand aan de Atlantische oceaan. Jammer genoeg ben ik mijn camera vergeten en kan ik jullie dus niet laten zien hoe het strand er uit zag. We hebben er heerlijk gerelaxed, maar dat is ook waar een zondag voor dient. De avond wederom rustig doorgebracht om even op te laden voor de aankomende werkweek.

Dat waren de grote avonturen weer van de afgelopen week. We duimen nu dat er niet nog een orkaan langs of over het eiland gaat komen, dus dat is nog een volle maand duimen (dan is het einde orkaan seizoen, hiep hoi!). Tot de volgende blog!

Liefs, Marjon

Lida

Oeii 2 uitgaangsgelegenheden minder! Dat wordt meer van dat soort feestjes thuis houden, wat vervelend voor jullie :-D Hopelijk geen hurricane fun meer deze maand! Misschien hebben die nieuwe Amerikanen nog wat hurricane tips, altijd handig.
Ik ga nu bij de martini kerk langs met mijn Ikea hamer. Iemand geeft een mooi concertje op het orgel, maar ik zit in de nachtdienst... daarna rol me ook weer in mn toga, alleen deze ligt in mn bedje huhuh! Doe ik ook nog wat mee met de feestvreugde.
Fijne week mop! Tuut

Sarah

Ha snoes!

Goed om te horen dat je nog heel bent. Moest gelijk aan jou denken toen het orkaannieuws voorbij kwam op het RTL 4 Nieuws. Wel jammer van die 2 kroegen inderdaad.
Hiero alles rustig. Vanmiddag tentamen gehad, hopelijk heb ik een voldoende. Ging natuurlijk na het tentamen de gewoonlijke 'tentamen nabespreking' houden met klasgenoten en dat is nooit zo bevorderlijk voor je zelfvertrouwen omdat iedereen weer andere antwoorden als jou heeft. Mijn geluk werd dus snel de kop ingedrukt :( Maar we hopen op het beste :)
Zometeen even sporten met Kiemstra. We worden al best goed in paaldansen! Als je terugkomt voeren we een showtje voor je op!

Tot de volgende blog! Kus van Saar

Aggie

Hey Marjon,
Toch fijn dat het goed is afgelopen, daar bij jullie met , orkaan Omar, het had ook anders kunnen lopen.
Zo te zien is er vandaag, geen wolkje aan de lucht, en veel zon, met 31 graden.
Wel een belevenis zoiets....
Maar wel jammer van de schade , al jullie favoriete barretjes weg.

Snel weer even bellen.....dag lieverd.

Joey

De barretjes zijn weg? Als je nou helpt met opbouwen, wie weet mag je dan nog heel lang gratis drinken en krijg je een zelfgemaakte VIP pas! :D

Veel plezier!

Kristina

Heey Marjon,

Omar is hier wel ff geweest ja; ben blij dat het voorbij is, ook al heeft het wel wat om zoiets mee te maken haha! Gelukkig schijnt het zonnetje weer en bijna al het water is weer weg! Het enigste probleem nu nog is dat we vaak geen stroom hebben en dat kan nog wel 2 weken duren zeggen ze! Gelukkig dat het bij jullie mee viel; alleen wel jammer van de uitgaansgelegenheden; das minder! Maar denk nog genoeg ander opties? Gelukkig zit het orkaan seizoen er bijna op!!! Hoe ist op stage; nog steeds naar je zin?? Bij mij gaat alles goed; heb het tot nu toe erg naar m’n zin! Krijg steeds meer verantwoordelijkheden en dat maakt het natuurlijk erg interessant… Op het moment worden er hier 4 dagen lang groep evenementen gehouden; worden hotels/resorts bezocht, het eiland ondekt door allemaal zakenlui uit the States en vrijdag ga ik een dag mee; ben benieuwd.

Veel plezier en suc6!!

Xx Kris

Marjanne

Hai pop!

Lees je verhaaltje nu pas, maar beter laat dan nooit sak ma seige :P

Ben heel blij dat je nog helemaal heel bent skattie, houden zo ;)

En ik kan aan je zien dat je het er erg naar je zin hebt, vind ik fijn om te zien :D

Blijf lekker genieten daar en voorzichtig he!

Xxx Marjanne

sofie en jesse

hee jij zit op sint-maarten .
vieren jullie daar ook sint maarten ?

Marjon

He Sofie en Jesse!

Wij hebben hier wel Sint Maarten dag. Dat is een feestdag maar het wordt niet zo gevierd als in Nederland. Niemand loopt hier met lampionnen langs de deuren omdat de huizen erg ver van elkaar afstaan! Dus dan zouden de kinderen wel erg ver moeten lopen!