More than ordinary..

Hallo allemaal,

Het is soms best lastig om elke keer een nieuwe vernieuwende blog te schrijven, omdat het leven op Sint Maarten voor mij inmiddels erg ‘normaal' is geworden. Ik sta op, ga naar het werk, doe mijn dagelijkse boodschappen, bereid mijn eten en ga op tijd naar bed om de volgende dag exact hetzelfde te doen, althans.. zo voelt het soms. En zo probeer ik er soms bij stil te staan dat wonen op Sint Maarten nog niet eens zo heel normaal is! Zo is Sint Maarten het kleinste gebied waarin twee naties (Frankrijk en Nederland) regeren, en waar Engels dan toch de voertaal is. Zo is de totale oppervlakte van Sint Maarten 872 kilometer, wat ongeveer gelijk staat aan de totale oppervlakte van het Friese Terschelling. En zo had ik altijd het idee dat Nederland te klein voor me was (en te koud en nat) en nu woon ik op een subtropisch eiland ter grootte van Terschelling! Wie had dat ooit gedacht! Naast al die dagen die op de automatische piloot aan je voorbij gaan, zijn er ook die dagen dat je er bij stil staat dat je daadwerkelijk in de Caribbean woont. Dat ik na het werk met de ondergaande zon op de achtergond, geniet van een overheerlijk drankje aan het strand. Dat overal waar ik maar ga en sta de verschillende kleuren blauw van de caribbische zee me tegemoet komen. En dat het eigenlijk altijd lekker warm is. Zo zijn er ook dagen dat de regen met bakken, en dan bedoel ik ook echt met bakken, uit de hemel komt vallen. En ik moet zeggen, ik vind het soms heerlijk! En wie had ooit gedacht dat ik dát nog eens zou zeggen! We zijn hier inmiddels het orkaan seizoen ingegaan en de tropische depressies in de buurt zorgen vaak voor een overvloed aan regen. En dat betekend dat de wegen omgetoverd worden tot kleine riviertjes, en dat is - als je altijd gewend bent geweest om in Nederland te wonen - toch best een ervaring.

En tussen al die regentijd door heb ik ook nog de tijd kunnen vinden om zoveel mogelijk leuke dingen te ondernemen met vrienden. Zo ben ik samen met Danika naar Tantra's ladies night geweest, met Donika en vriendinnen naar de Sunset Bikini contest en zo hebben we helaas ook afscheid moeten nemen van Djieuwke, die weer terug is verhuisd naar Nederland. En als je bij al deze dingen stil staat ben ik erg blij dat ik tot de conclusie ben gekomen dat mijn leven op Sint Maarten zoveel meer is dan: ‘Just the ordinary'.

Marjon

Reacties

Reacties

Djoeke

Respect....mooi gezegd marjon!!!

Enjoy life at sint maarten if it was your last day of your life!

Have fun!

X Djoeke

Lieke

Hey meis!
Er leuk om dit verhaal te lezen! Ben blij dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt.

Liefs

fred

Hoi Marjon, zoals jij Sint Maaarten omschrijf, ook in je andere blogs, komt percies overeen met hoe ik het caraibisch gebied jaren geleden heb ervaren, heb er 6 maanden rond gezworven. Maar een ding staat als een paal boven water: na regen komt daar altijd weer zonnenschijn.
groetjes
fred

Sarah

Hey Marjon

Het zijn de kleine dingen die toch zo'n groot verschil maken...zoals dat idd vrijwel altijd de zon schijnt en de mooie zee. Dat zijn dingen die je vrolijk maken. In Nederland is het nu ook zomer; wat mij betreft mag de zon ook altijd schijnen en mag het altijd 25 graden zijn! Iedereen is een stuk vrolijker :D
Hier in Snits gaat verder alles zijn gangetje. Afgelopen zaterdag de Bramecue gehad en dat was een goed voorproefje voor de Sneekweek; we tellen de dagen af hier in Snits. Verder veel werken op de rondvaartboot en met scriptie bezig (komt overigens weinig uit mijn pen). Heb jij ook nog vakantie of werk je door deze zomer? Iig veel succes!

x Sarah

nenna

Hola Marjona!! .. leuk om weer es wat van je te lezen! zoals sarah al zei, 't gaat z'n gangetje hier (net als bij jou daar) .. zo te horen ben je iig niet van plan om snel terug te komen! ;) .. ik kan me dat regenseizoen ook nog wel herinneren van mijn tripje naar midden amerika, maar gelukkig zijn de buien kort (maar krachtig) .. je mist indeed de snitswike (HET hoogtepunt van 'ons' snekers wel! :p) .. mja dan maar ff een extra ladies night inlassen met gratis drank, maakt vast wel goed! .. heb trouwens na jouw afscheidspartee al behoorlijk wat spareribs gegeten .. hoop dat áls je terugkomt, bob weer even in de keuken gaat staan hahaha .. he maar meid geniet dr nog lekker van en vielleicht kom ik je es opzoeken!! xx

aggie

Lieve Marjon.

Heerlijk die regen..........
Ik hoor je nog mopperen als je op een regenachtige dag op de fiets naar school moest........
Het verschil is dat bij jou de temperatuur, zo aangenaam blijft.

Ja soms lijken de dagen veel op elkaar, maar waar je ook bent, er moet toch brood op de plank komen.
Als je het maar naar je zin hebt op je werk.

En zo te lezen zijn er nog genoeg geniet momenten, op dat kleine eiland.
Nu maar hopen dat de tropische depressies jou eiland voorbij gaan!
En toch,krijg je het altijd weer voor elkaar met een verhaal.

Aggie xxx

Sandra en Prem

Ja helemaal gelijk jij! Zo denken wij er ook nog wel eens aan terug hoor! Ik fiets (of rij op de brommer) en kijk dan ook wel eens om mij heen, want ja ik knijp al in mijn handjes dat ik hier nu op Ameland mag wonen. De cultuur hier past toch ietsje beter bij mij en niet zo ver van huis is ook meer dan prettig. Maar goed, ik heb ontzettend veel bewondering voor jou dat je het daar nog altijd zo goed volhoudt en er van geniet ook nog! En zo hoort het!!!! Wanneer wij de geld en de tijd hebben komen we ook zekers nog eens die kant op! Dan is de eerste stap op visite bij Marjon! haha. Meid succes met alles weer, ik kijk weer uit naar je volgende verhalen en foto's en een dikke tuut van ons vanaf de Friese Antillen ;) Groetjes aan Annelies en Mike he!!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx van ons

Lidalala

hahaha jij blij om regen! Dat is wel heel bijzonder ;-) Fijn dat je je daar zo thuis voelt en goed vermaakt. Het klinkt als een mooi leventje, geniet er van pop.
Maar als je die omgeving beschrijft krijg ik wel 'stap in het vliegtuig' kriebels! Dikke tuuuuut (L)

Laura

Heej marjon,

Leuk dat je nog steeds kan genieten van het eiland, zonder dat het helemaal normaal word. Elke keer als ik je verhaal lees krijg ik toch weer heimwee naar het eiland en die leuke tijd daar! Ik blijf het zo knap vinden dat je gewoon terug bent gegaan om het verhaal af te maken ;)

xxx lau

annelies

hola,
mooi geschreven! Ben het helemaal met je eens ;)
En naast de normale dagen werk dan de vrije dagen die niet altijd zoals gepland gaan, lol
Anyway, zie je snel weer! Liefs, kus

Fred & Gerda

Hey marjon,
met andere woorden:
je voelt je gewoon heel erg thuis op Sint Maarten. Geweldig om te lezen!!

Groetjes vanuit Snits

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!